• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
5
رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد:

ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی/ علی‎رغم ظرفیت‌های مناسب نتوانسته‎ایم در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم

  • کد خبر : 2292
  • 25 دسامبر 2023 - 10:37
ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی/ علی‎رغم ظرفیت‌های مناسب نتوانسته‎ایم در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم
حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران کمیکال اظهار کرد: با بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی، ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری دراین حوزه خواهیم بود.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران کمیکال اظهار کرد: با بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی، ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: ایران دارای منابع و ذخایر معدنی کافی است؛ اما با مدیریت بهینه می‌توانیم از ظرفیت‌های لازم بهره بگیریم.

وی با اشاره به این که محصولات شیمیایی در بسیاری از کالاها و خدمات کاربرد دارند، افزود: با انسجام در این حوزه شاهد پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

رستگار همچنین تصریح کرد: اگر بتوانیم کشورهای همسایه را برای صادرات هدف قرار دهیم و از علوم و فناوری‌های نوین در حوزه صنعت شیمیایی بهره بگیریم، به طور حتم ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری در این حوزه خواهیم بود.

در این مراسم همچنین بهزاد ملکی، رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران با بیان این که صنعت شیمی در دو دهه گذشته رشد ۲۰۰ درصدی را به ثبت رسانده، گفت: با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم علی رغم ظرفیت‌های مناسب در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم.

وی ضمن اشاره به اهمیت حمایت دولت از صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی و تاثیر آن گفت: اگر دولت فقط درصد کوچکی از نگاهی که به صنعت خودروسازی دارد را به صنایع پایین دستی پتروشیمی داشت ما اکنون جزو ده کشور برتر در حوزه اقتصاد و تولید بودیم. از دولت می‌خواهیم همانند خودروسازی به صنعت پتروشیمی به ویژه حوزه پایین دست نیز توجه کند.

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی (ایران کمیکال) با حضور رئیس اتاق اصناف تهران و برخی مسئولان و مقامات صبح روز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه با مشارکت ۶۰ شرکت داخلی و خارجی چین، مالزی و هند با نمایش مواد اولیه شیمیایی- صنایع پتروشیمی- مواد اولیه صنایع غذایی و کشاورزی- چسب، رنگ و رزین- تجهیزات پزشکی و دارویی- مواد اولیه صنایع آرایشی و بهداشتی- حلال های شیمیایی- مستربچ و پلیمرها- مواد اولیه و تجهیزات آزمایشگاهی- فراورده ها و مشتقات نفتی- دانش بنیان‎ها، استارتاپ ها، پارک های علم و فناوری- کسب و کارهای مرتبط و سایر گروه های مرتبط برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.