• امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
8
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران:

دست دولت در جیب اصناف!/ شهرداری( بدون توجه به ماده ۹۱ قانون نظام صنفی) هرجا دلش بخواهد میدان میوه و تره‌بار می‌زند!

  • کد خبر : 2080
  • 11 دسامبر 2023 - 12:23
دست دولت در جیب اصناف!/ شهرداری( بدون توجه به ماده ۹۱ قانون نظام صنفی) هرجا دلش بخواهد میدان میوه و تره‌بار می‌زند!
اسداله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، می‌گوید مشکلات صنف آنقدر زیاد است که نمی‌داند کدام‎شان را مطرح کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ مشکلات اصناف در ایران کم نیستند و در برخی موارد شاید به اندازه‌ای که ندانند کدام‎شان را بگویند! اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی هم به واسطه ارتباطش با نیازهای روزمره زندگی شهروندان با این مشکلات به صورت خیلی ملموس زیست کرده؛ مشکلاتی که ریشه‌ در سالیان دراز دارد و فعالیت‌هایی که با وجود مغایرت با قوانین نظام صنفی به صورت آزادانه آن هم توسط نهادها و سازمان‌هایی مثل شهرداری اتفاق می‌افتد.

با رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، صحبت کردیم تا گوشه‌ای از این مشکلات را بازگو کند. اسدالله کارگر گلشن آبادی از تاثیر مخرب مالیا‌ت‌های غیر اصولی می‌گوید و اینکه دولت به وضوح دستش در جیب اصناف است!

با این همه او معتقد است که تجربه یک عمر فعالیت صنفی همیشه به کمک آن ها آمده و در بحرانی‌ترین و حادترین شرایط هم توانسته ‌اند نبض بازار را در دست بگیرند تا به مردم فشاری وارد نشود.

مشکلاتمان آنقدر زیاد است که نمی‌دانیم کدامشان را بگوییم!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌گوید ما دلمان پر است؛ مشکلات‎مان آنقدر زیاد هشتند که نمی‌دانیم کدام‎شان را بگوییم!

اسدالله کارگر، معتقد است که اصناف در جامعه ما مظلوم واقع شده‌اند. آن‌ها تمام هزینه‌های دولت را به واسطه مالیات، پرداخت می‌کنند؛ مالیاتی که به صورت کاملا بی‌منطق و نه بر اساس سود که بر اساس هزینه‌کرد دریافت می‌شود؛ دست دولت در جیب اصناف است.

شهرداری ۴۳ سال است که اصناف را پرپر می‌کند!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، علاوه بر دولت که خلاف آنچه به تصویب مجلس رسیده با اصناف برخورد می‌کند، از شهرداری هم نام می‌برد و می‌گوید: شهرداری ۴۳ سال است که اصناف را پرپر می‌کند!

او توضیح می‌دهد که شهرداری زمین‌های مختلف در اماکن خوب و پرمخاطب مثل مرکز شهر یا هرجای دیگر که دلش بخواهد، میدان میوه و تره‌بار می‌زند و با این کار غیرقانونی، حقوق صنف فروشندگان میوه و تره‌بار را پایمال کرده و صنف ما را به نابودی می‌کشاند.

کار غیرقانونی شهرداری

کارگر توضیح می‌دهد که بر اساس ماده ۹۱ قانون نظام صنفی، شهرداری نباید در فروش و توزیع میوه و سبزی دخالت کند و این عجیب نیست که این همه میادین میوه  تره‌بار شهر خیلی آزادنه و با فراغ بال، مشغل فعالیت هستند!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران البته به داشتن قدرت هم اشاره می‌کند و می‌افزاید که ما چندین بار جلسات متنوعی برگزار کرده و صحبت‌هایی را مطرح کرده‌ایم، انتقادات و شکایاتمان را به گوش مسئولان رسانده‌ایم؛ اما کسی توجه نمی‌کند و ما هم در نهایت مایوس می‌شویم.

مالیات از ۱۵ میلیون به ۲۸۶ میلیون تومان!

اما رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران هم مثل بقیه صنوف، بحث مالیات نامتعارفی که بدون در نظر گرفتن سود و تنها با توجه به هزینه‌کرد، از صنوف اخذ می‌شود را پیش می‌کشد و می‌گوید شخصی که در سال ۱۴۰۰پانزده میلیون مالیات داده در سال ۱۴۰۱مالیات او ۲۸۶ میلیون تعیین شده و البته هستند افرادی که میلیاردی هم مالیات می‌دهند!

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2080
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 139 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.