• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 3
7
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران:

عملکرد عجیب شهرداری و دخالت در صنفِ گلفروشان/ امیدواریم مردم شب یلدا گل بخرند

  • کد خبر : 1957
  • 09 دسامبر 2023 - 14:11
عملکرد عجیب شهرداری و دخالت در صنفِ گلفروشان/ امیدواریم مردم شب یلدا گل بخرند
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران از کسادی بازار و عدم توانایی مردم در خرید گل خبر داد و گفت: کاهش قدرت خرید مردم، اعضای اتحادیه صنف گل و گیاه را با چالشی جدی و رکودی بی‌سابقه مواجه کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ بر اساس آماری که اخیرا منتشر شده مردم ایران در دسته‌ای از کشورهای جهان جای گرفته اند که بیشتر گل می‌خرند. هلند، ژاپن، فرانسه، هند، ایتالیا و استرالیا هم در این دسته قرار دارند. اما به نظر، وضعیت اقتصادی و رکود و تورم که بر همه ابعاد زندگی مردم ایران سایه انداخته، خرید گل و گیاه را هم  متاثر کرده است به نحوی که تامین مایحتاج روزانه و نیازهای اولیه در اولویت بالاتر از خرید گل جای گرفته‌اند. همین امر، اعضای اتحادیه صنف گل و گیاه را با چالشی جدی و رکودی بی‌سابقه مواجه کرده است.

اما مقصر این رکود تنها گرانی نیست؛ اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران، از فروش مجازی که به معضلی برای اعضای این صنف بدل شده سخن می‌گوید و نیز شهرداری که بدون توجه به شکست گل‌فروش‌های محلات اقدام به باز کردن بازار گل می ‌کنند و هر دوی این موارد از راه‌های غیرقانونی و کاسب‌مابانه می‌گذرد بدون توجه به ورشکستگی و تعطیلی واحدهای اصیل و تولیدکننده‌ای که از دیرباز طراوت زندگی را با عطر خوش و رایحه‌های روح‌فزا همراه زیباترین رنگ‌ها به زندگی مردم راه داده‌اند.

بازار گل کساد است/ امیدواریم مردم شب یلدا گل بخرند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، با اشاره به سرمای هوا به کمتر شدن گل و گیاه به واسطه مصرف انرژی کمتر، اشاره کرده و گفته که در این شرایط، قیمت‌ها هم بالاتر می‌روند. از طرفی رفته رفته به شب عید و فصل بهار که می‌رسیم باید شاهد رونق این بازار باشیم که البته از نظر اکبر شاهرخی، اینگونه نیست.

او می‌گوید: در حال حاضر بازار کساد است چراکه  اوضاع معیشتی مردم برای خرید گل و گیاه کفاف نمی‌دهد و با توجه به تامین نیازهای اولیه، خرید گل و گیاه در درجه چندم اهمیت قرارمی‌گیرد.

شاهرخی اظهار امیدواری می‌کند که با نزدیک‌شدن به شب یلدا و شاید رونق مهمانی‌ها، فروش بازار گل تکانی بخورد.

شبکه‌های مجازی معضلی برای گل‌فروشان

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران با اشاره به وضعیت نامساعد مغازه‌های صنف خود با توجه به رکود بازار، به معضل شبکه های مجازی هم اشاره کرده و می‌گوید که این شبکه ها به‌صورت غیرقانونی زیاد شده اند و فروش ما را تا حد بالایی تحت تاثیر قرار داده اند.

شاهرخی توضیح می‌دهد که حدود ۵ برابر مغازه‌هایی که صنف ما دارد، شبکه های مجازی مشغول فعالیت در حوزه گل و گیاه‌فروشی هستند!

شهرداری برای خودش بازار گل درست می‌کند!/ شهرداری به کاسبی افتاده

مشکل بعدی به شهرداری و عملکرد عجیب او در حیطه فروش گل و گیاه مرتبط است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه می‌گوید: شهرداری برای خودش بازار گل درست کرده؛ در حال حاضر در حال تاسیس یک بازار گل در محدوده ستارخان هستند که تمام گل‌فروشان منطقه را شاکی و نگران کرده است.

روال به این شکل است که شهرداری روی یک زمین دست می‌گذارد و بدون توجه به کاسبی مغازه‌داران محل آن را بازار گل می‌کند. به اعتقاد شاهرخی، شهرداری به کاسبی افتاده و مغازه‌اران ما که همین الان هم با عوارض نوسازی و بیمه کارگر و مالیات و غیره متضرر همه‌جوره شده‌اند، با این اقدامات شهرداری هم دیگر نفسی برایشان نمانده است.

۱۰۰ سوله شهرداری و گلفروشی ارتش

شاهرخی توضیح می‌دهد که در حال حاضر شهرداری حدود ۱۰۰ سوله زده و قصد دارد در راستای فعالیت خود، این سوله‌ها را برای گل و گیاه‌فروشی اجاره دهد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران به فروش گل و گیاه توسط ارتش هم اشاره کرده و می‌گوید در حال حاضر، ارتش هم به صورت مستقل یک بازار گل در اتوبان بابایی درست کرده است.

به اعتقاد او در حال حاضر شمار زیادی از گلفروشی‌ها قصد برچیدن مغازه‌های خود را دارند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1957
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 136 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.