• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
8
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران:

ممنوعیت واردات به افزایش داخلی‎سازی ساعت کمک کرد

  • کد خبر : 1864
  • 04 دسامبر 2023 - 12:28
ممنوعیت واردات به افزایش داخلی‎سازی ساعت کمک کرد
عبدالرحیم احمدی، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران می‌گوید: ممنوعیت واردات، کمک به افزایش داخلی سازی ساعت کرد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران با اشاره به داخلی سازی ساعت، گفت: در کشور تولید ساعت مچی نداریم و انواع ساعت مچی‌های موجود در بازار، وارداتی است؛ اما در تولید ساعت‌های رومیزی، ایستاده و دیواری به داخلی سازی رسیده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ممنوعیت واردات به افزایش داخلی سازی ساعت کمک کرده، گفت: ممنوعیت واردات باعث شد تا تولید رونق بگیرد و دیگر نیازی به واردات محصول نهایی نباشد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران با بیان اینکه موتور ساعت‌های داخلی، وارداتی است گفت: تولیدکنندگان توان ساخت موتور ساعت را ندارند.

وی با بیان اینکه در گذشته برای واردات ساعت، ارز زیادی از کشور خارج می‌شد، گفت: هم اکنون داخلی سازی ساعت باعث توقف خروج ارز شده همچنین ساعت دیواری وارداتی با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی با وجود محصولات با کیفیت داخلی و با صرفه اقتصادی، دیگر خریداری ندارد.

احمدی افزود: برخی ساعت‌های مچی موجود در بازار به صورت قانونی ثبت سفارش شده، برخی نیز به صورت مسافری وارد می‌شود و درصد کمی ممکن است قاچاق باشد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران تامین مواد اولیه را از چالش‌های تولیدکنندگان این صنف عنوان کرد و گفت: در برخی موارد تولیدکنندگان با کمبود مواد اولیه هم مواجه هستند.

وی اضافه کرد: رکود تقاضا دیگر مشکل این صنف است و به دلیل کاهش قدرت خرید، ساعت‌های با کیفیت و قیمت متوسط خریدار بیشتری نسبت به ساعت‌های با کیفیت بالا و گران قیمت دارد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.