• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
6
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان ساعت تهران:

حذف ساعت از مچ‌ها و دیوارها/ اقبال از ساعت چینی بالا گرفته است

  • کد خبر : 1769
  • 29 نوامبر 2023 - 10:17
حذف ساعت از مچ‌ها و دیوارها/ اقبال از ساعت چینی بالا گرفته است
عبدالرحیم احمدی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان ساعت تهران در دلایل کاهش خرید ساعت گفت: در حال حاضر با افزایش استفاده از ساعت های هوشمند و نیز گوشی‌های تلفن همراه، طبیعی است که استفاده از نوع مچی و دیواری کم شود.

پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران؛ در گذشته نه چندان دور تقریبا همه اقشار با هر سن و جنسی از این کالا استفاده می‌کردند. ساعت از آن قسم کالاهایی‎ست که با توجه به قیمتش می‌تواند از حالتی ضروری در زندگی(به منظور تنظیم زمان) به کالایی تزئینی و غیر ضروری بدل شده و به کل کنار گذاشته شود؛ اتفاقی که حالا بیشتر رخ داده. دلیلش هم افزایش قیمت‌هاست تا جایی که حتی عروس و دامادهایی که پیش از این، ضروری بود و البته جزو مرسومات که همراه با حلقه برای خود دو ساعت مچی هم به بهانه آغاز زندگی مشترک بگیرند، دیگر توان خود را روی خرید حلقه گذاشته و عطای ساعت مچی را به لقایش بخشیده‌اند.

هوشمند و موبایل به جای مچی و دیواری!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان ساعت تهران در گفت وگویی که با پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران داشت، در خصوص مشکلات این صنف به ویژه بالا رفتن قیمت‌ها، پایین آمدن اقبال مردم و بحث واردات و چالش‌های پیش پای آن صحبت کرده است.

عبدالرحیم احمدی، می‌گوید: ساعت یعنی زمان و ما هر کاری که انجام می‌دهیم بلااستثناء با زمان گره خورده است و در واقع زندگی مردم روی ساعت می‌چرخد.

او از این منظر به کمتر شدن میزان خرید ساعت مچی و دیواری و استفاده از آن نسبت به گذشت، نگاه می‌کند که در حال حاضر با افزایش استفاده از ساعت های هوشمند و نیز گوشی‌های تلفن همراه، طبیعی است که استفاده از نوع مچی و دیواری کم شود.

کرونا، کم شدن عروسی و پایین آمدن خرید ساعت

احمدی به زمان شیوع کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: مدتی که کرونا باعث کاهش و در واقع حذف مراسم عروسی شد، خرید ساعت هم پایین آمد. او می‌گوید که رسم است عروس و داماد، ساعت گرفته و به هم هدیه دهند که این مورد در زمان کرونا کمتر شد؛ اما حالا و با اتمام همه‌گیری کرونا، استقبال ها کمی بیشتر شده است

اقبال از جنس چینی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان ساعت تهران می‌گوید: به دلیل اینکه ساعت‌ها با ارز آزاد وارد می‌شوند، خرید آن‌ها برای همه به صرفه نیست و به همین دلیل اقبال از جنس چینی که قیمت کمتری دارد، بیشتر شده است. احمدی می‌گوید که پیش از این دولت به ما ارز آزاد نیمایی می‌داد؛ خب وقتی دلار از ۳ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان برسد مشخص است که قیمت‌ها تا چه اندازه تحت‌الشعاع قرار بگیرند!

از احمدی، قیمت‌ها را جویا می‌شویم و او می‌گوید که ساعت مچی به طور متوسط از ۵ میلیون تومان شروع شده و تا ۵۰ میلیون هم بالا می‌رود. ساعت دیواری، رومیزی و ایستاده هم که برعکس مچی، تولید ایران است و فقط موتور آن از خارج وارد می‌شود، از یک میلیون شروع شده و تا ۲۰ میلیون تومان هم ادامه پیدا می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1769
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 140 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.