• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
7
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران:

حضور ۱۴۰ واحد تولیدی در نهمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی/ صادرات این صنعت در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته است

  • کد خبر : 1678
  • 25 نوامبر 2023 - 11:58
حضور ۱۴۰ واحد تولیدی در نهمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی/ صادرات این صنعت در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته است
حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران از حضور ۱۴۰ شرکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغ روشنایی و تزئینی خبر داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران همزمان با آغاز بیست و نهمین دوره نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی گفت: در این دوره از نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت تولیدی، محصولات خود را در فضایی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به نمایش گذاشته اند.

رشد حدود ۵۰ درصدی مشارکت در  نهمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغ روشنایی و تزئینی

وی در تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه با دوره‌های گذشته  بیان کرد: رشد حدود ۵۰ درصدی مشارکت کنندگان یکی از مهمترین تفاوت‌هایی نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره‌های گذشته است، همچنین تنوع محصول و ارائه نمونه و سبک‌های جدید متناسب با سلایق  مختلف وجه تمایز این دوره از نمایشگاه است که بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در نمایشگاه این تفاوت‌ها را مشاهده کنند.

منافی در باره وضعیت کنونی صادرات لوستر و چراغ‌های روشنایی اظهار کرد: صادرات این صنعت در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته است، البته نگاه ما خیلی بیشتر از برنامه کنونی است. براساس آمار رسمی گمرک در ۲۰ ماه گذشته (سال ۱۴۰۱ به انضمام سال جاری)، حدوداً ۲ میلیون دلار صادرات رسمی داشتیم.

افق و هدفگذاری صادراتی با صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار به عنوان افق و هدفگذاری صادراتی در این صنعت گفت:

با این هدف‎گذاری خیلی فاصله داریم؛ اما با حضور در نمایشگاه‌های خارجی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با دعوت از هیئت‌های تجاری می‌توانیم به این افق برسیم. البته این را اصلاح کنم ما ۲ میلیون دلار صادرات رسمی داشتیم، معادل همین عدد هم کالای ما به صورت مسافری صادر می‌شود که این‌ها در دفاتر و اظهارنامه‌های گمرکی ثبت نمی‌شود، در واقع عدد صادراتی ما ۴ میلیون دلار تاکنون است.

منافی در پاسخ به اینکه آیا بازاری برای این ۶ میلیون دلار وجود دارد و برنامه ریزی برای آن مشخص کرده اید؟ بیان کرد: قطعاً بازار دارد. زیرا این عدد دقیقاً طی دو سال گذشته نصف بوده ۵۰ درصد در طی دو سال گذشته. دو تا سه سال آینده با توجه به وضعیت اقتصادی جهان می توان به نتیجه مورد نظر رسید.

امیدواریم بتوانیم کالای ایرانی را به دنیا معرفی کنیم

وی اضافه کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان لوستر ایران توانایی تولید کالا‌های باکیفیت بالا و نزدیک به کالای کشور‌های اروپایی و آمریکایی را با یک دهم قیمت دارد و امیدواریم بتوانیم کالای ایرانی را به دنیا معرفی کنیم و متقاضی و مشتری بیشتری را جذب کنیم.

بیست و نهمین دوره نمایشگاه لوستر و چراغ روشنایی از سوم تا ششم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.