• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
8
در دیدار جمعی از روسای اتحادیه‌های چاپ کشور با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

طرح مهمترین مطالبات فعالان صنعت چاپ کشور در کمیسیون اصل ۹۰ / از تعیین متولی اصلی این صنعت تا چالش دریافت وام نوسازی ناوگان صنعت چاپ!

  • کد خبر : 1645
  • 21 نوامبر 2023 - 15:45
طرح مهمترین مطالبات فعالان صنعت چاپ کشور در کمیسیون اصل ۹۰ / از تعیین متولی اصلی این صنعت تا چالش دریافت وام نوسازی ناوگان صنعت چاپ!
با همت رئیس اتحادیه چاپخانه داران و نایب رئیس اتاق اصناف تهران، عصر روز دوشنبه 29 آبان 1402جمعی از روسای اتحادیه های چاپ کشور با حجت الاسلام نصراله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی و پیگیری چالش های صنعت چاپ و مطالبات اصلی این صنعت دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که روسای اتحادیه های صنعت چاپ تهران، البرز، گلستان، مازندران و آذربایجان غربی حضور داشتند احمد ابوالحسنی، نائب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و دیگر روسای حاضر به بیان دغدغه ها، مشکلات و مطالبات صنعت چاپ در منطقه خود و همچنین برخی مشکلات این صنعت در فضای کلی کشور پرداخته و به بحث و بررسی پیرامون این موضوعات پرداختند.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به برخی از خواسته های اصلی عنوان شده چاپخانه داران در این دیدار گفت: طبق قانون، چاپخانه داران در زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند؛ ولی با توجه به تغییرات گسترده و از آنجا که در حال حاضر این فعالیت کاملا صنعتی شده است و هیچ سرفصلی متناسب با این محتوا و نوع فعالیت چاپخانه داران در قوانین وزارت ارشاد وجود ندارد مشکلات خاصی برای فعالان این حوزه به وجود آمده است.

وی افزود: لذا برای رفع این مشکل خواستار آن شدیم یا سرفصلی در وزارت ارشاد برای چاپخانه داران ایجاد شود یا این حوزه در زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران به دومین مطالبه و خواسته چاپخانه داران اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، چاپخانه داران، معاف از مالیات ارزش افزوده هستند. متاسفانه این رویه در تمام استان ها اعمال نمی شود که در جریان این دیدار درخواست شد موضوع مذکور مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، پیگیری، بررسی و حذف قرداد پیمان را از دیگر مطالبات چاپخانه داران برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده چاپخانه داران، موضوع محاسبه بیمه کارگران چاپخانه ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‎آور است. این فرایند مشکلات بسیاری را برای چاپخانه داران به دلیل جرائم بالا ایجاد کرده است که در صورت تداوم منجر به تعطیلی بسیاری از چاپخانه ها خواهد شد. طبق قانون کارگران چاپخانه مشمول مشاغل سخت و زیان آور است. حال آن‌که در حال حاضر محیط کار چاپخانه ها به لحاظ سلامتی و بهداشتی بسیار متفاوت از گذشته شده است؛ لذا برای حفظ و نگه داری چاپخانه ها نیازمند بازنگری در قوانین مربوط به بیمه کارگران این واحدها هستیم.

ابوالحسنی به درخواست دیگر چاپخانه داران مبنی بر اختصاص وام به منظور نوسازی ماشین آلات چاپخانه داران اشاره و ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدار به ضرورت اختصاص وام ویژه برای نوسازی ناوگان این صنعت مربوط می شد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: با توجه به اینکه چاپخانه داران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند جهت گرفتن وام های مورد نیاز برای نوسازی ماشین آلات با مشکل مواجه می شوند؛ لذا در این نشست خواستار بررسی و پیگیری این موضوع به لحاظ ضرورت آن برای آینده این صنعت مهم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شدیم.

یادآوری می شود چالش های موجود برای تامین مواد اولیه مورد نیاز در چاپخانه ها، مشکلات مبتلابه چاپخانه داران با ماشین‌آلات فرسوده و ضرورت خرید و واردات ماشین های به روز و با تکنولوژی جدید، مسائل مربوط به تهیه قطعات یدکی و بازار کاغذ از جمله مسائلی بودند که در این جلسه از سوی فعالان این صنعت عنوان شد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1645
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 198 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.