• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
کل اخبار 1252اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مراجع بالادستی به جای رعایت حال صنوف به آن ها اخطار می دهند!/ هشدار در خصوص تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و بیکاری نیروهای انسانی/ فقط خدا می تواند به مردم و اصناف کمک کند مسئولان مشغول رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای هستند/ خواربارفروشان نگذاشته اند آب در دلِ مردم تکان بخورد آیین بزرگداشت مجاهد شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند ناکارآمدی سازمان‌های حقوق بشری در اشاعه صلح/ مسلمین جهان، موضع محکم‌تری نسبت به این رژیم سفاک اتخاذ کنند شهادتِ سید مقاومت تصویری دوباره از ددمنشیِ رژیم مجعول و غاصب فلسطین اشغالی است دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد شرایط جدید فروش طلا اعلام شد/ الزام احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی تکالیف مؤدیان در مورد اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۳ یک بام و دو هوا در حوزه متولیان صنعت چاپ/ افزایش قیمت مواد اولیه نشر کتاب و نشریات را در منگنه قرار داد رکود و کسادی بازار میوه/ صدور فاکتور الکترونیکی موجب شفافیت بازار می‎شود

17
رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل‎سازان تهران:

منع واردات قانونی موجب انحصار شده است/ قاچاق مواد اولیه معضل تولیدکنندگان داخلی مبلمان

  • کد خبر : 1590
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
منع واردات قانونی موجب انحصار شده است/ قاچاق مواد اولیه معضل تولیدکنندگان داخلی مبلمان
علیرضا عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‎سازان تهران گفت: به بهانه حمایت از تولیدات داخلی جلوی واردات مواد اولیه را گرفته اند که همین موضوع باعث ایجاد انحصار شده است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‎سازان در گفتگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران گفت: از مهمترین مشکلات صنف مبلمان، بحث مواد اولیه است که متاسفانه باعث آسیب جدی به این صنعت شده است.

وی ادامه داد: مواد اولیه با قیمت واقعی به دست تولیدکننده نمی رسد؛ متاسفانه کمبود مواد اولیه و واردات غیرقانونی آن، باعث ایجاد انحصار شده است. بر این اساس نیاز است در این حوزه مسئولان نظارت داشته باشند و به رفع این انحصار کمک کنند.

مواد اولیه با قیمت بالا به دست تولیدکننده می رسد

عباسی با بیان اینکه مواد اولیه با قیمت بالا به دست تولیدکننده می رسد و همین موضوع باعث افزایش قیمت محصول نهایی شده است، گفت: این توان در کشور وجود دارد که بتوانیم صادرات مبلمان داشته باشیم؛ اما متاسفانه به دلیل اینکه هزینه های تولید بالاست، برای تولیدکننده صادرات صرفه اقتصادی ندارد.

باید واردات مواد اولیه آزاد و عوارض و گمرکی آن برداشته شود

وی با اشاره به راهکارهایی جهت ارتقای صنعت مبلمان، تشریح کرد: باید واردات مواد اولیه آزاد و عوارض و گمرکی آن برداشته شود. به بهانه حمایت از تولیدات داخلی جلوی واردات را می‌گیرند؛ اما منع واردات، باعث ایجاد انحصار شده و در نتیجه به هر نحوی که بخواهند محصول را قیمت گذاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل‎سازان تهران تصریح کرد: اگر دستگاه های نظارتی بر این موضوع نظارت داشته باشند، دست دلالان نیز کوتاه می شود.

تولیدکنندگان باید مالیات تورم را هم پرداخت کنند!

به گفته عباسی، یکی از چالش های این صنعت بحث مالیات است که وزارت امور اقتصاد و دارایی اعمال کرده است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: تولیدکنندگان باید مالیات تورم را هم پرداخت کنند که باعث از بین رفتن سرمایه تولیدکننده می شود.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر پارچه و یرآق آلات مبلمان به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد می شود افزود: باید جلوی این رویه گرفته و پارچه و یراق آلات مورد نیاز به صورت قانونی وارد شود تا به اقتصاد کشور هم کمک شود. مشتری حق دارد با سلیقه و به دلخواه خود کالای مورد نظرش را با تنوع خریداری کند که ممنوعیت واردات مانع از این کار شده است.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل‎سازان تهران در پایان اعلام کرد: صنعت مبلمان ۱۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است که در صورت حمایت های لازم این اشتغال افزایش هم خواهد یافت.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1590
  • نویسنده : فائزه شعبانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 228 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.