• امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
7
نایب رئیس اول اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران خبر داد:

ایجاد زمینه های صادرات تابلو به اروپا/ حمایت از صنعت چاپ مهجور مانده است

  • کد خبر : 1539
  • 14 نوامبر 2023 - 9:44
ایجاد زمینه های صادرات تابلو به اروپا/ حمایت از صنعت چاپ مهجور مانده است
احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران از فراهم کردن زمینه های صادرات تابلو به اروپا خبر داد و گفت: با الگوبرداری از کشور چین و حمایت مناسب دولت از صنعتگران چاپ می توان شاهد توسعه تجارت و ارزآوری شد.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اول اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با اشاره به سفر هیاتی از اتاق جهت بازدید از نمایشگاه چاپ کشور چین گفت: یک هیات تجاری از اعضای صنعت چاپ به نمایندگی از صنف چاپ و اتاق اصناف تهران جهت بازدید از نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی به کشور چین اعزام شد. در این سفر تجربیات کشور چین و دیگر کشورها بسیار مورد توجه واقع شد.

حمایت کامل دولت از صنعتگران و پیشرفت چین در چاپ و بسته بندی

وی  ادامه داد: کشور چین در زمینه چاپ و بسته بندی رشد بسیار بالایی داشته است که عمده دلیل این پیشرفت حمایت کامل دولت چین از صنعتگران خود بوده است.

ابوالحسنی در مورد مشاهدات خود از این نمایشگاه گفت: ماشین آلات تولیدی کشور چین در این بخش بسیار به روز و پیشرفته شده و با کشورهای اروپایی برابری می کند. از دلایل این پیشرفت می توان به داشتن برنامه ای بسیار دقیق، حمایت بسیار خوب دولت از صنعتگران و توجه کامل به صادرات و ارزآوری اشاره کرد.

صادرات می تواند ارز خوبی وارد هر کشوری کند

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: دولت چین با علم به اینکه صادرات می تواند ارز خوبی وارد کشورش کند برای هر استان خود به طور جداگانه امکانات و شرایط حمایتی بسیار خوبی فراهم کرده است. با این رویه فعالان این صنعت بدون دغدغه به کار اصلی خود می پردازند و ۹۰ درصد هزینه های نمایشگاهی حضور در کشورهای مختلف را هم متقبل می شوند تا بتوانند با حضور در این نمایشگاه ها مشتریان خود را جذب کنند.

لزوم آموزش فرهنگ اقتصادی و بیزینس برایجذب مشتری

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران خاطرنشان کرد: دولت چین با آموزش فرهنگ اقتصادی و بیزینس توانسته مشتریان بسیاری از کشورهای مختلف اعم از آمریکا و اروپا را جذب کند؛ همچنین با گذاشتن زمین رایگان در اختیار صنعتگران و سرمایه در گردش پیش از پیش به این حرفه بها داده است.

وی با اشاره به وضعیت موجود فعالان صنف چاپ در ایران گفت: متاسفانه در کشور ما حمایت از این حوزه مهجور مانده است. بیشتر تولیدکنندگان به دلیل نداشتن سرمایه نتوانسته اند حداقل دو دستگاه شبیه به هم داشته باشند در حالیکه در چین حداقل خط تولید ۱۰۰ دستگاه بود.

بدون حمایت نباید انتظار ارزآوری و پیشرفت داشت

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: با وجودی که شعار اصلی کشور تولید است؛ اما عملا حمایتی وجود ندارد لذا نباید انتظار ارز آوری و پیشرفت هم با ادامه این وضعیت داشته باشیم .

وی در خصوص صادرات تابلو چین اظهار داشت: جالب است بدانیم بیشتر صادرات چین در بخش تولید به کشور آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس است. یعنی این کشور به میزانی پیشرفت کرده که به کشورهای دیگر هم تابلو صادر می کند.

صادرات تابلو به اروپا با کمک چین و ارایه آموزش های لازم

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به فراهم کردن زمینه های صادرات در کشور گفت: طی بازدید ما از کشور چین جلساتی دایر شد که قرار است با کمک این کشور زمینه های صادرات تابلو به اروپا از سوی ما فراهم شود. بر این اساس ابتدا قرار است هیاتی تا آخر این ماه جهت آموزش نیروهای ما وارد ایران شوند .

در حال امضای تفاهم نامه ای با کشور چین هستیم

وی افزود: با صحبتی که با وزارت صنایع داشتیم در حال امضای تفاهم نامه ای با کشور چین هستیم. بر این اساس کشور چین متخصصان خود را جهت آموزش به ایران اعزام خواهند کرد تا برای ارزآوری و ایجاد اشتغال در حدود ۱۵۰ نیرو را آموزش دهیم، سپس سفارش های خود را از اروپا به دلیل نزدیکی به ما واگذار کنند.

ابوالحسنی در پایان تصریح کرد: با حمایت دولت می توان تجارت را توسعه داد و به جای دخالت، نظارت مناسب داشت. با این برنامه های مناسب می توان به جای واردات تولید را در کشور ساماندهی کرد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1539
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 182 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.