• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل اخبار 1235اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد بازار طلا بدون التهاب و آرام است/ علت افزایش قیمت طلا و سکه اعلام شد برنامه‌ریزی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برای بومی‌سازی تجهیزات نرم‌افزاری کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید نوشت افزار/ ما فعالان حوزه نوشت افزار شرایط سختی را سپری می‌کنیم واکنش بازار به واردات خودرو با کاهش قیمت تولید داخلی همراه خواهد بود/ خودروسازان قیمت و حجم عرضه خودرو به بازار را تعیین می‎کنند حذف ارز نیمایی بازار کاغذ را بهم ریخت/ گران‌فروشی موجودی انبارها

12
رئیس اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران:

بازار آهن ایده‌آل نیست اما با ثبات نسبی پیش می‌رود/ کاهش تقاضای آهن با رکود بازار مسکن

  • کد خبر : 1467
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بازار آهن ایده‌آل نیست اما با ثبات نسبی پیش می‌رود/ کاهش تقاضای آهن با رکود بازار مسکن
به گفته حمیدرضا رستگار هر چند به دلیل رکود ساخت و ساز تقاضا برای مصرف آهن و فولاد در داخل کشور پایین است‌، اما انواعی دیگر از تقاضا توانسته تعادل میان عرضه و تقاضا را در بازار داخلی این محصولات برقرار نگاه دارد.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران از تعادل نسبی در بازار آهن و فولاد کشور خبر داد و گفت: چند سالی می‌شود که تولید آهن و فولاد در ایران با مازاد رو‌به‌روست، بنابراین در عرضه این محصولات مشکلی نیست.

مازاد تولید آهن و فولاد موجب ارزانی در بازار داخلی نشده است

وی افزود: با این حال این مازاد به ارزانی در بازار داخلی منجر نشده، حتی افزایش هزینه‌های تولید و نرخ جهانی فولاد به افزایش نسبی قیمت آهن و فولاد نیز انجامیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران افزود: بازار در کل از ثبات نسبی برخوردار است و نوسان قیمتی چندانی را تجربه نمی‌کند.

رستگار درباره وضعیت تقاضا در برابر مازاد عرضه یادشده گفت: ساخت و ساز به دلیل بالا رفتن هزینه ساخت مسکن و گرانی آن راکد است. این امر تقاضا برای آهن و فولاد را کاهش داده؛ زیرا بیشترین مصرف آهن و فولاد در صنعت ساختمان صورت می‌گیرد. این رکود به کاهش تقاضا در داخل انجامیده است.

بازارهای صادراتی فولاد ایران همچنان به قوت خود باقی هستند

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران به بازار صادراتی اشاره کرد و گفت: با این حال بازارهای صادراتی فولاد ایران همچنان به قوت خود باقی هستند و همین امر محرک تولید در واحدهای فولادی کشور است.

رئیس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: از سویی دیگر شماری از مقاطع فولادی علاوه بر اینکه کالاهای مصرفی هستند، کالاهای سرمایه‌ای هم به شمار می‌آیند و به عنوان محل حفظ ارزش سرمایه خریداری می‌شوند.در پی همین ویژگی‌ها تقاضا برای آهن و فولاد همچنان برقرار است و بازار هر چند ایده‌آل نیست اما با ثبات نسبی پیش می‌رود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.