• امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 4
11
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه و نوشابه های تهران خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی برخی اقلام وارداتی مود نیاز صنف/ حمایت مسئولان از این صنف ناامیدکننده است

  • کد خبر : 1435
  • 01 نوامبر 2023 - 15:49
افزایش ۱۰۰ درصدی برخی اقلام وارداتی مود نیاز صنف/ حمایت مسئولان از این صنف ناامیدکننده است
محسن مبرا از  افزایش 100درصدی برخی اقلام وارداتی مورد نیاز صنف متبوع خبر داد و گفت: این موضوع ضربه بزرگی بر شالوده رسته کافی شاپ وارد کرده و فقط عشق و علاقه باعث ادامه روند این کسب و کار است.

محسن مبرا، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه های تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در مورد وضعیت بازار گفت: وضعیت بازار برای تمامی اصناف با توجه به شرایط ویژه این روزها چالش های خاصی دارد. برای اعضای صنف ما که جزو محصولات ویژه و خاص در سبد کالای اقشار جامعه هستیم کمی فشار بیشتر نیز شده است.

وی ادامه داد: همکاران ما جهت حفظ حیات و ادامه فعالیت خود تمام تلاش شان را به کار گرفته اند تا لااقل سرپا بمانند؛ ولی شرایط سخت بوده و گریبانگیر تمامی بازار اصناف شده است.

مبرا با اشاره به گرانی مواد اولیه و تاثیر آن در بازار گفت: گرانی قهوه، شکر، زعفران و سایر پودری جات و اجاره بهای سنگین و تصاعدی هر ساله و بی توجهی به تعدیل آن؛ همچنین افزایش هزینه های سربار از جمله برق، آب و گاز و چالش های جدید ارزش افزوده همه دست به دست هم داده تا این صنعت را با رکود بسیار شدیدی مواجه کند.

چالش های اعضاء با مالیات ارزش افزوده

وی در مورد چالش های مالیات ارزش افزوده بیان کرد: فراخوان نهم قانون ارزش افزوده جهت رسته کافی شاپ باعث اعتراض مشتریان از یک سو و سر درگمی صاحبان کسب و کار از سوی دیگر شده است.

مبرا ادامه داد: همچنین همکاران ما جهت رفاه و از دست ندادن مشتریان خود مجبور به عدم دریافت ۹ درصد شده اند که بسیار جای نگرانی دارد؛ چرا که اکثریت را به فکر تغییر رسته و یا حتی جمع آوری واحد سوق داده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه های تهران خاطرنشان کرد: مهمترین و اساسی ترین چالش های این صنف به لحاظ مالی سود اینتا کد مالیاتی است که در ازای ضریب ۳۳ است،

وی تصریح کرد: مسئولان، این رسته ها مخصوصا کافی شاپ را جزو کالای لوکس دانسته و همین امر باعث شده فشار مضاعفی را از طرف سازمان امور مالیانی بر اعضا وارد می کنند.

افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ قهوه وارداتی

مبرا افزود: با افزایش۱۰۰ درصدی نرخ قهوه وارداتی و عدم کشت این محصول در کشور، ضربه بزرگی بر شالوده این رسته وارد شده است و  فقط عشق و علاقه باعث ادامه روند این کسب و کار است. همکاران ما واقعا بر سود حاصله از این کسب و کار چشم پوشیده اند که علی ایحال امیدواریم با رایزنی ها و پیگیری رئیس اتاق اصناف تهران این نرخ متعادل شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه های تهران با اشاره تعداد فعالان این صنف گفت: حدود ۶۰ درصد اعضاء داری پروانه کسب و الباقی نیز دارای پرونده های در دست اقدام هستند. با بازرسی های میدانی و دوره ای اشراف کامل برسطح شهر توسط بازرسان داریم.

وی در مورد قیمت گذاری نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه اتحادیه مشمول گروه سوم نرخ گذاری است و  طبق دستور سازمان حمایت از مصرف کننده نرخ باید توسط خود واحد صنفی تهیه و طبق تورم بازار ارائه شود اتحادیه فقط در بحث نظارت اجازه ورود خواهد داشت.

تایید بهداشت و آسان تر شده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه های تهران ادامه داد: تایید بهداشت با توجه به درگاه ملی مجوزها و سامانه بهداشت سامح قابل اجرا بوده و از طریق ممیزی دفاتر خدمات سلامت تایید و به صورت  لینک در درگاه ملی بارگذاری و تایید می شود که نسبت به روند طولانی سال های قبل و بوروکراسی های اداری سهل و آسان شده است.

وی در مورد برنامه های این اتحادیه گفت: اتحادیه با توجه به تقاضای صنف خدمات خود را همسو با اعضا و در جهت رفع موانع کرده است. مهمترین چالش اعضا تثبیت قیمت مواد اولیه است؛ لذا اتحادیه تصمیم بر تشکیل تعاونی مصرف کنندگان کرده تا این معضل را رفع کند.

تاسیس صندوق حمایت برای کمک به اعضاء

مبرا افزود: جهت حمایت مالی اعضا به خصوص مستاجران و تامین وجه مواد اولیه صندوق حمایتی تاسیس شده که به اعضای این صنف کمکی ارایه شود.

وی در مورد نقش اتاق اصناف تهران در حمایت از اتحادیه های صنفی گفت: حمایت اتاق اصناف به خصوص رئیس اتاق آقای رستگار در جهت تعدیل مالیات برای اصناف بسیار حایز اهمیت است. همچنین بررسی مشکلات درگاه ملی مجوزها از سوی اتاق بسیار قابل تقدیر است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه های تهران خاطرنشان کرد: به روزرسانی و حذف مراحل کاغذی عالی بوده ولی متاسفانه در بعضی مواقع باعث چالش، بین اتحادیه و درخواست کنندگان صدور مجوز شده است؛ مخصوصا در زمینه دریافت کمک های مردمی که پشتوانه اتحادیه ها صفر شده و در نظر دارند با دریافت حق عضویت اندک چرخ اتحادیه ها بچرخد که امکان پذیر نیست .

نبود تشکل در هر صنف معضلات اجتماعی و ناهنجاری های مرتبط را در پی خواهد داشت

وی افزود: اتحادیه های صنفی بازوان اصناف هستند و نداشتن توان مالی باعث خشکیدن شاخه های اصناف شده و نبود تشکل در هر صنف معضلات اجتماعی و ناهنجاری های مرتبط را در پی خواهد داشت.

حمایت مسئولان از این صنف را ناامید کننده است

مبرا حمایت مسئولان از این صنف را ناامید کننده دانست و گفت: حمایت مسئولان جهت کمک به  تهیه اقلام اساسی گویا به فراموشی سپرده شده و هیچ گونه حمایتی از قبیل ارائه سوبسید بر کالاهای خاص نداشته ایم. جالب آنکه احتکار و ترس بازار از جهت کمبود شدید، بیشتر باعث عصیان نرخ ها شده که بسی جای تاسف و نگرانی دارد.

وی در پایان گفت: اتاق اصناف در جایگاه پدر صنوف و ترییت کننده آنها باید به عنوان یک حامی چتر حمایت خود را بر تمامی اعضای  صنف بگستراند تا اتحادیه ها سالم و دور از هر گونه خطا به حیات خود ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1435
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 146 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.