• امروز : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 9 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 0
14
رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران:

خرید مدت دار دیگر در بازار وجود ندارد/ درخواست تخصیص ارز نیمایی به تولیدکنندگان

  • کد خبر : 1405
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
خرید مدت دار دیگر در بازار وجود ندارد/ درخواست تخصیص ارز نیمایی به تولیدکنندگان
اکبر صدقی با بیان اینکه خرید مدت دار دیگر در بازار وجود ندارد گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالا خود را درگیر خطرات فروش مدت دار نمی کنند.

اکبرصدقی، رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: در گذشته خرید مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان به صورت مدت دار انجام می شد؛ ولی در حال حاضر این فرایند باید نقدی انجام شود؛ چرا که هر روز شاهد تغییر نرخ ارز هستیم و توزیع کنندگان کالاها، خود را درگیر ریسک فروش مدت دار نمی کنند. این امر از جمله مشکلات ماست.

وی در خصوص وضعیت بازار و مواردی که بر روی فعالیت این صنف تاثیرگذار است گفت: بازار با توجه به نوسانات نرخ ارز و اثر آن بر روی بهای مواد اولیه دچار یک رکود و به قول ما خواب شده است.

صدقی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز تورم را افزایش چشمگیری داده و بالطبع قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران در مورد برنامه های این اتحادیه جهت عملکرد هرچه بهتر آن گفت: از مشکلات این صنف عدم تخصیص وام به تولیدکنندگان با سود کم است که درصددیم با مکاتبات بیشتر با دولت، اتاق بازرگانی و اصناف این وضعیت را بهبود بخشیم.

عدم نظارت مناسب بر توزیع و نرخ گذاری قیمت مواد اولیه

وی در دیگر چالش صنف به توزیع مواد اولیه و نظارت بر آن اشاره کرد و گفت: عدم نظارت مناسب بر توزیع و نرخ گذاری قیمت مواد اولیه از مهمترین چالش های تولیدکنندگان است؛ چرا که این مواد به صورت آزاد و با هر نرخی وارد بازار می شود و سردرگمی تولیدکنندگان را به همراه دارد.

ضرورت تسریع در ترخیص کالا و اختصاص ارز نیمایی به تولیدکنندگان

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران از درخواست ارز نیمایی به تولیدکنندگان جهت واردات بیشتر مواد اولیه خبر داد و گفت: از دیگر مشکلات ما عدم دریافت ارز نیمایی و دپو شدن کالاها در گمرک است، برای ما سرعت ترخیص کالاها حرف اول را در تولید می زند؛ لذا درصددیم هم برای واردات کالاها درخواست ارز نیمایی دهیم و هم طی نشستی با سازمان گمرکی کشور ترخیص کالاها را تسریع ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات موجود برای دریافت ارز نیمایی و پیدا کردن سرمایه گذار برای وارد کردن مواد اولیه هرچه سریع‎تر رفع نشود در آینده شاهد تعطیلی بیشتر کاسب های این صنف و رکود بازار خواهیم بود.

صدقی در پایان در مورد نقش اتاق اصناف اظهار داشت: اتاق اصناف تاکنون با حمایت از ما به تمام موارد و مشکلات اتحادیه صنف خیاطان رسیدگی کرده و درصدد رفع موانع برآمده است و امیدواریم این حمایت همچنان ادامه دار باشد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1405
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 223 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.