• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
13
رئیس اتحادیه لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران:

تورم و کاهش قدرت خرید مردم عامل تعطیلی واحدهای فعال شده است/ عدم اجرای پرداخت وام‌ با سود ١٢ درصدی

  • کد خبر : 1271
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تورم و کاهش قدرت خرید مردم عامل تعطیلی واحدهای فعال شده است/ عدم اجرای پرداخت وام‌ با سود ١٢ درصدی
عبدالله اسفندیار بیان کرد: تورم و نوسانات ارزی علاوه بر افزایش قیمت کالاها باعث کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه رکود بازار و تعطیلی برخی از واحدها شده است.

عبدالله اسفندیار، رئیس اتحادیه لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران اثرات تورم و رکود اقتصادی موجود در جامعه را خانمان سوز دانست و گفت: در مجموعه اتاق اصناف ایران و تهران حدود سه میلیون واحد‌ شغلی فعال وجود دارد که همگی تحت تاثیر تورم و رکود بازار فشارهای زیادی را تحمل می کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تورم به تمام صنوف از جمله خرازی نیز آسیب رسانده و اتحادیه صنف خرازی که  چندین رسته شغلی و صنفی را دربر می‌گیرد، یعنی حدود ١٢ هزار عضو رسمی و ۶ هزار نفر در پروسه کار اداری قرار دارند، آسیب بیشتری را ما با توجه به تنوعی که در عرضه محصولات وجود دارد متحمل شده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران خاطرنشان کرد: اکثر کالاهای عرضه شده در واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران، وارداتی هستند از این رو متناسب با نوسانات ارز، قیمت کالاهای موجود نیز افزایش یافته و بالطبع کاهش خرید مردم و کاهش درآمد خرازی ها را به همراه داشته است.

اسفندیار با اشاره به افزایش قیمت در این حوزه گفت: با وجود بازرسی های مکرر، سطح عمومی قیمت ها در صنف خرازی و وابسته طی ماه های گذشته افزایش داشته است. از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مردم به واسطه تورم و ناتوانی در خرید کالاهای لوکس و غیر ضروری است که عمده کالاهای گروه صنفی خرازی و وابسته نیز جزو این دسته کالاها هستند. بر این اساس برخی از واحدهای فعال مجبور به تعطیلی و درخواست لغو مجوز شده اند.

وی یکی از مشکلات مهم این صنف را تخصیص ارز عنوان کرد و افزود: اکثر اقلام این صنف وارداتی هستند و این در شرایطی است که در خصوص مسایل تخصیص ارزی و ترخیص کالا دچار مشکلات عدیده ای هستیم. از جمله این مشکلات می‎توان به زمان‎بر بودن پروسه دریافت مجوزهای ارزی و همچنین معرفی به صرافی ملی اشاره کرد که باعث تاخیر ورود کالاها به کشور شده و همین امر قیمت را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران با انتقاد از تغییر مکرر کد کالاهای وارداتی گفت: متاسفانه به تبعات شاهد جا به جایی کد کالاهای وارداتی هستیم. یک کالایی که کد ۲۴ داشت ماه بعد ۲۲ شده و ماه بعد یه رقم دیگر در صورتیکه اصلا لزومی به این همه تغییر و سردرگمی واردکنندگان نیست.

وی در دیگر مشکلات بخش تخصیص ارز گفت: متاسفانه طولانی شدن پروسه تخصیص ارز و معرفی به صرافی ملی و کارگزاری ها که حتی تا چهار ماه هم ممکن است زمان ببرد، باعث شده کالاها با تاخیر وارد بازار شود و همین کمبود کالا عرضه توزیع را دچار اخلال کرده و افزایش قیمت کالا را به همراه داشته است.

اسفندیار تصریح کرد: به تمام این مشکلات، تورم، تحریم، هزینه های سربار موجود، افزایش بی رویه مالیات و دستگاه های پوز هم اضافه شود همگی باعث تعطیلی بیشتر واحد های فعال شده است.

رئیس اتحادیه خرازی‎فروشان و وابسته تهران به نقش دولت جهت حمایت اصناف اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی با توجه به اینکه کسبه بازار در طول این سال‌ها علاوه بر پرداخت مالیات‌های مختلف همیشه یار و کمک‌کننده دولت در حل مشکلات جامعه بوده‌اند، توقع داریم دولت نقش محوری ایفا کند تا آسیب‌های اقتصادی اصناف کشور از بین برود که از آن جمله رفع مشکل پرداخت وام‌ها با سود ١٢درصد است که تاکنون اجرایی نشده و می تواند باعث حمایت اصناف شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1271
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 192 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.