• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل اخبار 1164اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت افغانستانی‌ها بازار کار ایران را تهدید می‌کنند/ فراوانی اشتغال مهاجران در صنوف گوناگون قانون جدید نظام صنفی همچنان ایراد دارد/ درخواست اعمال محدودیت برای انتخابات اتحادیه‌های صنفی کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ افزایش سفرها و تقاضا قیمت مرغ را بالا برد دلایل روند صعودی بهای طلا و جواهر/ مشکلات “سامانه جامع تجارت” برای صنعت طلا بررسی می‎شود بازار برنج ایرانی به ثبات رسید/ فراوانی کالا و همخوانی عرضه و تقاضا قطعی‌های اخیر برق کارخانجات تاثیر منفی بر روند تولید محصولات شد/ کیفیت برخی نوشت‌افزار ایرانی فراتر از انتظار ماست مطالبات اهالی چاپ از وزیر فرهنگ/ بهره‎مندی از امتیازات مجموعه‌های صنعتی یک ضرورت است

16
حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران

پیامک‌های تخفیف‌ ۵۰ درصدی شست وشوی فرش راهی برای فریب مردم/ تخفیف بر روی نرخ‌های مصوب تخلف نیست

  • کد خبر : 1245
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
پیامک‌های تخفیف‌ ۵۰ درصدی شست وشوی فرش راهی برای فریب مردم/ تخفیف بر روی نرخ‌های مصوب تخلف نیست
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با تکذیب تخفیف ۵۰ درصدی شرکت‌های قالیشویی که در قالب پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌شود گفت: این پیامک‌ها با سوءاستفاده از ناآگاهی مشتریان از نرخ‎نامه اتحادیه راهی برای فریب مردم است.

حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان مطلب فوق افزود: شرکت‌ها برای آنکه ادعای تخفیف خود را ثابت کنند نرخ‌هایی بسیار بالاتر را برای نرخ‌نامه خود اعلام می‌کنند و بر روی این نرخ‌های اعلامی به اصطلاح تخفیف‌های ۵۰ درصدی می‌دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال نرخ شست وشوی هر مترمربع فرش ماشینی ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان است، اما آن‌ها نرخ‌های خود را ۷۰ هزار تومان اعلام و با سوءاستفاده از عدم آگاهی مشتریان از نرخ‌نامه مصوب اتحادیه، به صورت دروغی به مشتریان تخفیف ۵۰ درصدی می‌دهند.

مردم به پیامک‌های تبلیغاتی و تخفیف‌های فریبنده شست و شوی فرش توجه نکنند

وی افزود: این پیامک‌ها راهی برای فریب مردم است. نرخ‌های اتحادیه در محدوده ۲۹ هزار و ۶۰۰ و ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان است و اگر قرار باشد شرکت قالیشویی تخفیف ۵۰ درصدی به مشتریان بدهد به معنای آن است که باید کار شست وشو را با ۱۵ هزار تومان انجام دهد، اما این اقدام انجام نمی‌شود و مردم هم بهتر است به این پیامک‌ها توجهی نداشته باشند.

محمدی عنوان کرد: ارقام اعلامی توسط شرکت‌هایی اعلام می‌شود که قصد دارند مردم را فریب دهند. برخورد سهل‌انگارانه موجب می‌شود تا فریب آن‌ها را بخورند. وقتی کارمندان یا کارگران این قالیشویی‌ها به خانه مشتریان مراجعه می‌کنند نرخ‌های بسیار بالاتر از نرخ‌های مصوب و قانونی را اعلام می‌کنند و مشتری هم به خیال خودش تخفیف ۵۰ درصدی از قالیشویی برای شست وشو دریافت کرده است.

تخفیف بر روی نرخ‌های مصوب تخلف نیست

وی تاکید کرد: در این میان طبیعی است که شرکت‌هایی بخواهند بر روی نرخ‌های مصوب اتحادیه یا سازمان حمایت تخفیف‌هایی اعمال کنند که تخلف نیست و شرکت‌ها نیز مجاز به انجام این کار هستند. واقعیت این است که این تخفیف‌های دروغین نه بر روی نرخ‌های مصوب که بر نرخ‌های اعلامی از طرف شرکت‌های قالیشویی و در ارقامی بسیار بالاتر از نرخ‌های مصوب است.

نرخ شست و شوی فرش تنها یک بار در سال تغییر می‌کند

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در پاسخ به این پرسش که نرخ‌های مصوب اتحادیه هر سال چند بار تغییر می‌کند، عنوان کرد: ‌نرخ‌ها تنها یک بار در سال تغییر می‌کند. سال گذشته در آبان برای نرخ‌های جدید پیشنهاداتی ارایه و تصمیم درباره آن در آذر ماه نهایی شد و نرخ پیشنهادی امسال نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه نرخ شست وشوی فرش در آبان ماه با تغییر مواجه می‌شود، افزود: پیشنهاد اتحادیه قالیشویان افزایش ۶۵ درصدی نرخ بوده که اتاق اصناف با ۳۵ درصد آن موافقت کرده است و اکنون در سازمان حمایت در دست بررسی است. پس از آن به کمیته نرخ‌گذاری در وزارت صمت ارجاع و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن اتخاذ خواهد شد.

محمدی درباره نرخ‌های مصوب شست وشو بیان کرد: نرخ شست وشوی فرش ماشینی معمولی ۲۹ هزار و ۶۰۰ و ماشینی طرح ابریشم ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان، فرش‌های ابریشم متری ۱۰۷ هزار تومان و فرش دستباف متری ۵۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در خصوص امکان شکایت از شرکت‌های قالیشویی متخلف که پیام‌های دروغین می‌فرستند بیان کرد:‌ برخی از این پیام‌ها از طرف شرکت‌های عضو اتحادیه ارسال می‌شود و حتی ما نیز این پیام‌ها را دریافت می‌کنیم. مردم باید با آگاهی‌هایی که از طریق اطلاع‌رسانی‌های عمومی دریافت می‌کنند به این تخفیف‌های غیرواقعی دل خوش نکنند و بدانند این آگهی‌ها دروغ است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.