سیدمحمود موسوی، رئیس اتحادیه سراجان تهران گفت: فعالان این صنف دو فصل کاری دارند. یکی مختص مدارس و دیگری شب عید است. با توجه به اینکه کیف جزئی از سبد خرید همیشگی خانوار محسوب نمیشود، تولید کنندههای ما حاضر هستند هزینه تولید را فقط تامین کنند تا آبروی کاریشان نرود و چک هایشان نیز به مشکل نخورد.
وی با اشاره به مشکلات مبتلایه صنف ادامه داد: از طرفی مواد اولیه بسیار گران شده و با رکودی که بر بازار حکمفرما بوده، تولید کنندهها نتوانستند فروش آن چنانی داشته باشند و از این رو سودی هم ندارند.
موسوی با اشاره به اینکه چشم تولیدکنندگان صنعت چرم و کیف و کفش به صادرات و سودآوری از این طریق است، ادامه داد: اگر صادرات داشته باشیم، میتوان گفت که ارزآوری در صنعت ما بهتر و بیشتر از نفت است.
وی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه صادرات وجود دارد، گفت: ارز صادراتی صنعت پوشاک بیش از درآمد نفتی است.
رئیس اتحادیه سراجان تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع کیف و کفش و پوشاک اظهار کرد: مهمانان خارجی از عراق، ترکمنستان، عمان روسیه و… در این نمایشگاه ها حضور دارند و با دیدن محصولات کیف و کفش و چرم اظهار تعجب میکنند؛ چراکه تصور نمیکنند این تولیدات متعلق به صنعت داخلی ماست.
وی با اشاره به اینکه محصولات کیف و کفش و چرم ایرانی همگام با مد روز دنیا تولید میشود، افزود: ما برای صادرات مشکلات و معضلات بسیاری داریم.
موسوی خاطرنشان کرد: با شرکت در نمایشگاههای خارجی از جمله محصولات تولیدی در زمینه کیف و کفش و پوشاک چرم، میتوانیم با تولیدات خارجی آشنا شویم و در این زمینه به واقع دولت باید کمک کند.
موسوی همچنین ضمن ارزیابی مثبت از برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک، ابراز امیدواری کرد: صادرات این حوزه رونق گیرد؛ چنان چه وقتی از کشور ایتالیا افرادی در نمایشگاه تهران حضور یافتند، با دیدن تولیدات وزین ایرانی متعجب شدند و از این رو باید برای صادرات تولیدات خارجی کمک شود.