• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
11
علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران:

فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند/ گوشت وارداتی از روسیه و کنیا وارد بازار شد

  • کد خبر : 1136
  • 15 اکتبر 2023 - 11:55
فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند/ گوشت وارداتی از روسیه و کنیا وارد بازار شد
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: همه فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند و بازار گوشت مسکوت، بسته و ضعیف است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران در خصوص قیمت و وضعیت توزیع انواع گوشت گفت: قیمت گوشت‌های داخلی ۲۰ هزار تومان کاهش یافته، گوشت‌های تنظیم بازار  توزیع شده که در دسترس مردم قرار گرفته است با گوشت‌های مصارف صنعتی که در خبرها به آنها اشاره شده، متفاوت است.

وی ادامه داد: گوشت گوسفندی که از روسیه، استرالیا و کنیا وارد شده و با قیمت کیلویی ۲۸۲ هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد، مغازه‌دارها با نصب بنر آن را مشخص می‌کنند. گوشت گوساله کشتار داخل و بدون استخوان کیلویی ۴۳۰ هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد. دام زنده گوسفندی نیز حدود کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

ملکی دلیل کاهش تقاضای گوشت در ماه‌های شهریور و مهر را به شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانی نسبت داد و گفت: به دلیل بازگشایی مدارس و سفرهای تابستانی و هزینه‌های آنها برای خریدهای فرزندان، مردم در این ماه‌ها توان خرید کمتری دارند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران افزود: به طور کلی قیمت بالای گوشت و پایین آمدن قدرت خرید مردم، باعث رکود بازار این محصول شده که به همین دلیل گوشت تنظیم بازار برای بالا بردن توانمندی خرید به بازار عرضه شده است تا اقشار ضعیف‌تر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

ملکی همچنین افزود: معمولا در فصل سرما مصرف پروتئین افزایش می‌یابد و مسئولان نیز وعده‌هایی داده‌اند مبنی بر اینکه عرضه گوشت‌های تنظیم بازار تا پایان سال جاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان بازار را کنترل کرد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.