رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالای درون شهری تهران افزود: نرخ تمامی صنفها نه صنف حمل و نقل کالای درون شهری در سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور روسای اتحادیهها و نماینده اصناف تعیین میشود.
وی همچنین اظهار داشت: نرخ صنف حمل و نقل کالای درون شهری در کشوراز پایه مشکل دارد چون ۹ تا ۱۰ سال این صنف فاقد نرخ بوده است.
رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری گفت: همین موضوع باعث شده نرخ مصوب مورد ابلاغ پاسخگوی کار فعالان این صنف نباشد.
وی افزود: در حال حاضرنرخ مصوبی که به اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری ابلاغ شده واقعی نیست و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
مرادی اضافه کرد: نرخ خدمات بار و اسباب کشی با احتساب چهار نفر کارگر با یک کامیون باتوجه به نرخ تورم امروز باید حداقل بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان باشد.
وی ادامه داد: پایین بودن نرخ خدمات بار و اسباب کشی علاوه بر اینکه کار را علی رغم سنگینی آن برای واحدهای صنفی از صرفه خارج می کند باعث ایجاد نارضایتی اعضا اتحادیه و فعالان این حوزه هم میشود.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالای درون شهری تهران گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته قرار بر این شده که نرخ مصوب فعلی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
وی افزود: شرکتهای باربری مجاز نرخ خدمات باری را که ابتدا به مشتری اعلام میکنند همان نرخ را از آنان دریافت میکنند اما باربریهای غیر مجاز ابتدا نرخ خیلی پایینتری را به مشتری اعلام کرده و در پایان کار ۱۰ تا ۱۵ برابر نرخ اعلامی هزینه از صاحب کالا و بار دریافت میکنند.
مرادی تصریح کرد: صنف باربری صنف حساسی است به لحاظ امانتداری و ناموس داری بنابراین نباید اجازه داد افراد ناشناسی که هیچ نام و نشانی ندارند به خانه های مردم رجوع کنند.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالای درون شهری تهران در ادامه به مردم توصیه کرد برای حمل بار و اسباب کشی به شرکتهای مجاز باربری مراجعه کنند.
















