فرسوده و از رده خارجبودن اتومبیلهایی که واحدهای صنفی حمل و نقل کالاهای شهری از آن استفاده میکنند، معضلیست که این روزها برای واحدهای صنفیِ مربوطه دست و پاگیرشده و علاوه بر اینکه آنها را از عدم رسیدن به مقصد، تصادفات شهری، در راه ماندن و یا آسیب به وسایلی که حمل و جابهجا میکنند در هراسی دائمی قرار میدهند، با سیاستهای مدیران شهری و مسئولان محیط زیست هم در رابطه با کاهش آلودگی هوای تهران در تضاد و تناقض است.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری به ما میگوید که در صنف او هنوز از اتومبیلهای مدل ۴۸ کار میکشند و کسی هم فکری به حال این ماشینها نمی کند!
عارف مرادی، با اعلام این خبر که حدود ۶۳ درصد اتومبیلهای صنف حمل و نقل کالاهای شهری، فرسوده و از رده خارج هستند بر ضرورت تحویل و جایگزینشدن این اتومبیل تاکید میکند.
او با مخاطبقراردادن مسئولان ذیربط، نسبت به عواقب این اتومبیلهای فرسوده هشدارداده و میگوید که این ماشینها میتوانند منجر به افزایش تصادفات شده و بهدلیل از رده خارجبودن و نداشتن شرایط حفظ محیط زیست، آلودگی هوا را بیش از پیش تشدید کنند.
در حال حاضر و با توجه به آنچه رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، می گوید: کسی به فکر تعویض اتومبیلهای فرسوده و از رده خارجشدهای نیست که واحدهای صنفی او همهروزه مورد استفاده قرار میدهند.
به اعتقاد مرادی، تحویل اتومبیلهای جایگزین به واحدهای صنفی باید در اولویت قراربگیرد چراکه میتواند مخاطراتی جدی، هم برای این افراد هم افرادی که در شهر تردد میکنند و هم سالم به مقصد نرسیدن وسایل و اسباب افراد و شهروندان بهوجود آورد و با این اوصاف بار مردم هم به مقصد نمیرسد.