• امروز : جمعه, ۳۰ آبان , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 21 November - 2025
کل اخبار 2330اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

اعضای دارای پروانه کسب با معرفی اتحادیه از تسهیلات بانک مهر ایران، برخوردار خواهد شد/ الحاق رسته تولید رنگ به اتحادیه بخشی از اظهارات بنده که حدود یک ماه پیش در یک گفتگو مطرح شده بود، با تاخیر، به شکل ناقص و غیر دقیق منتشر شده/ محصولات اکثر باغداران و تولیدکنندگان شمال کشور سالم و دارای کیفیت بالاست چهارمین جلسه تبیین اجرای قانون ارزش افزوده در بستر اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و برچیدن اعتبار فاکتورهای کاغذی عدم رد اعتبار فاکتورهای خرید مودیان، بزرگ‌ترین مزیت استقرار صورت حساب الکترونیک بازار پذیرش چندانی نسبت به افزایش قیمت تایر ندارد/ تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا کافه، کافی شاپ و کافه داری باید یک متولی داشته باشد/ فروشگاه های زنجیره ای صلاحیت دادن مجوز به اعضای صنف من را ندارند سازمان امور مالیاتی در اصلاح مقررات و ساماندهی معافیت‌ها، همراهی لازم را با اصناف داشته باشد/ جلسات مشترک با اصناف فرصتی برای هم‌فکری و تبیین متقابل تکالیف است درخواست رسیدگی فوری به گسترش غیرمجاز بازارگل های گل و گیاه و بساط ‌گستران در سطح شهر/ عدم برخورد قاطع شهرداری‌ تهران با این پیامد منفی صنفی

12
رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران:

۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی!/ در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم

  • کد خبر : 8637
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۵۷
۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی!/ در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم
فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران با تامل‎انگیز بودن ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی گفت: در کشوری که سالانه حدود ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی دارد، حذف آزمون آیین‌نامه یا برخی مراحل اخذ گواهینامه و کاهش ساعات آموزش از ۴۴ به ۲۰ ساعت، ضربه بزرگی به کیفیت آموزش وارد کرده است و متاسفانه فردی که هیچ درکی از خطر، قوانین و تصادفات ندارد، مستقیماً پشت فرمان می‌نشیند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ برای ما سال خوبی نبود، هرچند مشکلات عمده‌ای نیز وجود دارد اما سال گذشته برای هیچ صنفی سال خوبی نبود و  ما هم مشکلات خاص خودمان را داشتیم.

وی افزود: ما در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم، چرا که این نهادها در اماکن اداری، نظامی و دولتی اقدام به تأسیس مراکز خدماتی برای آموزش رانندگی کرده‌اند، بدون آنکه مالیات، بیمه یا هزینه اجاره و نگهداری ساختمان را پرداخت کنند و همین امر باعث شده که قیمت خدماتشان تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، در حالی که بخش خصوصی با این شرایط توان رقابت ندارد.

حقیقی با بیان اینکه بسیاری از همکارانش به دلیل این رقابت ناعادلانه ورشکست شده‌اند، ادامه داد: ما بارها از راه‌های قانونی از جمله دیوان عدالت اداری اقدام کرده‌ایم و حتی احکام لازم را گرفته‌ایم، اما این دستگاه‌ها با بی‌توجهی و بعضاً تغییر نام واحدهایشان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او همچنین به طرح‌هایی چون “آسان گواهینامه” اشاره کرد و افزود: در کشوری که سالانه حدود ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی دارد، حذف آزمون آیین‌نامه یا برخی مراحل اخذ گواهینامه و کاهش ساعات آموزش از ۴۴ به ۲۰ ساعت، ضربه بزرگی به کیفیت آموزش وارد کرده است و متاسفانه فردی که هیچ درکی از خطر، قوانین و تصادفات ندارد، مستقیماً پشت فرمان می‌نشیند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران با اشاره به آمارها گفت: در دهه ۸۰، زمانی که آموزش اجباری نبود، ۳۶ هزار کشته سالانه داشتیم، اما پس از اجباری شدن آموزش، این عدد به حدود ۱۴ هزار نفر کاهش یافت و همین امر نشان می‌دهد که آموزش یک هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده و جان انسان‌هاست.

حقیقی در پایان از مسئولان درخواست کرد: درخواست ما از دولت و مسئولان این است  که به جای موازی‌کاری و رقابت ناعادلانه، از بخش خصوصی حمایت کنند چرا که اگر تنها ۲ درصد از بودجه کشور صرف رشد تولید ناخالص داخلی می‌شود، ۸ درصد آن صرف تصادفات رانندگی می‌گردد و بهتر است بخشی از این هزینه صرف آموزش رانندگی شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=8637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.