رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در دیگر چالش های این صنف گفت: شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود بهخصوص برای کارخانه های بزرگ.
مشکل تخصیص ارز
فرضیپور بیان کرد: چالش دیگر ما عدم تخصیص ارز به خصوص برای موتورسیکلت و لوازم یدکی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران اظهار داشت: در میان هفتصد و پنجاه کالای در اولویت لوازم دوچرخه منظور نشده بود که به وسیله نامهنگاریهای صورت گرفته با وزارت صمت ترتیب اثر داده شد گرچه کماکان تعدادی کالا باقی مانده است.
وی ادامه داد: به طور کلی عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند زمانی که ارز تعلق نمیگیرد به طبع آن را باید از بازار آزاد تهیه کرد که دچار نوسانهای متعددی است و این دلیل باعث میشود که رکود را در بازار مشاهده کنیم.
لزوم کمک دانشگاه
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه حدود شانزده هزار کارگر در شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه مشغول به کار هستند افزود: این تعداد پرسنل مشکلات خاص خود را هم دارا هستند و ما برای تامین نیروی کار متخصص از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتور سیکلت اجرایی شود بهخصوص برای کارخانههای بزرگ.
فرضی پور قرهلر، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است این در حالی است که شرکتهای تولیدی برای تربیت متخصص، مهندسانشان را به خارج از کشور فرستادهاند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران همچنین بیان کرد: درخواست داریم اهتمامی جدی در این خصوص صورت پذیرد مانند بودجه اقساطی که با بانکها تعامل شود و وضعیت صنعت موتورسیکلت یک مقدار بهتر شود.
وی گفت: با توجه به تبدیل موتورهای کاربراتوری به سیستم انژکتور مشکلاتی در رابطه با موتورهای مستهلک وجود دارد که طبق دستور در هشت کلانشهر جمع آوری موتورهای مستهلک و جایگزینی آنها با موتورهای انژکتوری باید صورت پذیرد.