• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

11
رئیس اتاق اصناف تهران در همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس اتحادیه صنف ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران:

کسی به فکر اصناف نیست اصناف باید خودشان به فکر خودشان باشند

  • کد خبر : 1542
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کسی به فکر اصناف نیست اصناف باید خودشان به فکر خودشان باشند
اتحادیه صنف ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران روز دوشنبه 22 آبان ماه 1402 همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس این اتحادیه را با حضور حمیدرضا رستگار رئیس، اعضای هیات رئیسه و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران برگزار کرد.

در این همایش که جمع کثیری از فعالان این صنف و برخی مسئولان شهر تهران حضور داشتند، رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و ابعاد مختلف توانمندی‌های اصناف در سطوح مختلف اشاره کرده و گفت: اصناف یکی از دیرپاترین و پایدارترین گروه‌های اجتماعی در تاریخ این مرز و بوم هستند. همین ویژگی، علاوه بر دیگر ظرفیت‌های تاریخی ـ اجتماعی و اقتصادی اصناف موجب شده تا این گروه اجتماعی را به یکی از اصیل‌ترین گروه‌های اجتماعی بدل کند.

حضور اصناف در بزنگاه‌های گوناگون به عنوان نیروی پیشران و فعالان پیشقدم

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه به وضعیت حال حاضر اصناف پرداخته و تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف هرگز به اصناف آنگونه که باید و شایسته آن‌هاست، توجه نشده است. فعالان صنفی که همواره در بزنگاه‌های گوناگون به عنوان نیروی پیشران و فعالان پیشقدم میدان حضور داشته‌اند، هیچ‌وقت مورد توجه واقع نشده و همیشه با بی‌مهری روبه‌رو بوده‌اند.

تصمیم‌گیری برای اصناف، بدون حضور خبرگان و نخبگان صنفی

وی افزود: تصمیم‌گیری درخصوص اصناف، بدون حضور خبرگان و نخبگان صنفی در بسیاری از مجموعه‌ها، تدوین تکالیف گوناگون بدون شناخت از وضعیت آن‌ها و… همه‌وهمه نشان می‌دهد که کسی به فکر اصناف نیست و اصناف باید خودشان به فکر خودشان باشند.

رستگار توجه به میراث تاریخی و قدمت اصناف را یکی از راهبردهای این گروه اجتماعی در ایجاد مناسبات ساختارمند با مجموعه نهادهای تصمیم‌گیر دانسته و اظهار کرد: اگر فعالان صنفی از داشته‌ها و میراث تاریخی خود آگاهی داشته باشند و بدانند که اصیل‌اند، می‌توانند در مواجهه با مجموعه‌های برون‌خانوادگی از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و زمینه را برای توسعه پایدار و همه‌جانبه اصناف فراهم آورند.

موفقیت و دستیابی به افق‌های پیش رو تنها در سایه اتحاد و همدلی

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان صنفی و اعضای اتحادیه صنف ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران، کامیابی و موفقیت اصناف را در گرو اتحاد، همدلی و هم‌افزایی دانسته و اذعان کرد: تنها در سایه اتحاد و همدلی و در نتیجه آن هم‌افزایی در ساختارهای صنفی است که می‌توان انتظار موفقیت و دستیابی به افق‌های پیش رو را داشت. چرا که با تجمیع نیروها، انرژی‌ها و ایده‌هایی که درون اصناف موج می‌زند، فرصتی کم‌نظیر برای حرکت به سمت آینده‌ای روش محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1542
  • نویسنده : علیرضا صدقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 221 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.