• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

14
علی اکبر رهبری، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس های تهران:

کاهش مراجعه به رستوران؛ نخستین واکنش مردم به افزایش قیمت‎ها/ مالیات ارزش افزوده بزرگترین مشکل رستوران‎داران است

  • کد خبر : 869
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کاهش مراجعه به رستوران؛ نخستین واکنش مردم به افزایش قیمت‎ها/ مالیات ارزش افزوده بزرگترین مشکل رستوران‎داران است
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس های تهران در آخرین وضعیت این صنف گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش مراجعه مردم به رستوران ها خسارت زیادی به رستوران داران وارد کرده است.

علی اکبر رهبری، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران‎ و سلف سرویس های تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به افزایش مبلغ مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: افزایش قیمت ها باعث بالا رفتن مبلغ مالیات ارزش افزوده شده و اعتراض مشتریان را به همراه دارد. با توزیع مواد غذایی به رستوران داران می توان قیمت ها را در ماه های پایانی سال و عید کنترل کرد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس های تهران وضعیت کسب وکار این صنف طی شش ماه نخست سال را اینگونه تشریح کرد: کسب وکار و درآمدها اصلا رضایت بخش نیست. نوسان قیمت و سیر صعودی قیمت ها به خصوص قیمت مواد اولیه مورد نیاز از یک سو، کاهش قدرت خرید مردم که باعث ریزش مشتریان رستوران ها شده از سوی دیگر، خسارت و ضرر زیادی را به واحدهای صنفی ما وارد کرده است.

وی در پیش‎بینی کسب وکار در نیمه دوم سال گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، یعنی سیاست انقباضی دولت در اقتصاد ادامه داشته باشد روز به روز درآمد مردم کاهش می یابد و قدرت خرید آنها کم و کمتر می شود. در نتیجه خانوارها برای تامین معیشت خود باید یکسری از مخارج غیر ضروری را کم یا حذف نمایند که یکی از آنها رستوران رفتن است و این ضربه بزرگی به رستوران داران و سلف سرویس ها وارد می کند.

رهبری سپس به بیان مشکلات صنف خود پرداخت: بزرگترین مشکل صنف و اتحادیه ما در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده است. در چند سال قبل به خاطر اینکه  قیمت غذاها ارزانتر بود مالیات ارزش افزوده جلب توجه نمیکرد و مبلغ ناچیزی بود. ولی در حال حاضر به دلیل بالا رفتن بیش از حد قیمت ها و اینکه ارزش افزوده ۹ درصد از مبلغ فاکتور است گاها مبلغ بالایی شده و باعث نارضایتی مشتریان می شود و ما هر روز در اتحادیه با چندین مورد شکایت و اعتراض به مالیات ارزش افزوده مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس های تهران در ادامه بیان کرد: افزایش صعودی قیمت ها باعث شده مراجعات مردم به رستوران ها حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و این باعث بالا رفتن هزینه سربار می شود و در نهایت قیمت تمام شده غذاها در رستوران افزایش می یابد. هرچه تعداد مشتریان بیشتر باشد هزینه سربار کمتر و قیمت نهایی کمتر می شود.

رهبری در خاتمه گفت: از مسئولان وزارت بازرگانی و دیگر ارگان های مرتبط درخواست دارم جهت کنترل قیمت رستوران ها در ماه های پایانی و نوروز از همین حالا اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند. در این خصوص گوشت، مرغ، برنج و روغن با قیمت دولتی را در اختیار اتحادیه قرار دهند تا در سه ماه زمستان بین اعضا توزیع و از بالا رفتن قیمت ها در شب عید جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=869
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 260 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.