• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

8
رئيس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران:

کارگروه ویژه درگاه ملی مجوزها باید تشکیل شود/ استفاده از ظرفیت‌ها در کشورهای همسایه برای صادرات و واردات

  • کد خبر : 2126
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کارگروه ویژه درگاه ملی مجوزها باید تشکیل شود/ استفاده از ظرفیت‌ها در کشورهای همسایه برای صادرات و واردات
سیداحمد حسینی، رئيس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران در جریان برگزاری اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در حضور رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار و مسئول پیگیری درگاه ملی مجوزها بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه درگاه ملی مجوزها در اتاق اصناف تاکید کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران با بیان مطلب فوق گفت: همانگونه که مقرر شده برای رفع موانع درگاه ملی صدور مجوزها، کارگروه ویژه‌ای در اتاق اصناف تهران باید تشکیل شود. بر این اساس موارد و مسائل اصناف در کارگروه مذکور احصاء و مصوبه آن به مسئول دولتی پیگیری درگاه ملی مجوزها ارجاع می شود تا آن را در هیات مقررات زدایی مطرح و پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: به دفعات گفته‌ایم و بار دیگر تکرار می‌کنم، اتحادیه‌ها برای استفاده از شیوه‌های جدید و استفاده از تکنولوژی پیشتاز بوده و سامانه ایرانیان اصناف قدمتی بیش از یک دهه را داشته و این تجربه در اصناف ایران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران تصریح کرد ادامه: هیچ تداخلی بین قانون نظام صنفی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و نیست، این قانون برای مجوزهای کسب و کار صرفا شیوه صدور مجوز کسب را بیان می‌کند در حالیکه قانون نظام صنفی شالوده اصناف را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در خصوص پروانه کسب است، نظارت‌ها تاکنون در سامانه پسینی بوده و ما طبق قانون می‌توانیم بازرس را برای بررسی پروانه کسب صادر شده بفرستیم و بررسی کنیم و نباید این دو موضوع را خلط نکنیم.

سید احمدحسینی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران مالیاتی گفت: متاسفانه برخی معاونین سازمان امور مالیاتی توجهی به نظرات کارشناسی روسای اتحادیه های صنفی نداشته و قرار نیست کاری را هم پیش ببرند در حالی که می‌خواهند فقط عکس یادگاری بگیرند و بگویند با اصناف نیز جلسه‌ای داشته‌ایم و این در شان اصناف ما نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران با تقدیر و تشکر از تشکیل کمیسیون تخصصی لوازم یدکی در اتاق اصناف ایران گفت: مهم‌ترین دلیل تشکیل چنین کمیسیونی اتخاذ وحدت رویه در اصناف کل کشور است. بدینگونه نباشد که حرفی در تهران بیان شود و در دیگر شهرستان خلاف آن مطرح شود.این کمیسیون‌ها اتفاق مبارکی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی در این خصوص ادامه داد: گلایه‌مندی ما تا پیش از این حضور افراد غیرمتخصص صنفی در جلسات تخصصی دولتی بود که حال باید برای جلسات تخصصی از ظرفیت این کمیسیون‌ها به خوبی بهره برداری شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران در پایان با اشاره به حضور هیات ایرانی به سرپرستی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در نمایشگاه قطعات خودرو پاکستان گفت: ظرفیت جدیدی در کشورهای همسایه برای صادرات و واردات ایجاد شده‌ است که باید از این شرایط بهترین بهره‌برداری را برای اصناف داشت و از این رو مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم در سطح اصناف با کشور دوست پاکستان جلساتی داشته باشیم که در صورت تمایل دو طرف شرایط تجاری خوبی ایجاد شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.