• امروز : یکشنبه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 1 June - 2025
کل اخبار 1891اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

نمایشِ هزاران اثر تاریخی نفیس از ۱۷ تا ۲۰ خرداد در روز جهانی صنایع دستی/ این آثار، بخشی از هویت، تاریخ و حافظه جمعی ما هستند زیر تیغِ موازی کاری های بخش دولتی و انجمن های خصوصی / مسئولان بگویند چرا شبکه مویرگی توزیع را نادیده می گیرند؟ حبوبات پیشی گرفت؛ افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت در عرض چندماه!/ در سایر اقلام؛ خرما اول شد؛ روغن کمیاب در فصل جابجایی فقط از باربری های مجاز، استفاده کنید/ آسیب های استفاده از بدون جوازها غیر قابل جبران است آنچه باید درباره «هولوگرام» رسته مشاوران خدمات رنگ خودرو بدانید/ این هولوگرام در سایت اتحادیه قابل رهگیری است همدلی در صنف و جمع سلایق از مشارکت در انتخابات تا حال و هوای معنوی تور زیارتی مشهد مقدس لزوم تقویت نقش اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه نان/ واگذاری کامل سامانه تخصیص آرد و نظارت بر نانوایی‌ها به اصناف ایجاد بازار رقابتی نابرابر توسط دولت، فعالان بازار قطعات را به حاشیه راند ثبات دوماهه بازار فرصتی مطمئن برای مبادلات مطمئن/ خریداران همچنان در سردرگمی و تردید هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌خانگی به مردم خیانت می‌کنند/ بهره ۳۱ درصدی بانک چگونه پرداخت می‌شود؟! رکود و کاهش تقاضا همچنان در بازار طلا ادامه دارد صورتحساب نوع ۳ همان رسید دستگاه‌های کارتخوان است/ تایید خبر مالیاتی برای اصناف

9
رئیس اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران:

نمایشگاه ساعت در تهران برگزار می‌شود/ ساعت‌های هوشمند تهدید نیست

  • کد خبر : 7662
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
نمایشگاه ساعت در تهران برگزار می‌شود/ ساعت‌های هوشمند تهدید نیست
 محمدرضا عمرانی، رئیس اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران از برگزاری نمایشگاه صنعت ساعت در روزهای آینده خبر داد و افزود: طی ۱۰ سال گذشته میزان فروش ساعت به یک ششم کاهش یافته است.

 رئیس اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساعت که در تاریخ ۴ تا ۸ بهمن ماه در محل سالن نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود، گفت: بهترین ارزش معنوی زمان، عمر است که سرمایه آدمی است؛ تعیین زمان اکنون به صنعتی مهم شده است. دقت در ساعت‌ها به شدت افزایش یافته و ساعت‌های کوانتومی دقت بالایی در تعیین زمان در حد کسری از ثانیه دارند.

وی گفت: ساعت اکنون تنها تعیین‌کننده زمان نیست و به سبکی از زندگی بدل شده است.برخی ساعت‌ها خاطره‌ساز هستند و در کشوری مانند سوئیس ساعت از پدر به پسران و دختران و نسل‌های بعدی به ارث می‌رسد یا هدیه داده می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران با بیان اینکه به دلیل پیچیدگی و اهمیت ساعت نام تعمیرکاران ساعت اکنون به استادکاران تغییر یافته است، گفت: ساعت، بازار بزرگی در ایران دارد اما ما سازنده ساعت مچی‌ نیستیم به همین دلیل نمایشگاه آخرین محصولات در این صنعت از  ۴ تا ۸ بهمن در تهران برگزار می‌شود تا بتواند ارتباط مناسب تری میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان ساعت برقرار کند.برندهای خارجی و مهم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و نمایشگاه‌داران ساعت و فروشندگان در این صنف در این نمایشگاه فرصت خوبی دارند که بتوانند با برندها و آخرین دستاوردهای این صنعت آشنا شوند.

وی افزود: نمایشگاه‌های ساعت دیگری نیز در کشور برگزار شده اما اتحادیه در آن نقش نداشته و این دومین نمایشگاهی است که اتحادیه در اجرای آن دخیل شده است. ۳۸ شرکت در فضای ۳ هزار متر و سه سالن در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.پیش‌بینی ما این است که نمایشگاه ساعت روزانه ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که ایران تولیدکننده ساعت مچی نیست، عنوان کرد: برخی برندها مانند سیکو در ساعت دیواری در سال‌های خیلی دور اسمبل‌ داشتند؛ اما تولیدکننده ساعت به دلیل تیراژ پایین و نبود توجیه اقتصادی در ایران وجود نداشته است. ساعت جزو اقلام دکوراتیو است و در ساعت دیواری چند تولیدکننده مطرح وجود دارد؛ ضمن اینکه در این صنعت ساعت قاچاق وجود ندارد.

عمرانی با بیان اینکه کل صنعت ساعت جهان گردش مالی‌اش به اندازه حتی یک برند صنعت غذایی در جهان نیست، تصریح کرد: قدرت اقتصادی مردم کاهش یافته و خرید آن نیز کمتر شده اما برای هدیه و ورزش استفاده می‌شود و حتی در نسل جوان نیز متقاضیانی دارد. نسل جدیدی از ساعت‌ها با عنوان ساعت هوشمند نیز وارد بازار شده که بحث آن با ساعت مکانیزه متفاوت است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران تصریح کرد: قدرت خرید مردم کاهش یافته است. ساعت کالایی است که بر روی پوشش مردم نیز تاثیرگذار است و به طور مثال برای افرادی که توانایی مالی دارند نوع و برند ساعت و تناسب آن با پوشش بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد:‌ موضوع کپی و اصل بودن ساعت در این فضا مطرح است. نمایشگاه‌ها در این زمینه نقش دارند و در طول برگزاری نمایشگاه مردم فرصت دارند تا با برندها و شعبات آنها آشنا شوند. خدمات پس از فروش نیز به عنوان شاخص و فاکتوری برای کیفی‌بودن ساعت اهمیت دارد. البته به دلیل تحریم برخی برندهای مطرح نام ایران را از لیست کشورهایی که به آنها خدمات می‌دهند در سایت خود حذف کرده‌اند.

عمرانی خاطرنشان کرد:‌ میزان فروش ساعت در ۱۰ سال اخیر به یک ششم کاهش یافته که البته کرونا نیز در این شرایط نقش داشته است.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=7662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.