• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

3
محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران:

نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند

  • کد خبر : 5747
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، بحث قیمت و کیفیت نان این روزها بسیار داغ و نقلِ محافل صنفی است. با وجود یارانه دولت، نانوایان ناراضی هستند و نگرانی های مردم همواره از افزایش قیمت نان وجود داشته. واحدهای صنفی هم می گویند تعیین نرخی که با تاخیر چهار ساله صو ت گرفته، متناسب با تورم و پاسخگوی هزینه ها آن ها نیست. به گفته رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران، افزایش 30 تا 40 درصدی فعلی، مُسکنی است برای نانوایان که تا حدی هزینه های آن ها را پوشش بدهد در حالی که با این تعیین نرخ، به نظر می رسد تا پوشش صددرصدی هزینه های نانوایان راه دارازی در پیش داریم.

در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد برای همه نان ها افزایش قیمت وجود داشته که با توجه به صحبت های رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران، به این دلیل که نانواها از چهار سال پیش تا کنون نرخ دریافت نکرده اند، گمان نمی رود با چنین وضعیتی بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

محمد سلیمانی، توضیح می دهد: سال ۱۳۹۹ طی آنالیزی، نرخی تعیین کردیم که سال ۱۴۰۰ اجرایی شد و در این حدودِ چهار سال بالای ۳۰ درصد تورم داشتیم و حتی اگر بخواهیم با همین ۳۰ درصد حساب کنیم، باید بالای ۱۲۰ درصد افزایش قیمت می داشتیم.

از سوی دیگر، به گفته او: نانوایی یک کارگاه تولیدی است و اگر قرار باشد چرخ آن بچرخد باید اقتصادش هم دیده شود چرا که تاثیر آردی که دولت به نانوا می دهد در نرخ گذاری، ۸ درصد است و ۹۲ درصد دیگر هزینه های جانبی هستند؛ هزینه هایی که نانوا از بازار آزاد تهیه می کند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران، با اشاره به این نکته که شاید بیش از یک سال است که مردم نان را با این قیمت جدید خریداری کرده و الان  قانونمند شده، چنین افزایش قیمتی را مُسکنی می داند که به نانوا داده شده تا فعلا هزینه هایش را تا حدی پوشش بدهند و کاملا واضح است این نرخی نیست که صددرصد هزینه های نانوا را تامین کند.

به گفته سلیمانی: هر کارگاه تولیدی برای خودش آنالیزی دارد که نرخ های مصوب، طبق آن آنالیز پیش نرفته با این حال، قانونیست که اعمال شده و باید بر مبنای آن عمل کرد.

با توجه به صحبت های رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران، انتظار می رود وضعیت نانوایان با سیاست های دولت به حالتی از تعادل برسد. سلیمانی، می گوید: خواسته ما این است که این مشکلات ریشه ای حل شوند؛ ما از دولت جدید می خواهیم مثل دولت قبل نباشد که سه و چهار سال، تعیین نرخ را طول داده تا در ظاهر مردم را نگران نکنند.

او معتقد است که نان هم باید مثل سایر کالا و خدمات بر اساس تورم خودش در هر سال افزایش قیمت داشته باشد؛ اگر نرخ ها را سال به سال به نانوا اعلام می کردند هم این مشکلات به وجود نمی آمد و هم مردم می دانستند چه خبر است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی تهران، اظهار امیدواری می کند که در سال جدید مثل صنف های دیگر نانوایی ها هم مشمول تعیین نرخ منظم شوند.

سلیمانی بار دیگر با تاکید بر تلاش برای عادلانه بودن نرخ ها، از مسئولان ذی ربط خواست به فکر کل نانوایی ها باشند و اینطور نباشد که سه تا چهار سال زمان بگذرد و بعد به فکر تعیین نرخ بیافتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5747
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 37 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.