• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل اخبار 1317اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

آوارِ معماریِ سامانه های کج سلیقه تان بر سرِ ما اتحادیه ها، خراب خواهد شد/ فشار حداکثری به کسبه و تسهیل امورِ قانون گریزان به قیدِ فوریت غرامت جانباختگان حادثه شادآباد پرداخت می شود/ به واحدهای صنفی تخریب شده در اسرع وقت، رسیدگی می شود روسای صنوفِ پایتخت خواستار برخورد قاطع با سامانه پیگیری وصول مطالبات شدند چرخه آسیب مالی شادآباد زنجیره ای دوتا سه هزار نفریست!/ برآورد خسارتِ حداقل ۴۰۰ میلیارد تومانی با توان و آبروی صنوف شادآباد را دوباره می سازیم/ فوریت تشکیل کارگروه اتاق اصناف تهران متشکل از روسای اتحادیه ها و نمایندگان بازار شادآباد یارانه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی نان در سال آینده مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد ماند صعود قیمت سیم‌کارت‌های رند با افزایش ارزش افزوده آنها نسبت به دیگر کالاهای سرمایه‌ای نقل و انتقالات خودرو پیش از پرداخت مالیات ممنوع اعلام شد طرح مباحث و دغدغه‌ ناشران با معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد  هزینه ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است؛ حباب ۱۳.۵ میلیون تومانی سکه برای چیست؟ وزارت جهاد به عنوان متولی امر باید جلوی رنگ‎آوری مرکبات را بگیرد

0

مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد ماند

  • کد خبر : 6390
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد ماند
دولت در بودجه سال ۱۴۰۴ نرخ مالیات بر ارزش افزوده را همچون امسال ۱۰ درصد تعیین کرد.

 بر اساس لایحه بودجه سال آینده در سال ۱۴۰۴ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) و نرخ مالیات بر ارزش افزوده و جریمه موضوع بند ‏‏(ب) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ‏یک ‌واحد درصد به‌عنوان سهم دولت افزایش می‌یابد تا کل نرخ مالیات بر ارزش افزوده برابر (۱۰) واحد درصد گردد و صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد با ۹۰ درصد واریزی از محل حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور دریافتی شاغلین مشابه و هم‌تراز با رعایت قانون برنامه هفتم پیشرفت شود.

همچنین در تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم بعد از عبارت ۱۰ درصد عبارت «مازاد بر ۴۰ درصد اضافه می‌شود. معافیت ناظر به مواد مذکور صرفاً نسبت به درآمد مشمول مالیات ابرازی برای عملکرد سال‌های ۱۴۰۳ و  ۱۴۰۴ است.

گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۳ نیز مالیات بر ارزش افزوده  برای اکثر کالاها و خدمات با نرخ ۱۰ درصد محاسبه شد. اما برخی کالاها و خدمات از این نرخ مستثنی هستند. به عنوان مثال، نرخ مالیات برای واردات کالاهای اساسی مانند گندم، گوشت و قند و شکر برابر با یک درصد است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.