• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
کل اخبار 1409اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و چند کشور دیگر محدود شده! با احترام و مدارا و مراقبت از جو صمیمانه یک صنف، شاهد وحدت و رفعِ مشکلات خواهیم بود وحدتِ تابلوسازان در جشنواره نهم آذرماه/ تابلوهای شهر زیبا می شوند فعالان صنفی در خصوص آسیب های قانون بودجه نظر بدهند/ از سازوکار‌های شما در داوری و حل اختلاف حمایت می کنیم/ دعاوی مابین هم‌صنفان به مصالحه کشیده شوند اندیشکده حمکرانی اقتصاد هوشمند اتاق اصناف تهران؛ از بازنگری در قوانین کسب و کار و رشد اقتصاد دیجیتال تا حضور اصناف در ساختارهای تصمیم گیری و مشورتی کشور چابک سازی می کنید یا لاک پشت سازی؟/ خیلی چراغ خاموش، همان مالیات را گرفتید!/ ناعدالتی ها و ناترازی هایِ صنف ما مُشت گره کرده استانِ تهران و فریاد یکرنگی از دریچه یک اتاقِ واحد/ اصناف استان تهران یکصدا پیام همدلی را فریاد زدند آخرین دستاوردهای ابزارآلات این هنر را در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ببینید ظرفیت های بالای یک صنف در پیشرفت گسترده اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی به تماشا گذاشته شد پیگیری اهم موضوعاتِ صنفی در دیدار نایب رئیس اتاق اصناف تهران با استاندار پلیس و اتاق برای امنیت اقتصادی جامعه همراه شدند/ اعلام آمادگی همه جانبه اصناف برای همکاری با پلیس امنیت اقتصادی قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده/ مردم با خیال راحت، مبادلات خود را انجام دهند ممنوعیت واردات کالا دستاوردی برای دولت نداشت/ زیان‌های سنگینی که ممنوعیت واردات کالا بر جای گذاشت با توزیع برنج و شکر تنظیم بازار تاحدودی التهابات مرتفع شده/ چالش در بازار حبوبات و روغن صدور فاکتور الکترونیک میوه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد رکود و کاهش تقاضا همچنان ادامه دارد/ پیش‎بینی بازار فردا ۳۰ آبان ماه

10
رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران:

قطعات و تعمیرات چالش بزرگ خودروهای برقی/ افزایش دستمزد تعمیرات برابر با رشد حقوق کارگران بوده است

  • کد خبر : 4097
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
قطعات و تعمیرات چالش بزرگ خودروهای برقی/ افزایش دستمزد تعمیرات برابر با رشد حقوق کارگران بوده است
علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران گفت: خودروهای برقی علاوه بر معضل شارژ با دو چالش بزرگ تامین قطعه و ارائه خدمات تعمیراتی در کشور مواجه و برنامه ریزی برای این موضوع انجام نشده است.

 ورود خودروهای برقی به سامانه فروش یکپارچه خودرو، ورود این محصولات به بازار را جدی تر کرد، فارغ از هیاهو و شتاب برای برقی سازی معضل خدمات پس از فروش را پر رنگ تر کرده است. از سوی باتوجه به فعالیت این خودروها در ناوگان تاکسیرانی نگرانی از تعمیرات یا یافتن متخصص جهت رفع ایرادات فنی احتمالی وجود دارد. در هر حال حاضر تمام خودروسازان فعال در برنامه برقی سازی وزارت صمت آمادگی لازم برای ارائه خدمات پس از فروش را ندارند، زیرا تجهیز کارگاه ها و آموزش نیروی متخصص مستلزم هزینه و زمان قابل توجه است. باتوجه به عدم مراجعه مالکان خودروها به نمایندگی خودروسازان، اگر مالکان خودروهای برقی به تعمیرگاه‎های سطح شهر جهت عیب یابی مراجعه کنند، وضعیت ارائه خدمات چگونه خواهد بود؟ برای بررسی پاسخ به این سوال با علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران گفت و گویی به شرح ذیل انجام یافته است.

* باتوجه به واردات خودروهای برقی و فعالیت این محصولات در ناوگان تاکسیرانی، توان پشتیبانی فنی و ارائه خدمات پس از فروش برای آن ها وجود دارد؟

دولت در دستور کار خود واردات خودروهای برقی و بنزینی را بدون توجه به انتقال و ارتقا دانش فنی یا تامین لوازم یدکی قرار داده است، در حال حاضر ساختار شبکه شارژ پایتخت آمادگی لازم برای تامین شارژ خودروهای برقی را ندارد. از سوی شبکه ای برای تامین خدمات پس از فروش این محصولات وجود ندارد، بزرگترین مشکل خودروهای برقی بعد از خدمات پس از فروش چالش تامین قطعه است.

* خودروهای برقی از نظر ساختار مکانیکی نسبت به خودروهای بنزینی ساده تر هستند، اما پیچیدگی های الکترونیکی و الکتریکی فراوانی دارند، براین اساس تعمیرکاران می توانند عیب یابی این محصولات را انجام دهند؟

بله، باتوجه به اینکه ساختار بدنه خودروهای برقی با محصولات بنزینی تفاوتی ندارد، امکان ارائه خدمات تعمیری وجود دارد. البته پیچیدگی خودروهای برقی منوط به پلتفرم الکتریکال آن می شود که تعمیرکاران می توانند به سرعت آن را فرا بگیرند.

* رشد نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات خودرو برای مالکان نگرانی افزایش دستمزد تعمیرات را ایجاد کرده است، در سال جاری دستمزد تعمیرات خودرو چه مقدار رشد یافته است؟

افزایش دستمزد تعمیرات براساس افزایش حقوق کارگران بوده است، فارغ از این رشد دستمزد، هزینه تعمیرات خودرو در سال جاری افزایشی نداشته است.

* چرا خودروهای چینی به ویژه محصولات مونتاژی بیشترین چالش تعمیرات را میان خودروها در تعمیرگاه‎ها دارند؟

خودروهای چینی که در کشور مونتاژ می شوند، چالش های کیفی و تولیدی فراوانی دارند، متاسفانه برخی از خودروسازان برنامه ریزی تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات شان نداشتند. لازم به ذکر است گاهی هزینه دستمزد تعمیرات خودروهای چینی از تهیه قطعات آن ها بیشتر می شود و این مورد ناشی از عدم انتقال دانش تعمیراتی از سوی خودروسازان به تعمیرکاران است.

* به بحث عدم انتقال دانش فنی از خودروسازان به تعمیرکاران اشاره کردید، آیا شرکت های خودرویی تعاملی با اتحادیه تعمیرکاران خودرو تا کنون داشتند؟

متاسفانه خودروسازان و مونتاژکاران فقط برنامه فروش محصول را دنبال می کنند. در این میان کمتر شرکتی به فکر ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان است. تعمیرکاران نیز در زمان عیب‎یابی خودروهای جدید با شیوه آزمون و خطا تعمیرات را انجام می دهند. در حال حاضر بزرگترین چالش خدمات پس از فروش عدم تامین لوازم یدکی است. اتحادیه تعمیرکاران آمادگی ارائه هر نوع خدمت و تعاملی را با شرکت های واردکننده و خودروسازان با هدف ارتقا کیفیت خدمات به مشتریان دارد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.