حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویی های تهران افزود: از طرف دیگر قالیشویی باید فرشی را که تحویل می گیرد تمیز و بدون لک تحویل دهد؛ مگر اینکه لک های فرش با مایع شوینده قابل پاک کردن نباشند به عبارت دیگر اگر دارنده فرش بتواند لک ها را با مایع شوینده تمیز کند به معنای عدم شستشوی فرش با مایع شوینده توسط شرکت قالیشویی بوده و شرکت موظف است دوباره فرش را بشورد.
دستگاه های نظارتی و تعزیرات ضعیف عمل می کنند
محمدی با تاکید بر اینکه متاسفانه دستگاه های نظارتی و تعزیرات ضعیف عمل می کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی اتحادیه به شکایت آنلاین مردم روی سایت اتحادیه رسیدگی می کند؛ اما شرکت به راحتی مابه التفاوت مشتری معترض را برمی گرداند و پرونده مختومه می شود و این یعنی این شکل از برخورد قدرت بازدارندگی کافی را ایجاد نمی کند، به همین دلیل دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات در این موارد باید قوی عمل کنند.
او با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به واحدهای متخلف شکایات خود را ثبت کنند، تصریح کرد: برای سال جاری هنوز نرخ مصوبی از سوی سازمان حمایت ارائه نشده به همین دلیل شرکت های قالیشویی باید با همان نرخ ۳۸ هزار تومان سال گذشته با مشتریان خود حساب کنند.
محمدی با تاکید بر اینکه امضای برگه در زمان دریافت فرش از مشتری به معنای این نیست که مشتری نتواند شکایت کند، اظهار کرد: به مردم سفارش می کنیم قبل از امضا حتما برگه را مطالعه کنند و از طرف دیگر قبل از اینکه پول را پرداخت کنند فرش را کاملا بازرسی کنند تا در صورتی که لک یا پارگی داشت پول را پرداخت نکنند و از طریق اتحادیه شکایت خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود.
او درباره پارگی فرش گفت: به طور قطع فرش سالم باید سالم تحویل داده شود مگر آنکه فرشی فرسوده باشد یا به دلیل استفاده از وایتکس دچار پوسیدگی شده و با فشار وارده در کارخانه شستشو پاره شود.