• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

17
حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در بازدید از شهرک صنعتی قرچک:

فرصت سوزی در شهرک های صنعتی به دلیل عدم حمایت/ برخی شهرک های صنعتی به انبار تبدیل شده است

  • کد خبر : 533
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
فرصت سوزی در شهرک های صنعتی به دلیل عدم حمایت/ برخی شهرک های صنعتی به انبار تبدیل شده است
رئیس اتاق اصناف تهران در بازدید از شهرک صنعتی قرچک و در جمع فعالان صنفی این شهرک گفت: متاسفانه علی رغم ظرفیت های بالای شهرک های صنعتی در ایجاد اشتغال و تولید به دلیل عدم حمایت سازمان ها و مراکز مرتبط، برخی از این شهرک ها به انبار تبدیل می شوند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: یکی از موضوعات و مسائلی که در حال حاضر در حال پیگیری است و مصر هستند انجام بگیرد، بحث ساماندهی مشاغل پرخطر یا تولیدی است. بر اساس جلسات متعددی که در وزارت کشور، استانداری، مجلس و دیگر مراکز مرتبط برگزار شده بر این تصمیم هستند که تعدادی از این واحدها را به بیرون از تهران و شهرک صنعتی انتقال بدهند.

وی تصریح کرد: در ایجاد و تشکیل این شهرک ها موضوع مهم خدمات رسانی به فعالان و مراجعه کنندگان به این شهرک هاست. در جلسه ای که در سازمان صمت برگزار شد بیان کردم از ظرفیت برخی از شهر ک های ساخته و تحویل داده شده به خوبی استفاده نشده است؛ یعنی به دلیل عدم حمایت مراکز و سازمان های مختلف این مراکز به انبار تبدیل شده است.

ضرورت حمایت سازمان های ذیربط از شهرک های صنعتی

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: باید مسئولان بدانند افرادی که سرمایه خود را به این شهرک آورده اند در واقع فرصتی را برای منطقه فراهم کرده و می توانند زمینه  اشتغال را ایجاد کنند. ۱۳۰۰ نفر در این شهرک کار می کنند. در این شرایط سخت اقتصادی دایر نگه داشتن یک مرکز تجاری، اقتصادی و کاری، خیلی سخت است و نیازمند کمک و حمایت می باشد.

وی با اشاره به برخی چالش ها و مطالب عنوان شده از سوی برخی فعالان این شهرک گفت: یکی از موضوعات در خصوص درگاه ملی صدور مجوزهاست. در گذشته بر اساس تبصره ۴ ماده ۲۶ قانون نظام صنفی، برای صنوفی که ساماندهی می شدند امکان صدور مجوز از طریق تهران وجود داشت. در حال حاضر به دلیل تغییر رویه در صدور مجوزها مشکلاتی به وجود آمده است که مسئولان ذیربط باید بپذیرند برای آنهایی که ساماندهی و به شهرک منتقل می شوند باید جواز به نام همان اتحادیه از تهران صادر شود.

رستگار همچنین گفت: بر اساس قانون( بند ۳ ماده ۲۴۴ قانون مالیات های مستقیم) تمام افرادی که کار اقتصادی انجام می دهند تشکل مربوط به آنها باید نماینده ای برای رسیدگی به پرونده های مالیاتی داشته باشد که این موضوع با رئیس سازمان مالیاتی کشور مکاتبه می شود تا نمایندگانی از این شهرک در مرکز مالیاتی مربوطه داشته باشند.

 آمادگی هر هرگونه اقدام برای رفع مشکلات شهرک های صنعتی را داریم

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه تولید شوخی بردار نیست در بیان دیگر مشکلات این شهرک گفت: بر اساس اطلاعات و داده های دریافتی از فعالان مستقر در این شهرک، برق شهرک قطع است، نوسانات برق مشکلات زیادی برای فعالان اینجا به وجود آورده و گاها آب و گاز هم قطع است که اگر ادامه دار باشد واقعا آسیب های بسیار و مشکلات فراوانی ایجاد می کند؛ لذا آمادگی کامل داریم تا آنجا که گره ای از طریق پیگیری و بررسی اتاق اصناف تهران قابل گشایش باشد برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

رستگار در بخشی از صحبت های خود تاکید کرد: اصناف ضعیف نیستند؛ بلکه گاهی موارد برخی افراد و مسئولان صدای مار ا نمی شنوند که به ضرر خودشان و کشور است. با توجه به اینکه بالاترین بخش اشتغال به اصناف برمی گردد و به صورت مویرگی در توزیع، خدمات و تولید حضور دارند؛ لذا می توانیم با این شرایطی که داریم خودمان فرصت هایی را برای خودمان ایجاد کنیم.

 قرار نیست کسی کاری برای اصناف انجام دهد

وی تصریح کرد: همانگونه که همیشه گفته ام قرار نیست کسی کاری برای اصناف انجام دهد. ما باید خودمان برای خودمان حرکتی کنیم. اگر امروز اینجا جمع شده ایم مطمئنا پشت آن اراده ای بوده تا چالش ها و مسائل موجود را بررسی و آنها را  به مراکز و سازمان های مرتبط انتقال دهیم تا بتوانیم به حق و حقوق خود برسیم

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان با تاکید بر هم بستگی و هم افزایی اصناف گفت: در تهران به عنوان مرکز ایران و بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور نزدیک به یک میلیون واحد صنفی وجود دارد.یعنی یک سوم موضوعات اقتصادی اینجا رقم می خورد. از سوی دیگر به دلیل نزدیکی و دسترسی راحت تر به مجلس، دولت و قوه قضائیه؛ لاجرم فعالیت ها و عملکرد ما می تواند منشا بسیاری از پیگیری ها و اتفاقات برای اصناف کشور باشد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=533
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 334 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.