• امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

7
نایب رئیس اتاق اصناف تهران و اتحادیه صنف چاپخانه‎داران تهران:

ضرباهنگ چاپ یکی از موفق‌ترین رویدادهای صنفی ایران است/ جشنواره‎ای متفاوت و در خور صنعت چاپ

  • کد خبر : 5466
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۸
ضرباهنگ چاپ یکی از موفق‌ترین رویدادهای صنفی ایران است/ جشنواره‎ای متفاوت و در خور صنعت چاپ
 احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‎داران در خصوص برگزاری جشنواره ضرباهنگ چاپ گفت: ضرباهنگ چاپ یکی از موفق‌ترین رویدادهای صنفی ایران است؛ هیچ رویداد صنفی نداریم که با این وسعت طی چهار سال چنین رشد چشمگیری داشته باشد.

 رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‎داران تهران توضیحاتی در مورد کارها و هماهنگی‎های بسیاری که برای برگزاری جشنواره ضرباهنگ چاپ انجام شده تا جشنواره‎ای متفاوت و درخور صنعت چاپ در تاریخ ۱۸ شهریورماه برگزار شود، ارائه داد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: یکی از آرزوهای همیشگی من این بوده که برندی برای صنعت چاپ بالاخص برای جشنوراه صنعت چاپ تدارک ببینم تا توسط آن صنعت چاپ و بزرگی آن نمود پیدا کرده و هر وقت صحبتی از روز صنعت چاپ شد، آن برند متبادر شود؛ مانند دهه فجر، روز فردوسی، روز سعدی، روز جمهوری اسلامی و… که تاریخ آنها کمرنگ تر هستند و عنوان روز بیشتر نمود دارد. بر همین اساس به دنبال این اتفاق برای صنعت چاپ بودم.

وی درباره روز صنعت چاپ و جشنواره ضرباهنگ چاپ توضیح داد: دو مورد برای ما در برگزاری این جشنواره اهمیت دارد؛ یکی برگزاری این جشنواره در روز ۱۱ شهریورماه -که در تقویم روز صنعت چاپ نامگذاری شده است- و دیگری برگزاری آن توسط صنف چاپ است.

ابوالحسنی تاکید کرد: امسال چهارمین سال برگزاری جشنواره صنعت چاپ است ولی در اصل پنجمین دوره آن است؛ قبل از اینکه بنده در اتحادیه چاپخانه داران تهران سمتی داشته باشم در هتل فردوسی تهران روز صنعت چاپ را با حضور حدود ۷۰ فعال صنفی؛ جشن گرفتیم؛ غرض از ذکر این مطلب این است که من همانطور که بیان کردم به دنبال برگزاری این جشن حتی قبل از ورود به هیئت مدیره اتحادیه بودم.

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‎داران تهران توضیح داد: ما در ایران هیچ رویداد صنفی با این وسعت نداریم که طی چهار سال چنین رشد چشمگیری داشته باشد که این نشان از مدیریت ما نیست بلکه بزرگی و عظمت صنعت چاپ را می رساند. برای برگزاری امسال جشنواره ضرباهنگ چاپ حدود چهار ماه است که گروهی متشکل از ۵۰ نفر در تلاش هستند تا این جشنواره درخور خانواده صنعت چاپ و عظمت آن برگزار شود.

وی ادامه داد: ما با تجربه ای که در سال های گذشته کسب کرده ایم بر آن شدیم تا به برندسازی این جشنواره که آرزوی من بود، بپردازیم؛ به همین خاطر این رویداد را با هماهنگی اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره، ضرباهنگ چاپ نامگذاری کردیم و سرودی را برای صنف چاپ درست کردیم و به دنبال محتوا و هویت بصری جشنواره بودیم که این شکل کار در بین اصناف زبانزد و نادر است.

ابوالحسنی اضافه کرد: ما در طراحی پوستر ضرباهنگ چاپ از المان همای سعادت استفاده کردیم که جزوی از اسطوره های ایران کهنمان است. طبق افسانه ها این پرنده دو بار در سال، در نیمه اول شهریورماه و نیمه اول اسفندماه بر فراز قله ها پرواز می کند و بر شانه هر کس که بنشیند برای آن فرد سعادت و خوشبختی به همراه می آورد. من به شخصه و با افتخار احساس می کنم این پرنده سعادت بر شانه هایم نشسته است و افتخار می کنم که قرار است ضرباهنگ چاپ با سنبل همای سعادت برگزار شود.

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‎داران تهران با بیان اینکه قرار است جشنواره ضرباهنگ چاپ در روز یکشنبه مورخ ۱۸ شهریورماه برگزار شود بیان کرد: همانطور که اشاره کردم ما تعصب خاصی را روی برگزاری جشنواره در روز مختص به صنعت چاپ داریم اما امسال ۱۱ شهریور ماه با رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برابر شده است و چون ما طبق سنوات گذشته به دنبال هماهنگی برای اجرای گروه موسیقی در جشنواره و برگزاری هرچه شادتر آن بودیم، تصمیم بر این شد که استثناً این دوره از جشنواره ضرباهنگ چاپ، در تاریخ دیگری و با عدول از تعصب پیش گفته، برگزار شود.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در نظر داریم بر دو مورد اعم از چاپ و برندسازی ضرباهنگ چاپ تاکید بیشتری داشته باشیم و بر همین اساس؛ سعی کرده ایم هر چه در این جشنواره ارائه می دهیم در ارتباط مستقیم با چاپ و این صنعت باشد. ما بر آنیم که جشنواره ضرباهنگ چاپ را فراتر از جشنواره های معمول و در سطح کشورهای اروپایی برگزار کنیم؛ همانند همایش های برندهای معروف اروپایی ازجمله بنز، بی ام دبلیو، آدیداس و…؛ ما سعی کرده ایم تمامی اقلام ارائه شده در این جشنواره، از قبیل دستمال کاغذی، لیوان، شکلات و حتی لیبل آب معدنی با آرم ضرباهنگ چاپ باشد.

ابوالحسنی تاکید کرد: ما در دوره های گذشته به دنبال اسپانسرهایی برای برگزاری این جشنواره بودیم ولی امسال برعکس سال های گذشته، شرکت ها خودشان پیش قدم شدند و با ما اعلام همکاری کردند. به عنوان مثال امسال اسپانسر طلایی ما شرکتی است که در زمینه تولید نرم افزار فعالیت دارد که البته این نرم افزار در صنعت چاپ نیز کارآمد است. این مسئله خود نشان می دهد که ما در سال های قبل عملکرد درست و مثبتی داشته ایم که اینچنین استقبالی را در خصوص سرمایه‌گذار شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‎داران تهران: با افتخار بیان می کنم که ما با همیت صنفی خود همای سعادت را بر دوش صنعت چاپ نشانده ایم

وی ادامه داد: به طور کلی صنف چاپ از آنجا که پیشوند خانواده را یدک می کشد، افراد در آن علاقه زیادی به گرد هم آمدن و گفت و گو دارند، بر همین اساس با اینکه مراسم ضرباهنگ چاپ در ساعت شش آغاز می شود ما از ساعت چهار بعدازظهر پذیرای مهمانان عزیز صنعت چاپ در سالن حافظ برج میلاد خواهیم بود.

ابوالحسنی افزود: ما مثل سال های قبل فضایی را برای پذیرایی و گرفتن عکس یادگاری در نظر گرفته ایم؛ علاوه بر آن فضایی را به معرفی اسپانسرها و دیگر شرکت ها اختصاص داده ایم تا هم فضای همایشی و هم نمایشگاهی را در جشنواره ضرباهنگ چاپ پوشش بدهیم؛ بر همین اساس برج میلاد را برای برگزاری این دوره برگزیدیم. البته با این انتخاب تعداد مهمانانمان نیز محدود به ۱۶۰۰ نفر می شود؛ ولی به خاطر محیط تبلیغاتی موجود در برج میلاد آن را به هتل اسپیناس پالاس -که جشنواره سال پیش در آن برگزار شد- ترجیح دادیم.

به گفته نایب رئیس اتاق اصناف تهران تهران کارها و هماهنگی های بسیاری برای برگزاری جشنواره ضرباهنگ چاپ انجام شده تا جشنواره ای متفاوت و در خور صنعت چاپ برگزار شود که مطمئنا بازخورد خوبی نیز دریافت خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ ارگان، سازمان، اتحادیه و اتاق بازرگانی نتوانسته مانند این جشنواره را برگزار کند و جا دارد که اینجا از افرادی که زحمات بسیاری را برای برگزاری این مراسم متقبل شده اند؛ تشکر و قدردانی کنم. با افتخار بیان می کنم که ما با همیت صنفی خود همای سعادت را بر دوش صنعت چاپ نشانده ایم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.