• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

12
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران:

ریزش ۳۰ درصدی بستنی‌خورها/ یک کیلو زعفران ۷۰ میلیون تومان است

  • کد خبر : 2478
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
ریزش ۳۰ درصدی بستنی‌خورها/ یک کیلو زعفران ۷۰ میلیون تومان است
محسن مبرا، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران به ریزش مشتری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: با بالا رفتن قیمت‌ها که متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه و موارد دیگر است، شاید بیش از 30 درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ این روزها گرانی و بالا رفتن قیمت‌ مواد اولیه برای همه صنوف دردسرساز شده تا جایی که کار را به تعطیلی و جمع‌ شدن واحدهای صنفی و مغازه‌های آن‌ها کشانده است. یکی از مهم ترین این صنوف، اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌هاست که از دیرباز تابستان و زمستان در رنگ‌های مختلف برای همه اقوام، با زندگی مردم گره خورده و همواره حسی از نوستالژی را برای همگان خلق کرده است.

با نگاهی کلی به شرایط این صنف از رئیس اتحادیه آن، محسن مبرا پرسیده‌ایم که این صنف در حال حاضر چه شرایطی دارد؟ اوضاع بازار چطور است و رکودی که بر بازار حاکم است بر این صنف هم تاثیر گذاشته یا بر تعداد مشتری‌ها و خرید مردم و مسائل دیگری از این دست؟

بالا رفتن قیمت‌ها با تغییر قیمت محصول هم‌خوانی ندارد

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران، می گوید: متاسفانه رکود و گرانی محصولات و هزینه‌های بالا خیلی به صنف ما آسیب رسانده چون ما در مقاطع زمانی خاصی می‌توانیم تغییر نرخ داشته باشیم و این‌طور نیست که هر روز بتوانیم تغییرات قیمت بدهیم و همین با توجه به بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها خیلی به ما آسیب می‌رساند.

محسن مبرا، به مشکل مالیات اشاره می‌کند با این توضیح که «متاسفانه در این خصوص به ویژه بخش کافی‌شاپ‎مان با اینکه از ریاست سازمان امور مالیاتی درخواست رسمی برای تعدیل بخش مالیات کافه‌ها را داشته‌ایم؛ اما تا کنون برای ما هیچ کاری نکرده‌اند و فقط به جلسه رفته و از آن بیرون آمده‌ایم.»

بستنی زعفرانی

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران به ریزش مشتری‌ها هم اشاره می‌کند و می‌گوید: با بالا رفتن قیمت‌ها که متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه و موارد دیگر است، شاید بیش از ۳۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

او توضیح می‌دهد: اکثر مواد مصرفی و محصولات‎مان وارداتی است که با دلار اجازه ورود نمی‌دهند و مجبوریم از بازار آزاد تهیه کنیم که گران تمام می‌شود؛ قهوه خارجی است؛ میوه‌هایی مثل موز خارجی هستند؛ پسته و گردو الان خیلی گران شده و این‌ها خیلی تاثیر زیادی بر صنف ما گذاشته و البته زعفران که یکی از مواد اصلی برای تولید انواع خاصی از بستنی است به کیلویی ۷۰ میلیون رسیده است.

جمع‌شدن واحدهای صنفی گرفتار رکود

مبرا می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنفی ما مغازه‌های خود را جمع می‌کنند.

به گفته او: بالا رفتن قیمت مواد اولیه، اجاره‌بها، هزینه‌های جاری مغازه اعم از مالیات و غیره و نیز هزینه‌های نیروی انسانی در ورشکستگی اعضای ما و جمع‌آوری آن ها تاثیر دارد.

از او می‌پرسیم آیا کمبودها باعث تغییر شکل و محتوای محصولات نمی‌شود و او می‌گوید: متاسفانه می‌تواند باعث تخلف شود؛ البته در صنف ما این اتفاق نیفتاده اما نمی‌توان تضمین کرد واحدهایی که زیر نظر و نظارت و عضو صنف ما نیستند از مواد تقلبی به جای اصلی استفاده نکنند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2478
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 201 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.