• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

6
عبدالله اسفندیار، رئیس اتحادیه صنف لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران:

رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر

  • کد خبر : 6150
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، مشکلات ارزی، روزهای سختی برای خرازی های تهران رقم زده؛ واردات کالاهایی مثل شال و روسری و زیورآلات مصنوعی که می تواند تا حد قابل توجهی رونق این واحدهای صنفیِ تضعیف شده را بازگرداند، ممنوع شده و این در حالیست که برخی از این کالاها صد درصد وارداتی هستند.

عبدالله اسفندیار، رئیس اتحادیه صنف لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران با اشاره به تنوع کالاها، مشکلات ارزی را سنگی بزرگ پیش پای واحدهای صنفی خود دانسته و با ذکر دو نمونه به معضل بزرگی که این روزها قاچاقچی ها به وجودآورده اند، نقبی می زند.

اسفندیار از شال و روسری به عنوان کالای محوری که باید مجاز به واردات باشد نام می برد و می افزاید: علی رغم اینکه تولیدات داخلی برای این کالا پاسخگو نیست، مسئولان، ورود آن را ممنوع کرده و این باعث تقویت قاچاق و کار قاچاقچی شده.

کالای بعدی که رئیس اتحادیه صنف لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران زیورآلات مصنوعی به ان اشاره می کند، زیورآلات یا اصطلاحا همان بدلیجاتی هستند که به هیچ وجه در داخل تولید نمی شوند؛ کالاهایی صد درصد وارداتی اما ورود ممنوع که از راه قاچاق و توسط قاچاقچی وارد می شوند.

این ها معضلاتی هستند که اسفندیار در ارتباط با واحدهای صنفی خود به آن اشاره می کند. او می گوید: مکاتبات طولانی با وزارت صمت و مراکز و مراجع ذی ربط، هیچگونه گشایش و رفاهی برای اعضای اتحادیه ایجاد نکرده.

او همچنین به چالش هایی که مالیات برای واحدهای صنفی ایجاد کرده، اشاره می کند که با توجه به رکود اقتصادی، پرونده های قطوری را در کمیسیون های دارایی برای آن ها تشکیل داده است.

اسفندیار، تصریح می کند که این صنف به لحاظ مالی ضعیف شده و هیچگونه نگاه ویژه ای به مشکلات ما نمی شود.

به گفته او اگر ممنوعیت ورود برخی کالاها مثل شال و روسری و زیورآلات رفع شوند، مشکلات تعدیل خواهند شد و قطعا رونق کاری بیشتری برای واحدهای صنفی خرازی فروشان، ایجاد خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران، تاکید می کند که «ورود کالاهای قاچاق هم ضرر و زیان اقتصادی و هم ضرر و زیان بهداشتی دارد و از لحاظ اقتصادی هم برای کمرگات آورده ای نخواهند داشت.»

از این سو واحدهای صنفی دچار مشکل می شوند؛ اسفندیار به این نکته اشاره می کند که برای فروش این کالا باید از قاچاقچی خرید کنند و در عین حال با برخورد تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق و جرایم آن ها خود را آماده کنند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6150
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 45 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.