• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

14
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران:

رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت عینک/ عینک‌های تقلبی و قاچاق با قیمت‌های گزاف عرضه می شوند

  • کد خبر : 1440
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت عینک/ عینک‌های تقلبی و قاچاق با قیمت‌های گزاف عرضه می شوند
 علیرضا خلیل نژاد با اشاره به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت عینک تاکید کرد: این مسئله در کنار فقر حاکم بر جامعه قدرت خرید این کالای هرچند ضروری را کاهش داده است.

علیرضا خلیل نژاد، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران گفت: فعالان صنف تولید و توزیع عینک تا به امروز چنین رکودی را در بازار تجربه نکرده‌اند. از یک ‌سو قیمت عینک با توجه به نوسانات ارزی رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده و از سوی دیگر فقر حاکم بر جامعه افزایش‌یافته و قدرت خرید این کالا هرچند ضروری کاهش یافته است

وی ادامه داد: به همین دلیل مصرف‌کنندگان بیشتری عینک‌های طبی را برای چندین بار تعمیر می‌کنند و عینک آفتابی را نیز از سبد خرید خود خارج کرده‌اند.

همه صنوف به خواب زمستانی فرو رفته اند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در مورد بازار کسب و کار گفت: همه صنوف از جمله صنف ما تحت تاثیر رکود بازار به یک خواب زمستانی فرو رفته است.

وی تاکید کرد : این وضعیت می تواند برای اصناف پیامدهای سویی از جمله ورشکستگی را برای فعالان اقتصادی از جمله جوانان و کسانی که تازه وارد عرصه کار شده اند را به همراه داشته باشد.

خلیل نژاد ادامه داد: نوسانات نرخ ارز، تدابیر غیرتخصصی از سوی برخی مسئولان ذی ربط، وضعیت نابهنجار امنیتی در کشورهای خاورمیانه از جمله جنگ محور مقاومت و رژیم اشغالگر قدس باعث گرانی کالا برای مصرف کننده و بالطبع آن رکود بازار شده است.

وی با اشاره به عرضه عینک‌های تقلبی و قاچاق در بازار گفت: ممنوعیت واردات کالا و افزایش قیمت ارز دو فاکتوری هستند که موجب شده تا عینک‌های قاچاق با کمترین هزینه وارد کشور شده و در بازار با قیمت‌های گزاف عرضه شود.

سامانه صدور پروانه کسب اتحادیه ها را عملا به ماشین امضا تبدیل می کند

خلیل نژاد خاطرنشان کرد: دولت با ایجاد سامانه صدور پروانه کسب اتحادیه ها را عملا به ماشین امضا تبدیل می کند. ما در اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران این را قبول نمی کنیم چرا که در اینصورت امکان نظارت بر اعضای اتحادیه را به صورت مناسب نداریم.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش صنف عینک فروشان این است که دولت از قانون نظام صنفی پیروی نمی کند، افزود: مواد مورد نیاز در ساخت لنز عینک از کشورهای کره جنوبی، چین، هندوستان و اروپا به کشور وارد می شود؛ لذا برندهای عینک های آفتابی دارای جواز ۱۰۰ درصد هستند به این معنی که با کوچکترین تخلفی پروانه واحد کسبی باطل می شود.

اتحادیه از واحدهای دارای جواز سخت ترین بازرسی ها را به عمل می آورد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با بیان اینکه اتحادیه از واحدهای دارای جواز سخت ترین بازرسی ها را به عمل می آورد تا جایی که بازرسان هر ۱۵ روز یکبار به واحدهای فروش عینک مراجعه و فعالیت ها را بررسی می کنند، گفت: صنف عینک سازان و عینک فروشان حجم تبادل مالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارد که سه میلیارد تومان از این بازار در داخل مونتاژ می شود.

خلیل نژاد تعداد عینک فروشی های کشور را ۲۲ هزار واحد برشمرد و ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۷۵۰ واحد در تهران فعالیت می کنند که البته به تناسب جمعیت و مساحت این تعداد کافی نیست و نیاز به عینک فروشی های بیشتر داریم. در این رابطه امسال ۳۵۰ واحد مجوز گرفته و ۸۰ واحد نیز کار خود را تعطیل کرده اند.

ساخت ۲۰ درصد از نیاز کشور با استفاده از شرکت های دانش بنیان

وی خاطر نشان کرد: با کمک یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید عدسی و به کارگیری ۱۵۰ شاغل که عدسی های طبی و آفتابی را با ۳۵ درصد قیمت نمونه خارجی تولید می کند، درصدد هستیم تا ساخت ۲۰ درصد از نیاز کشور را به شرکت های دانش بنیان محول کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های آینده این اتحادیه اشاره کرد و گفت: برنامه های اتحادیه عینک سازان برای آینده ایجاد بسترهای جدید آموزشی جهت به روز شدن علم عینک سازی در اعضای اصناف است.

زیر ساخت های تولید عینک در داخل نامناسب است

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران زیر ساخت ها را برای ساخت عینک در کشور نا مناسب دانست و ادامه داد: دانش کافی برای ساخت عینک را نداریم و بیشتر اقلام واردات و تعداد اندکی نیز مونتاژ می شوند؛ لذا دست کم باید کیفیت کار را بالا ببریم  بنابراین قوانین را سخت تر کرده ایم. در نتیجه به منظور افتتاح یک واحد عینک فروشی در اتحادیه باید فرد متقاضی در کلاس ها شرکت و نمره قابل قبول را اخذ کند.

ضرورت خرید عینک از  واحدهای مجوزدار برای جلوگیری از آسیب های چشمی

خلیل نژاد با بیان اینکه این کلاس ها ۴۲۰ ساعت به صورت پودمانی در حوزه عینک طبی و ۱۲۰ ساعت نیز در زمینه عینک آفتابی برگزار می شود، گفت: در اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران مصوب شده که تمام درخواست کنندگان فروش عینک باید در این کلاس ها شرکت کرده باشند. از همین رو از مردم می خواهیم برای جلوگیری از آسیب های چشمی از واحدهای دارای جواز کسب و معتبر خریداری کنند.

قانونمند کردن فروش کالا در واحدهای غیرتجاری از اهداف اتحادیه

وی در ادامه افزود: قانونمند کردن فروش کالا در واحدهای غیرتجاری از جمله درمانگاه ها، بیمارستان ها و خیریه های مالی همچنین دفاع از حقوق اعضای اتحادیه در مقابل معارضین صنفی از جمله چشم پزشکان که در مطب ها مشغول کار تجاری و فروش عینک هستند از جمله برنامه ها و هدف های آینده ماست.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از اصناف یادآور شد: اصناف همواره یاور دولت بوده‌اند، بنابراین لازم است تا دولت نیز حمایت‌های لازم را از اصناف داشته باشد؛ نه اینکه در مواقع لزوم از حضور آن‌ها در صحنه استفاده کند.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1440
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 212 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.