• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

12
رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران:

رانت، باند، لابی‎گری و موازی‎کاری شده آفت کار ما/ به خاطر تخلف ارگان‎های دیگر باید پاسخگو باشیم

  • کد خبر : 1842
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رانت، باند، لابی‎گری و موازی‎کاری شده آفت کار ما/ به خاطر تخلف ارگان‎های دیگر باید پاسخگو باشیم
محمدجواد برازنده، رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران گفت: متاسفانه این صنف با چالشهای زیادی دست و پنجه نرم میکند و شوربختانه رانت، باند، لابیگری و تخلف شده آفت کار ما و پلیس راهور و اداره صنعت و معدن هر کدام به نوعی در روند کار ما اختلال ایجاد می کنند.

با حدود ۲۶ رسته و زیر مجموعه که اکثر آنها شرکت ها و بنگاه های تولیدی بزرگ و مهمی هستند. برازنده در خصوص چالش‎ها و مشکلات پیش روی اتحادیه اظهار کرد: دولت از طریق درگاه برای متقاضیان جواز صادر می کند بدون اینکه اتحادیه در جریان باشد.

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران بیان کرد: صدور مجوز جرثقیل بر عهده این اتحادیه است و هیچ ارگان یا نهادی حق دادن مجوز ندارد؛ اما پلیس راهور اقدام به صدور جواز و کارت ویزیت می کند. این در حالی است که اتحادیه از طرف مرجع ذیصلاح قضایی حکم عدم صدور کارت و جواز از طرف سایر نهادها را داراست؛ اما هیچ کس به این مهم توجه نمی کند و کار خودشان را انجام می دهند.

وی افزود: متاسفانه موازی‎کاری‎ها در تقابل با اتحادیه باعث مشکلات زیادی در روند کاری ما شده است. به خاطر تخلف ارگان‎های دیگر، ما باید پاسخگو باشیم که متاسفانه برخی از سازمان ها به نام اتحادیه کارهای خودشان را پیش می برند؛ حتی برخی از نهادها و سازمان‎ها که به نام ما کار می‎کنند و دستور قضایی مبنی بر ترک فعل هم گرفته اند.

برازنده تصریح کرد: صدور مجوز برای فعالان صنف بدون اطلاع ما عدم نظارت را در پی دارد. چگونه باید متوجه بشویم که چه کسی در کجا مشغول به کار است تا بر آن نظارت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودروی تهران گفت: اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران از سال ۱۳۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و ۸۱ سال سابقه کار این اتحادیه است.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.