• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

7
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تشریح کرد:

دلایل روند صعودی بهای طلا و جواهر/ مشکلات “سامانه جامع تجارت” برای صنعت طلا بررسی می‎شود

  • کد خبر : 5575
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
دلایل روند صعودی بهای طلا و جواهر/ مشکلات “سامانه جامع تجارت” برای صنعت طلا بررسی می‎شود
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به روند صعودی بهای طلا و جواهر در مجموع یک هفته اخیر بازار آن هم در شرایطی که بازار نیمه تعطیل بود، علت این موضوع (افزایش قیمت‌ها) را نوسانات افزایشی بهای طلا در بازارهای جهانی و نوسان نرخ ارز در بازار داخل دانست.

 رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی بسیاری در مورد قیمت اونس جهانی طلا بودیم؛ اما در مجموع هر اون طلا افزایش ١۵ دلاری را تجربه کرد و در حال حاضر ٢۵١٨ دلار را به عنوان آخرین نرخ، تا این لحظه ثبت کرده‌ است.

بذرافشان ادامه داد: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک سو و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل از سویی دیگر، سبب شد که علیرغم نیمه تعطیل بودن بازار سکه و طلا در این هفته، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در این بازار باشیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت:،هذ قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴۵٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای در پایان هفته، ٣٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته ٢٣ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (ربع سکه) معامله شد که به ترتیب نیم سکه ٢۵٠ هزار تومان و ربع سکه ٢٠٠ هزار تومان نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، افزایش بها داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان افزایش قیمت به هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان افزود: هر گرم طلای ١٨ عیار نیز تحت تأثیر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ ارز، ٢١ هزار تومان رسد قیمت در یک هفته اخیر داشته و سه میلیون و ۶۴٨ هزار تومان در ازای هر گرم معامله شده است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت انواع قطعات سکه، حباب سکه نیز افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ٩۵٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت حباب سکه در ابتدای هفته ٢۵٠ هزار تومان رشد داشته است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اتمام ایام محرم و صفر، ابراز امیدواری کرد که بازار با ورود به ماه ربیع‌الاول، رونق خود پیدا کند و از رکود حاکم بر بازار کاسته شود.

آخرین خبر درباره سامانه جامع تجارت و مودیان

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره ممنوعیت طلای دست دوم گفت: متاسفانه بعد از گذشت دو ماه هنوز به صورت کتبی به ما ابلاغ نشده تا ما بتوانیم به صورت حقوقی و قانونی نسبت به این مساله برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره سامانه جامع تجارت گفت: به درخواست اتحادیه طلا و جواهر تهران جلسه ای با موضوعات مختلف حدود سه ساعت در ۷ شهریور ماه در ستاد قاچاق کالا با حضور اعضای محترم کارگروه تخصصی اتاق اصناف تهران (اتحادیه تهران، اصفهان، یزد ، تبریز، شیراز و برخی همکاران و فعالان صنفی) تشکیل  و قرار شد کارگروهی که اتحادیه طلا و جواهر تهران مشخص کرده و این سامانه در جلسات گسترده به صورت علمی و تخصصی بررسی شود تا مشکلات آن به حداقل برسد و تصمیم گیری نهایی بعد از این جلسات با هماهنگی ستاد قاچاق کالا و ارز و ارگان های ذیربط انجام شود تا شاهد اتفاقات خوب در صنعت طلا و جواهر در رابطه با این موضوع باشیم.

وی بیان کرد: فعلا حدود دو ماه فرصت داریم تا مشکلات صنفی در رابطه با این سامانه در این جلسات بررسی شود تا با حداقل آسیب به این صنعت برای این سامانه تصمیم گیری شود.

بذرافشان درباره سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی خاطر نشان ساخت: طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی بالای ۶۰ درصد در سامانه مودیان ثبت نام کرده اند این در حالی است که در سطح کشور ثبت نام کمتر بوده است و میانگین آن در سطح کشور حدود ۱۸ درصد بوده است که لازم است همکاران نسبت به ثبت نام اقدام کنند زیرا برای همه صنوف است و باید انجام شود و خوشبختانه بخشی از مشکلات سامانه مودیان برطرف شده و مشکل ضرایب مالیاتی نیز بررسی شده و قرار شده به صورت کارشناسی و تخصصی این ضرایب در رسته های مختلف به حداقل برسد.

رئیس کارگروه تخصصی اتاق اصناف تهران گفت: متاسفانه اصناف در دولت‎های قبل در حوزه اقتصاد نقش پررنگی نداشته اند در صورتی که اصناف جزو بازوان اقتصادی کشور هستند و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور هستند و از دولت جدید و خانه ملت تقاضا داریم که نقش اصناف پررنگ تر از دوره های قبل شود و به جرات می توان گفت:اگر در مسائل و تصمیم گیری های اقتصادی از اصناف کمک گرفته شود قطعا در مسائل اقتصادی و نصویب قوانین کمک شایانی خواهد داشت.

وی در پایان درباره ممنوعیت طلای دست دوم گفت: طبق جلسات متعدد در دو سال گذشته در وزارت صمت و ارگان‎های ذیربط به این جمع بندی رسیده اند که این امر به صنعت طلا آسیب زیادی رسانده است و طبق اعلام به صورت شفاهی از طریق دبیر عالی هیات نظارت وزارت صمت استان تهران باید ظرف یک ماه طلای دست دوم در واحدهای طلا فروشی جمع آوری شود و کد آیسبک خود را تغییر دهند اما متاسفانه بعد از گذشت دو ماه هنوز به صورت کتبی به ما ابلاغ نشده تا ما بتوانیم به صورت حقوقی و قانونی نسبت به این مسئله برخورد کنیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.