• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

14
رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران:

خبری از کار برای اعضای اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان نیست/ این صنف شب عید ندارد!

  • کد خبر : 2888
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
خبری از کار برای اعضای اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان نیست/ این صنف شب عید ندارد!
آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران می‎گوید: صنف ما در اولویت سبد خانوار نبوده بلکه هر خانوار در صورت داشتن پول اضافی یاد تزئین منزل و یا محل کار خود می‌افتد و از طرفی رکود فراگیر بازار و مالیات های سنگین منجر به ضرر و زیان و ورشکستگی یکی بعد از دیگری  اعضای این صنف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ اعضای این صنف یکی پس از دیگری ورشکست می‌شوند؛ دلیلش خیلی ساده است و در لابه لای پاسخ به پرسش‌هایی که از ریاست اتحادیه‌اش پرسیده‌ایم قابل درک و فهم.

تزئینات داخلی ساختمان هم همزمان با بالا رفتن قیمت‌ها، تورم و گرانی، اولویت خود را از دست داده؛ به این معنای واضح و آشکار که تامین نیازهای روزمره اصولا جای اضافه‌ای برای انجام فعالیت‌هایی که مستقیم با روحیه افراد و لذت‎های زیستن است، باقی نمی‌گذارد.

با آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران در خصوص وضعیت بازار صحبت کرده و از او پرسیده‎ایم که با نزدیک‌شدن به ایام عید نوروز آیا این بازار تزئینات داخلی ساختمان، تکانی خورده است یا نه؛ قیمت‌ها چطور هستند و آیا اعضای اتحادیه صنف در تامین مواد اولیه مشکل خاصی دارند یا خیر و در نهایت از راهکارها یا پیشنهادات رئیس اتحادیه این صنف را جویا شده‌ایم که شاید بتوان از طریق آن‌ها ضمن گوشزد به مسئولان، به دیده شدن مشکلاتی که واحدهای صنفی از آن رنج می‌برند، کمک کرده و گامی جهت حفظ و نگهداری و عدم تعطیلی واحدها و بالا نگاه داشتن روحیه هم‌وطنان برداشت.

در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی، رکود حاکم بر بازار صنوف و ترجیح مردم برای هزینه‌کرد در بخش  نیازهای ضروری و اولیه، صنف شما با چه چالش‌ها، موانع یا مشکلاتی مواجه شده است؟

در رابطه با رکود بازار باید عرض کنم همانگونه که مستحضرید صنف ما در اولویت سبد خانوار نبوده بلکه هر خانوار در صورت داشتن پول اضافی یاد تزئین منزل ویا محل کار خود می‌افتد و از طرفی چون رکود در بازار فراگیر شده همکاران صنفی جهت امرار معاش روزانه و با توجه به اینکه کالاهای مورد درخواست خود را با وعده های یکماهه خرید می‌کنند به دلیل دریافت وجه نقد از مشتری کالاهای خود را با سود ۲ الی ۳ درصد ‌بعضا ممکن است به قیمت خرید به مشتری عرضه کنند تا بتوانند از پول نقدی که دریافت می‌کنند چند روزی را سپری کنند و این امر در آخر سال با پرداخت مالیات بر درآمد  حداقل فروش ‌و نصبی که تماما نصاب اجرت آن را از مشتری گرفته ‌باید ایشان مالیات فروش آن را  با ضریب ۱۶ درصد و مالیات خدمات که هیچ عایدی از نصب نداشته با ضریب ۲۵ الی ۳۵ درصد مالیات پرداخت کند که این امر منجر به ضرر و زیان و ورشکستگی یکی بعد از دیگری  اعضای این صنف می‌شود

با توجه به نزدیکی ایام عید، شرایط بازار کالای خود را چطور توصیف می‌کنید؟ استقبال مردم بیشتر می‌شود یا خیر و آیا قیمت‌ها بر کمیت مشتری و مخاطب تاثیرگذار بوده است؟

معمولا هرساله بازار شب عید از ۱۵ دی ماه شروع و با توجه به خدمات نصب ‌و محدودیت نصب تا ۱۵ اسفند ادامه پیدا می‌کند که متاسفانه تا امروز که به پایان دهه بهمن نزدیک شدیم هنوز خبری از کار نیست که امیدواریم با توجه به هزینه‎های پایان سال از این پس که دیگر زمان برای کار شب عید نداریم خدا خودش به داد این صنف برسد.

در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه چطور؟ وضعیت مواد اولیه در بازار چگونه است و چه تاثیری بر بازار صنف دارد؟

با توجه به رکود بازار هیچ تولیدکننده و واردکننده کالا با عنایت به افزایش نرخ ارز در کشور هیچگونه افزایش قیمت نداشته ولی باز هم خریدار در باز وجود دارد.

با توجه به ریاست شما در اتحادیه صنف  چه راهکارها، برنامه‌ها یا پیشنهاداتی برای برون‌رفت از مشکلات موجود،  یا برای بهبود شرایط دارید؟

از مسئولان وزارت صمت درخواست مساعدت لازم به تولیدکننده‎ها و وارکنندگان این صنف را داریم تا بتوانند کالاهای خود را در بازار عرضه کنند و این صنف از صحنه بازار به‌ طور مطلق خارج نشوند.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2888
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 385 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.