• امروز : سه شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 3 June - 2025
کل اخبار 1896اخبار امروز : 1

اطلاعیه ها

مسئولین محترم، فکر نمی کنید زمان تخصیص ارز خیلی طولانی شده باشد؟/ امیدوارم زمزمه های جلوگیری از ورادات دوربین صحت نداشته باشد اتحادیه ها امروز بیش از هر زمان دیگری باید در تصمیم گیری ها دخیل باشند/ تعیین قیمت های منطقی و حمایت های قاطع مالیاتی از اوجب واجبات است نمایشِ هزاران اثر تاریخی نفیس از ۱۷ تا ۲۰ خرداد در روز جهانی صنایع دستی/ این آثار، بخشی از هویت، تاریخ و حافظه جمعی ما هستند زیر تیغِ موازی کاری های بخش دولتی و انجمن های خصوصی / مسئولان بگویند چرا شبکه مویرگی توزیع را نادیده می گیرند؟ حبوبات پیشی گرفت؛ افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت در عرض چندماه!/ در سایر اقلام؛ خرما اول شد؛ روغن کمیاب در فصل جابجایی فقط از باربری های مجاز، استفاده کنید/ آسیب های استفاده از بدون جوازها غیر قابل جبران است آنچه باید درباره «هولوگرام» رسته مشاوران خدمات رنگ خودرو بدانید/ این هولوگرام در سایت اتحادیه قابل رهگیری است همدلی در صنف و جمع سلایق از مشارکت در انتخابات تا حال و هوای معنوی تور زیارتی مشهد مقدس در شرایط فعلی قیمت طلا و سکه افزایش یا کاهش چشمگیری نخواهد داشت/ مردم مبادلات خود را انجام دهند محمدرضا فرجی تهرانی خواستار اصلاح فوری ضرایب مالیاتی برای سرمایه گذاران شد بازار شکر با ثبات و کاهش قیمت همراه است/ سامانه بازارگاه، قیمت‌ها را شفاف و روند عرضه را منظم‌تر کرد لزوم تقویت نقش اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه نان/ واگذاری کامل سامانه تخصیص آرد و نظارت بر نانوایی‌ها به اصناف

34
رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران:

خبری از کار برای اعضای اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان نیست/ این صنف شب عید ندارد!

  • کد خبر : 2888
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
خبری از کار برای اعضای اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان نیست/ این صنف شب عید ندارد!
آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران می‎گوید: صنف ما در اولویت سبد خانوار نبوده بلکه هر خانوار در صورت داشتن پول اضافی یاد تزئین منزل و یا محل کار خود می‌افتد و از طرفی رکود فراگیر بازار و مالیات های سنگین منجر به ضرر و زیان و ورشکستگی یکی بعد از دیگری  اعضای این صنف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ اعضای این صنف یکی پس از دیگری ورشکست می‌شوند؛ دلیلش خیلی ساده است و در لابه لای پاسخ به پرسش‌هایی که از ریاست اتحادیه‌اش پرسیده‌ایم قابل درک و فهم.

تزئینات داخلی ساختمان هم همزمان با بالا رفتن قیمت‌ها، تورم و گرانی، اولویت خود را از دست داده؛ به این معنای واضح و آشکار که تامین نیازهای روزمره اصولا جای اضافه‌ای برای انجام فعالیت‌هایی که مستقیم با روحیه افراد و لذت‎های زیستن است، باقی نمی‌گذارد.

با آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران در خصوص وضعیت بازار صحبت کرده و از او پرسیده‎ایم که با نزدیک‌شدن به ایام عید نوروز آیا این بازار تزئینات داخلی ساختمان، تکانی خورده است یا نه؛ قیمت‌ها چطور هستند و آیا اعضای اتحادیه صنف در تامین مواد اولیه مشکل خاصی دارند یا خیر و در نهایت از راهکارها یا پیشنهادات رئیس اتحادیه این صنف را جویا شده‌ایم که شاید بتوان از طریق آن‌ها ضمن گوشزد به مسئولان، به دیده شدن مشکلاتی که واحدهای صنفی از آن رنج می‌برند، کمک کرده و گامی جهت حفظ و نگهداری و عدم تعطیلی واحدها و بالا نگاه داشتن روحیه هم‌وطنان برداشت.

در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی، رکود حاکم بر بازار صنوف و ترجیح مردم برای هزینه‌کرد در بخش  نیازهای ضروری و اولیه، صنف شما با چه چالش‌ها، موانع یا مشکلاتی مواجه شده است؟

در رابطه با رکود بازار باید عرض کنم همانگونه که مستحضرید صنف ما در اولویت سبد خانوار نبوده بلکه هر خانوار در صورت داشتن پول اضافی یاد تزئین منزل ویا محل کار خود می‌افتد و از طرفی چون رکود در بازار فراگیر شده همکاران صنفی جهت امرار معاش روزانه و با توجه به اینکه کالاهای مورد درخواست خود را با وعده های یکماهه خرید می‌کنند به دلیل دریافت وجه نقد از مشتری کالاهای خود را با سود ۲ الی ۳ درصد ‌بعضا ممکن است به قیمت خرید به مشتری عرضه کنند تا بتوانند از پول نقدی که دریافت می‌کنند چند روزی را سپری کنند و این امر در آخر سال با پرداخت مالیات بر درآمد  حداقل فروش ‌و نصبی که تماما نصاب اجرت آن را از مشتری گرفته ‌باید ایشان مالیات فروش آن را  با ضریب ۱۶ درصد و مالیات خدمات که هیچ عایدی از نصب نداشته با ضریب ۲۵ الی ۳۵ درصد مالیات پرداخت کند که این امر منجر به ضرر و زیان و ورشکستگی یکی بعد از دیگری  اعضای این صنف می‌شود

با توجه به نزدیکی ایام عید، شرایط بازار کالای خود را چطور توصیف می‌کنید؟ استقبال مردم بیشتر می‌شود یا خیر و آیا قیمت‌ها بر کمیت مشتری و مخاطب تاثیرگذار بوده است؟

معمولا هرساله بازار شب عید از ۱۵ دی ماه شروع و با توجه به خدمات نصب ‌و محدودیت نصب تا ۱۵ اسفند ادامه پیدا می‌کند که متاسفانه تا امروز که به پایان دهه بهمن نزدیک شدیم هنوز خبری از کار نیست که امیدواریم با توجه به هزینه‎های پایان سال از این پس که دیگر زمان برای کار شب عید نداریم خدا خودش به داد این صنف برسد.

در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه چطور؟ وضعیت مواد اولیه در بازار چگونه است و چه تاثیری بر بازار صنف دارد؟

با توجه به رکود بازار هیچ تولیدکننده و واردکننده کالا با عنایت به افزایش نرخ ارز در کشور هیچگونه افزایش قیمت نداشته ولی باز هم خریدار در باز وجود دارد.

با توجه به ریاست شما در اتحادیه صنف  چه راهکارها، برنامه‌ها یا پیشنهاداتی برای برون‌رفت از مشکلات موجود،  یا برای بهبود شرایط دارید؟

از مسئولان وزارت صمت درخواست مساعدت لازم به تولیدکننده‎ها و وارکنندگان این صنف را داریم تا بتوانند کالاهای خود را در بازار عرضه کنند و این صنف از صحنه بازار به‌ طور مطلق خارج نشوند.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2888
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 906 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.