حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در همایش مسیر بندهای ایرانی برای ورود به بازارهای فرامنطقه ای، گفت: واقعیت این است که ایرانی همیشه صاحب سلیقه بوده و این به پیشینه تاریخی برمی گردد که متعلق به آن هستیم؛ ما در طول تاریخ به لحاظ آداب، فرهنگ، هنر و زیبایی شناسی، پیشرو بوده ایم و این همان نکته و رمز ماندگاری است.
رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص برندسازی و تاثیر مهم آن، با این توضیح که کیفیت مهم است، تصریح کرد که اگر برندینگ کالا مناسب نباشد، کیفیت هم تحت الشعاع قرار می گیرد و یکی از آسیب هایی که این روزها متوجه کسب وکار شده، همین است.
حمیدرضا رستگار با اشاره به استعداد، خاقیت نیروهای جوان، انگیزه و همت آنان، تصریح کرد که امروز اتحادیه ها این ظرفیت را دارند که با برندسازی در حوزه کاری خود، آینده کسب و کار و برندها را متحول کرده و آن ها را در پله هایی بالاتر از برندهای جهانی قرار دهند.
او احساس امیدوار کرد بخش دولتی با اعتماد به بخش خصوصی مسئولیت های کلیدی در امور اقتصاد را به این بخش عظیم از جامعه بسپارد.
احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنف چاپخانهداران پایتخت، طی سخنانی در این همایش، توضیح داد که اگر کشوری در بحث صادرات موفق نباشد، تولید آن هم نمی تواند موفق عمل کند و این موفقیت زمانی رخ می دهد که ما بتوانیم بازارهای منطقه ای را داشته باشیم.
به اعتقاد نایب رئیس اتاق اصناف تهران، یکی از چالش های موجود در حال حاضر به بحث برندسازی برمی گردد؛ موضوعی که در بحث صادرات نقشی حیاتی ایفا می کند و کسب و کار ایرانی باید در این زمینه با بهره گیری از نظرات کارشناسانه خود را به سطح برندسازی روز دنیا نزدیک کند.