• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

2
در پی آتش سوزی گسترده بازار بزرگ آهن تهران:

حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد

  • کد خبر : 6203
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، صبح امروز مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشان و حسین ناظم زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانیِ تهران با حضور در محل آتش سوزی گسترده ای که از عصر روز گذشته در بازار آهن تهران واقع در منطقه شادآباد آغاز شده و خسارات جانی و مالی بسیاری را در پی داشته، به بررسی علل واقعه و صحبت با کاسبان محلی پرداختند.

صبح روز یکشنبه، ۲۲ مهر ماه، مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشان، حسین ناظم زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانیِ تهران و مختار حسینی، مدیرکل امور مالیاتی جنوب شهر تهران، با حضور در محل آتش سوزی گسترده ای که از عصر روز گذشته در بازار آهن تهران واقع در منطقه شادآباد آغاز شده و خسارات جانی و مالی بسیاری را در پی داشته، به بررسی علل واقعه و صحبت با کاسبان محلی پرداختند.

آتش سوزی گسترده بازار آهن در منطقه شادآباد ساعت ۱۴ و ۷ دقیقه روز شنبه، ۲۱ مهر ماه، مخابره شد تا ضمیمه دود سیاهی وسیعی باشد که بسیاری از شهروندان مناطق جنوب غرب پایتخت آن را به چشم دیدند. به گزارش سازمان آتش نشانی، با توجه به وسعت حادثه ۲۰۰ نفر از آتش‌نشانان از ۱۱ ایستگاه با استفاده ۵۰ دستگاه تانکر آبرسان و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. گفته شده که این آتش‌سوزی در وسعت ۱۰ هزار متری در بازار آهن تهران رخ داده که به واسطه آن، تعداد دیگری از انبارها و مغازه‌های اطراف هم در آتش گرفتار شدند.

بنا به شواهد و اعلام کسبه، محل حادثه انباری از مواد اشتعال‌زا از جمله سیلندرهای گاز، چسب‌های پولیکا و مصالح ساختمانی بود و ارتفاع آتش به صدها متر به آسمان کشیده شده بود و آتش‌نشان ها از شش جهت برای مهار این آتش‌سوزی گسترده وارد عملیات مهار شدند.

اما علاوه بر خسارات مالی گسترده ای که آتش سوزی به دنبال داشته، جان افراد حاضر در محل آتش سوزی هم به خطر افتاد. بنا به آخرین اخبار و به گزارش روابط‌ عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پیکر سه نفر از افرادی که در آتش‌سوزی بازار آهن تهران جان باختند به پزشکی قانونی تهران منتقل شده اما هنوز هویت جان‌باختگان آتش‌سوزی بازار تهران (شادآباد) شناسایی نشده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، برای شناسایی و تعیین هویت این پیکرها نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی و DNA است که تا روزهای آینده تعیین هویت می‌شوند.

گفتنی ست که علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از وقوع آتش‌سوزی در محله شادآباد به همراه معاونین خود در محل حادثه حاضر و دستورات قضایی لازم را صادر کرده. دادستان تهران علاوه بر حضور در محل آتش‌سوزی، یکی از معاون های خود را که سرپرست دادسرای منطقه یافت‌آباد است، مامور کرده تا زمان اطفای کامل حریق و امدادرسانی در محل حضور داشته باشد.

آتش سوزی گسترده بازار آهن با چندین ساعت تلاش آتش نشانان حوالی ساعت پنج صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه، به‌طور کامل مهار شده. اخبار تکمیلی از نتایج بررسی های روسای اتحادیه های صنوف و اقداماتی که قرار است در خصوص وضعیت واحدهای صنفی آسیب دیده انجام شود، در گزارش ها و گفتگوهای بعدی در همین رسانه به اشتراک گذاشته می شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6203
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 27 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.