• امروز : سه شنبه, ۱۹ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 8 April - 2025
کل اخبار 1742اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید افزایش بی سابقه و بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت طلا و سکه در سالی که گذشت/ آسیب های جبران ناپذیر در صورت ادامه شرایط فراز و فرودهای اتحادیه، تلاش یک صنف بزرگ و امید به سالی بهتر برای چاپخانه داران پایتخت روغن همچنان مشکل اصلی شیرینی فروشی های پایتخت/ اتحادیه قیمت ها را در شب عید ثابت نگه داشته تلاش تمام قدِ اتحادیه برای خالی نماندن سفره های شهروندان از فرآورده های گوشتی/ این محصولات را از فروشگاه های پروتئینی تهیه کنید باتلاق رکود در بازار موتورسیکلت و دوچرخه/ نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم بانک‌ها؛ گرداننده اصلی لوازم‌خانگی اقساطی/ برای تحقق شعار سال قوانین باید تسهیل شود تامین مواد غذایی کافی اما گران!/ باید از صادرات حبوبات جلوگیری شود الزام بر رفع موانع تولید به منظور رشد سرمایه‌گذاری‌ها کارگران فنی کفش دوز در آستانه مهاجرت/ لزوم حمایت از اتحادیه صنفی کارگری

13
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران:

تولید لوستر ایرانی با یک دهم قیمت جهانی/ ضعف بستر صادراتی از چالش‌های صنعت لوستر است

  • کد خبر : 1618
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تولید لوستر ایرانی با یک دهم قیمت جهانی/ ضعف بستر صادراتی از چالش‌های صنعت لوستر است
حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران گفت: تولیدات لوستر و چراغ روشنایی ایرانی از لحاظ کیفی بسیار نزدیک به تولیدات اروپایی، اما قیمت آن یک دهم محصولات خارجی است. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران با اعلام مطلب فوق گفت: با تولیدات داخل لوستر و چراغ روشنایی از واردات این محصولات بی نیاز هستیم در حالی که این کالا‌ها پیش از این به صورت آماده از کشور‌های اروپایی و آسیایی وارد می‌شد، اما هم اکنون ۷۰ درصد لوستر بازار تولید داخل است.

تولیدات داخلی از لحاظ کیفی بسیار نزدیک به تولیدات اروپایی است

وی ادامه داد: محصولات ایرانی از لحاظ کیفی بسیار نزدیک به تولیدات اروپایی است در حالی که قیمت آن یک دهم محصولات خارجی است، زیرا در کشور ما سوخت، انرژی و نیروی انسانی ارزان است، اما قیمت نهایی کالا‌های اروپایی به علت نداشتن این مزیت ها، بالاتر است.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران در تولیدات با کیفیت داخلی حتی چین هم توان رقابت با ایران را ندارد به عنوان نمونه لوستر با فلز برنز و آبکاری طلا در کشور چین گران تر از ایران است.

بیش از ۲۰ تولیدکننده لوستر دارای نشان معتبر

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ تولیدکننده در صنعت لوستر دارای نشان معتبر (برندسازی) هستند، اضافه کرد: حتی یکی از تولیدکنندگان ایرانی، لوستر برای استفاده در کاخ کرملین روسیه صادر کرده است.

منافی در خصوص نحوه احراز کیفیت مواد مورد استفاده لوستر برای مشتریان گفت: چراغ‌های روشنایی از ۳ میلیون تا بیش از ۱۰۰ میلیون در بازار وجود دارد و سعی ما بر این است که سلیقه اقشار مختلف جامعه را با کیفیت و مواد مختلف تامین کنیم به همین منظور به فروشندگان ابلاغ شده که در فاکتور فروش مواد مصرفی به کار رفته و ضمانت نامه محصول را قید کنند، به عنوان نمونه تولیدکننده‌ای محصول تولیدی را با ضمانت ۱۰ ساله آبکاری عرضه می‌کرد و این مورد را در فاکتور فروش قید می‌کرد که اگر کالا کِدر و یا سیاه شد قابل برگشت باشد.

ضعف بستر صادراتی در صنعت لوستر و چراغ روشنایی 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران با اشاره به نبود بستر لازم برای صادرات چراغ‌های روشنایی ایرانی، گفت: ضعف در معرفی و عرضه لوستر و چراغ‌های روشنایی در سطح بین المللی و نبود بازاریابی گسترده یکی از چالش‌های این صنعت است.

حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارجی بسیار تاثیرگذار است

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ دوره نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی برگزار شده افزود: بیست و نهمین دوره نمایشگاه از سوم تا ششم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم با دعوتی که از هئیت‌های تجاری خارجی برای حضور در نمایشگاه و آشنایی با کالای ایرانی به عمل می‌آید بتوانیم توانمندی صنعتگران ایران را هر چه بیشتر به جهان معرفی کنیم.

منافی همچنین حضور تولیدکنندگان داخلی و برپایی غرفه در نمایشگاه‌های خارجی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: شرکت در نمایشگاه‌های خارجی با هزینه متری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای تولیدکنندگان به صرفه نیست و در اینجا نقش وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به عنوان متولیان امر و رایزن‌های تجاری در سفارتخانه‌های مختلف برای معرفی نشان ایرانی هم می‌تواند موثر باشد.

عمده تجهیزات این صنعت داخلی است

وی به رونق ماشین آلات و تجهیزات این صنعت اشاره کرد و گفت: عمده تجهیزات این صنعت داخلی است و گاهی برخی تولیدکنندگان، ماشین آلات جدید این صنعت را وارد و در صورت صرفه اقتصادی بازتولید (مونتاژ) می‌کنند تا از فناوری روز در این صنعت بازنمانند و اخیرا هم یکی از تولیدکنندگان دستگاهی از چین وارد کرد که مراحل ساخت لوستر را به ترتیب نورد، صیقل و جوشکاری انجام می‌داد و در نهایت خروجی این ماشین صنعتی یک محصول آماده آبکاری بود.

منافی در خصوص مقاصد صادراتی لوستر و چراغ روشنایی ایرانی گفت: به افغانستان، روسیه، ازبکستان، ترکیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرات داریم و حتی برخی فروشندگان در کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی، لوستر ایرانی را خریداری و با نشان تجاری خود عرضه می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.