• امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

6
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران:

تنها ۲ درصد عینک‌ها ساخت داخلند/ از دولت چهاردهم توقع داریم کنار اصناف باشد نه روبه‎روی آن

  • کد خبر : 5472
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
تنها ۲ درصد عینک‌ها ساخت داخلند/ از دولت چهاردهم توقع داریم کنار اصناف باشد نه روبه‎روی آن
علیرضا خلیل‌نژاد، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران گفت: تکنولوژی ساخت عینک بسیار پیچیده و هزینه‌بر است که برای ایجاد کارخانه‌ عینک‌سازی دولت باید حمایت ویژه‌ای از این صنف داشته باشد و اینکه عینک آفتابی یک کالای لوکس نیست و به عنوان پیش درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران با بیان اینکه در تهران، شمیرانات و شهرری دو هزار و ۷۳۰ عضو جوازدار مشغول فعال هستند گفت: مقرر شد تا پزشکان بینایی‌سنجی که عینک هم می‌فروشند ملزم به اخذ مجوز از اتحادیه عینک‌سازان شوند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی تلقی می‌شود.

۲ درصد عینک‌ها ساخت داخل هستند

خلیل‎نژاد گفت: به این دلیل که اندازه عینک کوچک است تولید آن هم دشوار است و تنها دو درصد از این کالا تولید واقعی است که این دو درصد تولید واقعی هم در بخش صنعتی است و در بخش‌های طبی و آفتابی تولیدی نداریم و هفت درصد دیگر هم تولید غیرواقعی است که بیشتر در بخش عینک‌های مونتاژی هستند.

او اضافه کرد: تکنولوژی ساخت عینک بسیار پیچیده و هزینه‌بر است که برای ایجاد کارخانه‌ها دولت باید حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان داشته باشد، البته گام‌هایی نیز برداشته شده و امیدوار هستیم تا سال ۱۴۰۶ در زمینه فرم یا قاب عینک تولیداتی را به بازار عرضه کنیم.

عدسی‌های پلاستیکی خش‌پذیر نیستند

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران با اشاره به اینکه شیشه عینک به دو دسته سفارشی و آماده‌ تقسیم می‌شود، ادامه داد: مسلم است که شیشه‌های آماده‌ از کشور مبداء به همان شکل وارد می‌شوند اما سفارشی‌ها تولید داخل هستند و دو کارخانه‌ای هم که تولیدکننده هستند یکی از آنها دانش‌بنیان است و تا ۷۵ درصد سفارشی‌ها را تولید می‌کند.

خلیل‌نژاد در ادامه در پاسخ به انتقاد از شیشه‌های پلاستیکی عینک‌ها، گفت: شیشه‌های پلاستیکی تنها مشکلی که دارند این است که خط و خش‌پذیرند، گرچه عدسی‌های مقاومی هم در برابر خش تولید می شود، اما کاملا ضد خش نیستند، البته صنعت پلاستیک نسبت به صنعت شیشه پیشرفته‌تر است و پس از آن نیز به وجود آمده و خطرات بسیار کمتری نیز داراست.

او تاکید کرد: مساله مهم طرز نگهداری عینک است، افرادی هم هستند که عینک‌شان عدسی پلاستیکی است اما چهار تا پنج سال از آن استفاه می‌کنند، هر چند عدسی‌های پلاستیکی از نظر وضوح دید هیچ تفاوتی با شیشه ندارد.

اشتغال ۵۷ هزار نفر در صنف عینک‌سازان

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران تصریح کرد: ۲۲ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد و حدود ۵۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنف مشغول فعالیت هستند و بالغ بر صدهزار نفر هم به صورت قانونی و دارای جواز مشغول به کار هستند.

خلیل‌نژاد در ادامه با بیان اینکه همانند سایر اصناف معتقدیم که افزایش مالیات‎ها یکی از علل رشد تورم است افزود: دولت از اصناف و کسبه به اجبار مالیات دریافت می‌کنند اما به اعتقاد ما مالیات وجهه قانونی خود را از دست داده‌ است.

او تاکید کرد: در مورد بیمه هم مکاتباتی با بیمه مرکزی انجام داده‌ایم و درخواست کردیم تا طرف‌های قرارداد بیمه را حتما از عینک‌سازان و عینک‌فروشی‌های جوازدار انتخاب کنند تا ما هم بتوانیم بر قیمت، عملکرد و کیفیت آنها نظارت داشته باشیم.

مشکل در تخصیص ارز است

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک‌ تهران خاطر نشان کرد: اکثر مواد اولیه ساخت عینک‌ها وارداتی هستند؛ اما با توجه به اینکه عینک آفتابی کالایی صد در صد پیش‌درمان است؛ اما در ثبت سفارش و تخصص ارز هنوز هم مشکل وجود دارد.

خلیل‌نژاد در ادامه گفت: عینک آفتابی یک کالای لوکس نیست و به عنوان پیش درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به جغرافیای کشور ما استفاده از عینک آفتابی یک امر واجب است و دولت باید با فرهنگ‌سازی مردم را مجاب به استفاده کند.

او گفت: با شروع دولت چهاردهم توقع داریم تا اصناف را هم همراه خودشان بدانند و در خصوص دارایی و بیمه و… ما را به عنوان قلک نبینند و درخواست داریم تا دولت کنار ما باشد نه روبه‎روی ما.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.