• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

8
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران:

تلویزیون به ما توهین می‌کند، بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند و حال صنف ما خوب نیست/ اصناف بودند که در زمان کرونا مانع قحطی و غارت شدند

  • کد خبر : 1801
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تلویزیون به ما توهین می‌کند، بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند و حال صنف ما خوب نیست/ اصناف بودند که در زمان کرونا مانع قحطی و غارت شدند
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی به پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، می‌گوید: زمانی‌که در کشورهای دیگر غارت می‌شد، ما در کوچه پس‌کوچه‌های شهر ثبات بازار و شهر را تضمین کردیم. چرا همه ما را فراموش کرده‌اند؟ بانک ها و همه امکانات تبلیغاتی و رسانهای و شهری هم در خدمت رقبای اصناف قرا گرفته باشند؟ چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اصناف در ایران در شرایط بحرانی کرونا هم مغازه‎هایشان باز بود، پای کار بودند و خلاف کشورهای دیگری که صحنه غارت های بسیاری از فروشگاه‌ها شدند، با فروش مویرگی خود، توان و تجربه شان را که از دل نسلهای قبل به ثمر رسانده اند به رخ کشیدند!

این اصناف بودند که در بزنگاه‌های حساس و تاریخی مملکت به کمک آمده و همیشه پای کار بوده‌اند؛ از زلزله و سیل تا ساخت و ساز و گلریزان برای آزادی زندانی‌ها. او می‌پرسد: چرا همه ما را فراموش کرده‌اند؟

پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران؛ نقش اصناف در ایران به لحاظ تاثیرگذاری در بازار و تامین مایحتاج زندگی شهروندان، کسب رضایت آن‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی و نیز امنیتی، نقشی غیر قابل انکار در تاریخ ایران بوده و هست. این اصناف بودند که با فروش مویرگی خود در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر و حفظ ثبات بازار با شگردها و روش‌هایی که به واسطه تجاربی ارزشمند حاصل کرده‌اند توانسته‌اند از آزمون‌های سخت سربلند بیرون آمده و کشوری را از خطر غارت و قحطی برهانند؛ آنچه در زمان شیوع کوید۱۹ بر جهان سایه انداخت و بر کشور ما نه!

همیشه پای کار؛ از زلزله و سیل تا ساخت و ساز و گلریزان برای آزادی زندانی‌ها

این اصناف بوده اند که در بزنگاه‌های تاریخی همیشه پای کار بوده‌اند از سیل و زلزله تا ساخت و ساز و گلریزان برای آزادی زندانیان و غیره.

حالا تصور کنید اتفاقی در کشور کمر به نابودی این اصناف بسته باشد؛ بانک ها و همه امکانات تبلیغاتی و رسانه‎ای و شهری هم در خدمت رقبای اصناف قرا گرفته باشند؟ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

مسئله فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در کشور رفته رفته به بحرانی جدی بدل شده است تا جایی که صدای اعتراض اصناف به این وضعیت روز به روز رساتر شنیده می‌شود. و حالا محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی است که این بحران جدی را با وضوح هرچه تمام‌تر به تصویر می‌کشد تا مسئولان متوجه خطری باشند که دیر نیست اصالت، تولید و تولیدگری و نیز اعتماد خانواده‌ها را از بین ببرد!

صدا و سیما علیه اصناف

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران چالش جدی صنف خود را تبلیغات یک‌جانبه و یک‌طرفه‌ نامتعارفی می‌داند که در صدا و سیما علیه صنف او و همکارانش منتشر می‌شود و به گفته او متاسفانه صنف آن ها را نابود خواهد کرد.

او به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و سراهای ایرانی اشاره کرده و تاکید می‌کند که صنف‎شان در حال رکود کامل است. به گفته او مغازه داران و فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی، خیلی سخت زندگی می‌کنند و نمی‌توانند واحد خود را بگردانند.

رمضان در تشریح وضعیتی که تلویزیون برای صنف پدید آورده به پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران، می‌گوید: تمام کانال‌ها به صورت شبانه‌روزی در خدمت این فروشگاه‌های بزرگ قرار گرفته‌اند و علاوه بر آن سایر وسایل ارتباط‌ جمعی نظیر رادیو و جراید هم همین‌طور؛ مدام در حال تبلیغ برای این فروش فروشگاه‌ها هستند و با هر ترفندی می‌خواهند مردم به این شعبات بکشانند و البته موفق هم شده‌اند و فقط صنف ما دارد از بین می‌رود!

بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در ادامه فراهم کردن تسهیلات و امکانات برای فروشگاه‌های بزرگ به وام‌های کلان بانکی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: بانک‌ها دارند بنگاه‌داری می‌کنند؛ ما از دولت تقاضا کردیم همین کاری را که برای فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌دهد، یعنی خرید دین برای ما هم انجام دهد؛ من کالا را قسطی و با شرایط ویژه به مشتری می‌فروشم و سودم را برمی‌دارم و از آن طرف هم بانک سودش را برمی‌دارد.

او به سرمایه‌های محدود صنف اشاره و بار دیگر تاکید می‌کند: بانک‌ها و مسئولان می‌بایست خرید دین را برای مغازه دار آزاد کنند؛ اما این کار را نمی‌کنند.

تمسخر اصناف در تیزرهای تلویزیونی

رمضان به تیزرهای تلویزیون اشاره می‌کند که مشتری به درب مغازه برای خرید کالایی مراجعه می‌کند و مغازه‌دار آن را ندارد؛ اما سراهای ایرانی مملو از ان جنس با شرایط ویژه و تسهیلات عالی هستند! یا در تیزر دیگری مدام تاکید می‌کند که ما با قیمت پایین‌تر از مغازه می‌دهیم و دیدید آمدید و از این حرف‌ها در صورتی‌که اصلا اینطور نیست و با قسطی کردن کالا بعضا تا دو برابر قیمت پول دریافت می‌کنند.

او این را توهین به اصناف می‌داند و می‌گوید: این اصناف بودند که در بزنگاه‌های حساس و تاریخی مملکت به کمک آمده و همیشه پای کار بوده‌اند؛ از زلزله و سیل تا ساخت و ساز و گلریزان برای آزادی زندانی‌ها. او می‌پرسد: چرا همه ما را فراموش کرده‌اند؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران به استیصال اعضای صنف و خانواده‌هایشان اشاره کرده و توضیح می‌دهد: خانواده‌هایمان آسیب دیده‌اند؛ ما هم جزو مردم هستیم و دولت موظف است که فکری به حال‎مان کند!

به جای استفاده از تجارب، ما را منزوی کرده‌اند

بحث رمضان این نیست که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ بسته و تعطیل شوند. او می‌گوید که ما به چم و خم این صنف وارد هستیم؛ درحرفه خود پخته شدیم و تخصصی به دست آوردیم که از مسیر تجارب طولانی‌ ما نسل به نسل حاصل شده اما الان درچه وضعیی هستیم؟ به جای اینکه از تجارب ما استفاده شود، هر روز یک فروشگاه بزرگ در تهران و سایر شهرستان‌ها افتتاح می‌شود و ما روز به روز منزوی‌تر می شویم.

نقش اصناف در زمان شیوع کرونا

او به زمان همه‌گیری کرونا برمی‌گردد و به نقش اثرگذر اصناف و فروش مویرگی‌شان که مانع تعطیلی بازار شد و با یک مدیریت حرفه‌ای از آن آزمون سربلند بیرون آمد.

رمضان توضیح می‌دهد: تمام مغازه‌هایمان در زمان شیوع ویروس کرونا، باز بودند و در تمام کوچه و پس‌کوچه‌ها این فروش مویرگی جاری بود؛ ما نه غارتی دیدیم مثل کشورهای دیگر که حتی در سطح بسیار پیشرفته هم قرار دارند و نه قحطی و حتی کمبودی و با سربلندی تاثیر و اهمیت خود را نشان دادیم که اصناف در بحرانی‌ترین شرایط هم مغازه‌هایشان را تعطیل نمی‌کنند.

حال صنف ما خوب نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران به پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، می‌گوید: حال صنف ما خوب نیست؛ ما صبح می‌آییم و تا شب هیچ دشتی نمی‌کنیم و ماندیم که چه کنیم.

رمضان می‌‌خواهد که بانک‌ها به کمک‎شان بیایند، به سخنان مقام معظم رهبری اشاره می‌کند و ایشان خطاب به بانک‌ها فرمودند: بنگاه‌داری نکنند؛ اما متاسفانه در حال حاضر این اتفاق رخ داده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1801
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 182 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.