• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

11
مجتبی جعفری، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران:

تعامل با بانک های عامل برای صدور کارت اعتباری کسبه/ به دنبال احداث شهرک صنفی پارچه در جنوب تهران هستیم

  • کد خبر : 557
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
تعامل با بانک های عامل برای صدور کارت اعتباری کسبه/ به دنبال احداث شهرک صنفی پارچه در جنوب تهران هستیم
به گفته رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران سیاست انقباضی دولت باعث کمبود نقدینگی در جامعه شده است. بر این اساس در حال مذاکره با بانک های ملی، ملت و تجارت برای عقد قرارداد جهت صدور کارت اعتباری500  میلیونی برای کسبه خرده فروش هستیم.

مجتبی جعفری، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با تشریح  وضعیت کسب و کار پارچه فروشان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: طبیعتا صنف پارچه فروش هم مانند تمام اصناف از تورم و شرایط اقتصادی فعلی ضربه می خورد. سیاست های انقباضی دولت در بخش افتصاد باعث شده که گردش پول در جامعه با مشکل مواجه شود. میزان نقدینگی در دست مردم پایین آمده و این به بازار و کسبه ضربه می زند.

وی ادامه داد: در این راستا اتحادیه پارچه فروشان مطالعاتی داشته و تحقیقاتی انجام داده است. همچنین رایزنی هایی با بانک های ملی، ملت و تجارت انجام داده‎ایم. در بانک ملت در سطح مدیریت کلان آن با مدیر عامل و معاون مالی مدیرعامل مذاکرتی داشته ایم. در بانک ملی و تجارت در سطح شهر تهران صحبت هایی داشته ایم . قرار است برای کارت های اعتباری تا سقف۵۰۰  میلیون تومان با قابلیت شارژ مجدد جهت کسبه پارچه فروش قراردادی منعقد کنیم تا مشکل نقدینگی خرده فروشان مرتفع گردد.

ارایه خدمات بهتر به اعضا و مردم با احداث شهرک صنفی پارچه

جعفری به تلاش اتحادیه برای احداث شهرک صنفی پارچه اشاره کرد و گفت: اتحادیه برای ارایه خدمات بیشتر و مفیدتر به اعضا و مردم به دنبال راه اندازی شهرک های صنفی در جنوب تهران است.

وی در این خصوص توضیح داد: درست است که هم اکنون پارچه فروشان در چند  منطقه از تهران متمرکز هستند. ولی این مراکز ظرفیت سرویس دهی کافی به این حجم بالای مراجعه کننده را ندارند. ایجاد یک یا چند شهرک صنفی، خدمات رسانی به مشتریان را بهتر می کند و تمام خدمات رفاهی برای مشتریان در آنها دیده شده است.

رئیس اتحادیه پارچه‎فروشان تهران تصریح کرد: تعداد زیادی تولیدکننده پارچه در شهر تهران وجود دارد که به صورت کارگاهی فعالیت می کنند. اتحادیه در تلاش است این تولیدکننده‎ها را تحت عنوان یک رسته جدید جمع‎آوری کرده و تحت حمایت اتحادیه قرار دهد و اتحادیه از توزیع‎کننده به تولید و توزیع‎کنندگان پارچه ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: با احداث شهرک های صنفی، تولیدکنندگان هم در آنجا متمرکز می شوند و امکان توسعه کارگاه های خویش را دارند. همچنین پارچه مستقیم به مصرف کننده عرضه می شود.

ایرادات درگاه ملی صدور مجوز

جعفری در ادامه به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اتحادیه ما ایراداتی است که در درگاه ملی صدور مجوز وجود دارد.

او توضیح داد: در مواردی وقتی افراد از طریق کافی نت یا سیستم شخصی برای اخذ مجوز وارد سیستم می شوند و اطلاعات شخصی یا ایتا کدهای مالیاتی را وارد می کنند، گاهی اوقات دچار مشکلاتی می شوند و بعضی از افراد اتحادیه را مسئول این ایرادات می دانند و قبول اینکه اتحادیه دیگر در صدور مجوز کسب نقشی ندارد، برای بعضی از کسبه مشکل است.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان در همین خصوص افزود: برای راحتی اعضا، ما کارمند متخصص در زمینه آی‎تی استخدام کردیم که امور مربوط به اخذ پروانه کسب را برای متقاضیان انجام دهد تا مشکلات کسبه کمتر شود.

وی اضافه کرد: در بازارهای بزرگ پارچه مثل مولوی و عبدل آباد مشکلات ساختاری و سیستمی داریم. تعبیه مبلمان شهری لازم انجام نشده و با شهرداری منطقه در حال رایزنی هستیم تا کمبود پارکینگ مشتریان و مبلمان شهری را حل کنیم.

جعفری به موضوع مالیات هم اشاره کرد و افزود: در خصوص مشکلات مربوط به مالیات صحبت هایی با اداره دارایی جنوب، مرکز،شمال و غرب تهران انجام داده‎ایم . مسئولان اداره مالیاتی همکاری بسیاری خوبی را با اتحادیه داشتند و صورت جلسه بین اتحادیه و سازمان مالیات تنظیم شده است تا مشکلات مالیاتی اعضا صنف به راحتی حل و فصل گردد.

اخذ پولهای گزاف از سوی شهرداری به جای ارایه خدمات لازم

رئیس پارچه فروشان تهران در باره مشکلات اعضای اتحادیه با شهرداری در خصوص موضوع پسماند عنوان کرد: با شهرداری در زمینه های عوارض پسماند و مالیات های مستقیم مشکلاتی داریم. شهرداری نه تنها خدمات لازم را به اعضا صنف ما نمی دهد، بلکه پول های خیلی گزافی را هم از آنان به عناوین مختلف می گیرد. در این زمینه اتحادیه اقداماتی را انجام داده ولی برای اخذ نتیجه بهتر لازم است که اتاق اصناف هم به این مسئله رسیدگی کند.

جعفری در ادامه گفت: یکی دیگر از چالش های اتحادیه بحث بیمه است. از آنجا که پارچه به شدت قابلیت اشتعال و سرایت دارد لازم است که مراکز بزرگ عرضه پارچه حتما بیمه آنش سوزی داشته باشند.

وی افزود: برای بیمه آتش سوزی پارچه فروشی ها و بیمه عمر کسبه و … با ادارات بیمه در حال مذاکره هستیم و نتایجی هم به دست آمده است، ولی سعی داریم آنها را بیشتر کنیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=557
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 317 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.