• امروز : یکشنبه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 1 June - 2025
کل اخبار 1891اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

نمایشِ هزاران اثر تاریخی نفیس از ۱۷ تا ۲۰ خرداد در روز جهانی صنایع دستی/ این آثار، بخشی از هویت، تاریخ و حافظه جمعی ما هستند زیر تیغِ موازی کاری های بخش دولتی و انجمن های خصوصی / مسئولان بگویند چرا شبکه مویرگی توزیع را نادیده می گیرند؟ حبوبات پیشی گرفت؛ افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت در عرض چندماه!/ در سایر اقلام؛ خرما اول شد؛ روغن کمیاب در فصل جابجایی فقط از باربری های مجاز، استفاده کنید/ آسیب های استفاده از بدون جوازها غیر قابل جبران است آنچه باید درباره «هولوگرام» رسته مشاوران خدمات رنگ خودرو بدانید/ این هولوگرام در سایت اتحادیه قابل رهگیری است همدلی در صنف و جمع سلایق از مشارکت در انتخابات تا حال و هوای معنوی تور زیارتی مشهد مقدس لزوم تقویت نقش اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه نان/ واگذاری کامل سامانه تخصیص آرد و نظارت بر نانوایی‌ها به اصناف ایجاد بازار رقابتی نابرابر توسط دولت، فعالان بازار قطعات را به حاشیه راند ثبات دوماهه بازار فرصتی مطمئن برای مبادلات مطمئن/ خریداران همچنان در سردرگمی و تردید هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌خانگی به مردم خیانت می‌کنند/ بهره ۳۱ درصدی بانک چگونه پرداخت می‌شود؟! رکود و کاهش تقاضا همچنان در بازار طلا ادامه دارد صورتحساب نوع ۳ همان رسید دستگاه‌های کارتخوان است/ تایید خبر مالیاتی برای اصناف

22
سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران:

تحریم ها مانع واردات اتوبوس صفر و آسیب های جانبی شده است/ لوازم یدکی بی کیفیت چینی آفت خودروهای مسافربری

  • کد خبر : 845
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تحریم ها مانع واردات اتوبوس صفر و آسیب های جانبی شده است/ لوازم یدکی بی کیفیت چینی آفت خودروهای مسافربری
رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: تورم، نوسانات نرخ ارز و بدعهدی کارفرمایان مشکلات اصلی موسسات مسافربری است. تحریم ها باعث شده سازندگان خودرو از فروش خودروی صفر و قطعات یدکی اصلی به ایران خودداری کنند.

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران وضعیت کسب و کار این صنف در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ را چنین توصیف کرد: این صنف مانند تمام اصناف دیگر گرفتار تورم موجود در کشور شده است. گرانی و تورم، نوسانات نرخ ارز و بدعهدی کارفرمایان در پرداخت بدهی های خود بسیار آزاردهنده است. با توجه به اینکه قراردادهای ما برای یک دوره یک ساله منعقد می شود، این بی ثباتی قیمت ها و گرانی لحظه ای اجناس واقعا به ضرر ماست، چون که ما نمی توانیم طی مدت قرارداد قیمت را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: واحدهای صنفی اتحادیه مسافربری تهران در واقع موسسه هایی هستند که با وسایل نقلیه ای که در اختیار دارند و شامل اتوبوس، مینی بوس و ون می شود وظیفه سرویس دهی و جابه جایی کارکنان ارگان های مختلف مثل کارخانه ها، بیمارستان ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی را برعهده دارند. تعدادی از مسافران برون شهری هم عضو این اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با اشاره به اینکه یکی از رسته های اتحادیه سرویس دهی مدارس را شامل می شود افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم باید به عرض برسانم امسال شورای شهر تهران با همکاری شرکت تپسی بدون مشورت با اتحادیه اقدام به تعیین قیمت سرویس مدارس کرده است. نرخی را مصوب کردند و به پیمانکاران که ما هستیم و اولیای دانش آموزان ابلاغ نمودند. از این مبلغ ۲ درصد به شورای شهر تهران و ۲درصد به انجمن اولیای مربیان مدارس تعلق می گیرد.

میرمهدی به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: بزرگترین مشکل صنف ما یکی تحریم ها و دیگری بی ثباتی قیمت دلار است. تحریم ها باعث شده خودرو و قطعات یدکی به کشور وارد نشود، اگر هم وارد شود به دلیل بالا رفتن نرخ دلار قیمت بسیار بالایی دارند. بیشتر ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده و از رده خارج است و این موضوع جان مسافران را به خطر می اندازد؛ ولی چاره ایی نداریم چون به ما خودرو صفر نمی فروشند مجبوریم از همین خودروهای فرسوده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص به وزارت صمت درخواست داده‎ایم که مجوز واردات خودروهای کارکرده اروپا را به ما بدهند. چون خودروهای حمل ونقل اروپا فقط سه سال کار می کنند. ما می توانیم آنها را با قیمت کمتر خریداری وارد کنیم. مشکل تحریم هم ندارند. ولی متاسفانه هیچ جوابی به درخواست ما داده نشده است.

میرمهدی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات تامین قطعات یدکی خودرو است. در این مورد باز هم تحریم باعث شده شرکت های سازنده اروپایی به ما قطعات ندهند. این موضوع شرایط را برای ما بسیار بغرنج کرده است. اگر قطعه اصلی در بازار پیدا شود حتما از مبادی غیر قانونی وارد شده که بسیار قیمت بالایی دارد و خیلی هم نایاب است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با بیان اینکه قطعات یدکی موجود در بازار، قطعات بی کیفیت چینی است اضافه کرد: این قطعات چینی علاوه بر قیمت بالا اصلا کیفیت ندارند و کمتر از دو هفته باز ماشین در تعمیرگاه است. علاوه بر کمبود قطعات بی ثباتی و بالا رفتن مداوم قیمت لوازم یدکی بسیار به ضرر ماست.

وی در ادامه به موضوع تامین سوخت خودروها اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر ما تامین سوخت خودروهاست. به تازگی اعلام کرده اند که خودروهای حمل و نقلی، دستگاهی به نام سیپاد روی خودرو نصب کنند که به کمک آن میزان مصرف سوخت خودرو پیمایش شود و همان مقدار سوخت به خودروها تحویل دهند که امیدواریم این طرح به اجرا برسد و مشکل شرکت ها و رانندگان از لحاظ تامین سوخت حل گردد.

رئیس اتحادیه مسافربری تهران در پایان عنوان کرد: بارها با ارگان های مختلف مکاتبه و از آنها برای بهبود ناوگان حمل و نقلی تهران و کشور درخواست کمک کرده ایم. اتوبوس های موجود بسیار فرسوده هستند و جان مسافران را به خطر می اندازد. همان جور که در یکی دو سال اخیر شاهد تصادفات مرگبار اتوبوس ها بوده ایم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=845
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 482 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.