• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

3
بهنام ترکمن، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبیِ تهران:

به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد

  • کد خبر : 6159
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، دستمزد پایین و فاصله شدید آن با هزینه ها، مهاجرت نیروی کار متخصص ایرانی را در پی داشته؛ فضاهای کارِ خالی که در سال های اخیر توسط اتباع بیگانه حال با دستمزد کمتر و البته تخصص پایین، پر شده اند. اخراج اتباعِ افغان و واحدهای صنفی بی کارگر مانده، موضوعیست که بهنام ترکمن، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبیِ تهران به آن اشاره کرده و خواستار چاره اندیشی عاجل مقامات مسئول شده.

در ایران قیمتِ همه کالاها و خدمات بسته به قیمت ارز در سیری تصاعدی قرارگرفته؛ غم انگیزتر اینکه دستمزد نیروهای کار نه حتی با فاصله کم که در تمایزی باورنکردنی با افزایش قیمت و هزینه کردها تعیین می شود؛ امری که انگیزه کار را از نیروی انسانی ربوده و مدت زمانیست که اتباع بیگانه را جایگزین نیروهای انسانی کشورمان کرده. با ممنوعیت های جدیدی هم که برای به کارگیری اتباع به وجود آمده به اعتقادِ رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبیِ تهران به زودی با کمبود جدی نیروی کار مواجه خواهیم شد.

بهنام ترکمن، با اشاره به بالا رفتنِ قیمت ارز و در کنار آن، دستمزدِ ناچیزِ نیروهای کار در واحدهای صنفی، توضیح می دهد که با وابستگیِ تمامی کالا های مصرفی به قیمت ارز، کارگرها توان خرید کمتری پیدا کرده و انگیزه های خود را نسبت به ادامه کار در کشور از دست داده اند.

ترکمن، همچنین به اخراج نیروهای اتباع اشاره می کند که با خالی ماندن فضای کار در وسعت قابل توجهی مشغول به کار در واحدهای صنفی شده اند. او تصریح می کند که چنین وضعیتی، کمبود نیروی کار را به دنبال داشته و واحد های صنفی را در آینده ای نزدیک با چالشی جدی مواجه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبیِ تهران با تاکید بر اینکه مسئولان موظفند برای راضی نگاه داشتن نیروی کارِ متخصص ایرانی هرچه سریعتر چاره ای بیاندیشند، این نکته را مورد توجه قرار می دهد که چنانچه موضوع نیروی کار خیلی زود مدیریت نشود، در آینده نه چندان دور تمامی واحدهای صنفی با کمبود نیرو مواجه خواهند شد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6159
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 28 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.