• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

10
رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران:

بعضی از مشاغل با افزایش ۱۰۰ درصدی مالیات روبه‎رو شده اند/ به نسبت افزایش قیمت مواد اولیه قیمت ها را افزایش نداده ایم

  • کد خبر : 1422
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
بعضی از مشاغل با افزایش ۱۰۰ درصدی مالیات روبه‎رو شده اند/ به نسبت افزایش قیمت مواد اولیه قیمت ها را افزایش نداده ایم
علی اکبر نریمانی گفت: سازمان امور مالیاتی بارها به ما وعده کاهش مالیات و حذف مالیات برارزش افزوده را داده است؛ ولی عملا هیچ اتفاقی که نیفتاده؛ بلکه بعضی از مشاغل ما با افزایش صد درصدی مالیات هم روبه رو شده اند.

علی اکبر نریمانی، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با اشاره به رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم گفت: وضعیت کسب و کار در حال حاضر اصلا شرایط خوبی ندارد. این وضعیت در صنف ما بیشترین تاثیر را گذاشته است. در این بین افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه بزرگترین ضربه را به فعالان این حوزه وارد کرده است.

چراغ مغازه ها به امید جبران ضرر و زیان روشن است

وی تصریح کرد: به نسبت افزایش قیمت مواد اولیه حتی قیمت ها را افزایش نداده ایم؛ ولی به هرحال باز هم بی تاثیر نبوده و کاسب های ما وضعیت خوبی ندارند. کسبه فقط چراغ خود را روشن گذاشته اند تا شاید یک روزی وضعیت بازار به شرایط مناسب برگردد و جبران ضرر و زیان های وارد شده را کرد.

چالش های صنف متعدد و پیچیده است

نریمانی چالش های این صنف را متعدد و پیچیده دانست و گفت: بهای انرژی های مصرفی صنف از جمله آب، برق و گاز افزایش چشمگیری پیدا کرده که خود باعث مشکلات دیگر برای کاسب های ما شده است. از سوی دیگر مشکلات بیمه ای هم به دیگر چالش های صنفی ما اضافه شده است.

وی افزود: ما صنف خدمات توزیع کننده محسوب می شویم. به همین دلیل بیمه صنف ۳۰ درصد محسوب می شود. در کنار این موضوع اضافه کنید افزایش دستمزدها را که این از نظر مالی و اقتصادی به صنف فشار مضاعفی وارد کرده است.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران تصریح کرد: مالیات ارزش افزوده با وجود نامه نگاری با اتاق اصناف و بازرگانی، وزارت دارایی و مجلس و پیگیری ما همچنان لاینحل مانده است.

خلف وعده سازمان امور مالیاتی

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی بارها به ما وعده کاهش مالیات و حذف مالیات بر ارزش افزوده را داده است؛ ولی عملا هیچ اتفاقی که نیفتاده؛ بلکه بعضی از مشاغل ما با افزایش صد درصدی مالیات هم روبه رو شده اند.

وی مالیات ارزش افزوده را یکی از بزرگترین چالش های این صنف دانست و گفت: مالیات ارزش افزوده به واقع کمر صنف مارا شکسته است،  بارها اعلام کردیم که کار ما قوت مردم است و برنج، گوشت و مرغ مالیات ندارد ولی تاکنون کسی هیچ بهایی به ما نداده است .

اتحادیه ها اختیاری برای صدور پروانه ها ندارند

نریمانی در مورد درگاه ملی مجوزها گفت: از زمان راه اندازی درگاه ملی مجوزها عملا اتحادیه ها اختیاری برای صدور پروانه ها ندارند و این سایت هست که تصمیم می گیرد چه کسی مجوز دریافت کند. در کنار اینها برخی اعلام کرده اند که حتی رئیس اتحادیه آن امضای نهایی را هم نزند. معلوم نیست اتحادیه و رئیس اتحادیه دقیقا کجای این پروسه قرار دارد.

وی تاکید کرد: با ادامه این روند دیگر ارتباطی بین رئیس و اعضای صنف ایجاد نخواهد شد. نه اعضا رئیس را خواهند شناخت و نه رئیس به اعضای اتحادیه خود شناختی دارد. ضمن اینکه یک باری را هم به اتحادیه ها تحمیل کرده اند با عنوان پسا بازرسی. یعنی ما باید به کسی نظارت داشته باشیم که زمان دریافت مجوز نقشی نداشته ایم و آنها پروانه خود را دریافت کرده و فعالیت هم دارند.

نریمانی خاطرنشان کرد: در این موارد نظارت و بازرسی ما چقدر می تواند مفید باشد؟ ضمن اینکه وقتی تخلفی هم بازرسان ما مشاهده می کنند برای اخطار یا حتی پلمب دچار مشکل هستند و پروسه شش ماه تا یک ساله دارد.

پیگیر حذف قانون مالیات ارزش افزوده با حمایت مجلس و قانوگذاران هستیم

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران در مورد هدف های این اتحادیه افزود: ما پیگیری مستمری برای رفع مشکلات ارزش افزوده داریم. هم اکنون تمام اعضای اتحادیه در شهرستان ها بسیج شدند که بتوانیم با حمایت مجلس و قانوگذاران قانون مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنیم.

وی خدمات این صنف را برای مردم دانست و تصریح کرد: ارزش افزوده کاری کرده که خدمات ما به مردم دچار مشکل شود و تعطیلی برخی از اعضا را هم به همراه داشته است، هم اکنون قدرت خرید مردم کاهش یافته و ما نباید با تصمیم های این چنینی سفره مردم را کوچک تر کنیم .

نریمانی در پایان گفت: صنف چلوکبابی باعث افتخار ایران و غذای سنتی و ملی ما محسوب می شود؛ لذا امیدوارم با توجه بیشتر دولت و مجلس این صنف همچنان پابرجا بماند و مشکلات پیش رو رفع شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1422
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 195 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.