روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در همایش تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار که به همت عبدالله اسفندیار، رئیس اتحادیه صنف لوازم خرازی فروشان و وابسته تهران، برگزار شد، حاضر و به ایراد سخنانی در خصوص ضرورت و اهمیت بهره گیری از تکنولوژی های نوین در راستای به روزرسانی و رونق کسب و کارها پرداخت.
حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، اتاق های اصناف مراکز اثرگذاری اقتصادی هستند، اظهار امیدواری کرد که در کشور ما هم اصناف به عنوان مرجعی اثرگذار در اقتصاد کشور با دارا بودن عظیم ترین سرمایه های اقتصادی و ظرفیتی های پیشرفت، به جایگاه واقعی خود نزدیک شده و هیچ کسی در جایگاه غیرتخصصی به خود اجازه دخالت ندهد.
اما به گفته رستگار، در این میان و با وجود موانع و چالش های بسیاری که روز به روز برای اتحادیه ها به وجود می آورند، یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند به صنوف در رشد کسب و کار کمک کند، فضایی ست که مورد توجه مخاطبان و مشتریان هم قرار گرفته است.
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به بحث استفاده از فضای مجازی، تصریح کرد که استفاده از چنین ابزارهایی به دلیل در دسترس و برخط بودن، ترجیح استفاده بسیاری از افراد و البته هشداری جدی برای کسب و کارهایی ست که هنوز در پوسته روش های سنتی باقی مانده اند.
رستگار با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها با پیشرفت های نوین از بین رفته و شمار بالایی از آن ها به ۱۰ سال آینده هم نخواهند رسید در کنار دیجیتال مارکتینگ، مبحث هوش مصنوعی را هم مطرح کرده و به صاحبان بنگاه های اقتصادی و مشاغل توصیه کرد که در کسب و کار خود بلاشک از این روش های نوین بهره مند شوند.
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به سهم بالای اصناف در بازار به بیشترین میزان اشتغال زایی، بالاترین تعداد و اثرگذاری واحدهای صنفی، اظهار امیدواری کرد که با گشایش هایی که به زوی در اقتصاد کشور رقم می خورد به بهترین نحو از توان بخش خصوصی استفاده شود.