وی در ادامه با اشاره به تخصیص سالانه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برای عبور و مرور در شهرها از سوی شهرداری تهران، خواستار تقسیم این بودجه بین صنف وانت بارها و دفاتر حمل و نقل شده و از جریمههای طرح ترافیک و سایر هزینه های گزاف و عدم هرگونه خدمات رسانی به وانت بارها از سوی شهرداری انتقاد کرد.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران با اشاره به سهمیه سوخت وانت بارها، نداشتن طرح ترافیک و آزاد بودن تردد تاکسیها در منطقه طرح ترافیک، یادآور شد: علی رغم مکاتبات زیادی که با شهرداری و سازمان تاکسیرانی داشتیم اما همچنان مانعی برای حمل بار توسط تاکسیها و ونهای تاکسی به خصوص در اطراف بازار وجود ندارد و این امر موجب رکود در صنف ما شده است.
محمدی قیمت سوخت و افزایش بهای قطعات یدکی و تاثیر آن بر نرخ خدمات وانت بارها را دلیلی برای روی آوردن به حمل بارهای غیر اصولی بیان کرد و افزود: طبق قانون موتورسیکلت ها می توانند تا ۱۵ کیلو بار را حمل کنند اما عدهای برای کاهش هزینههای خود اقدام به جابه جایی یخچال میکنند که میتواند حادثه خیز باشد.
وی با اشاره به گسترش فناوریهای نوین در جهان ادامه داد: به رغم چندین بار پیشنهاد به اتاق اصناف تهران و اتاق اصناف ایران در راستای اختصاص اپلیکیشنی برای بهره وری خدمات، متأسفانه این امر هنوز اجرایی نشده و سیستم حمل و نقل بهبود پیدا نکرده و همچنان با ناوگان قدیمی و فرسوده در حال فعالیت هستیم.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران خاطر نشان کرد: اعضای این صنف از اتحادیه مربوطه خود انتظارهای به جایی دارند اما متأسفانه برخی از مسئولین پس از کسب جایگاه قدرت، حامیان خود را فراموش کرده و توجهی به این موضوع ندارند.
محمدی در پایان با اشاره به مشکلات صنف پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری و تمکن مالی پایین رانندگان وانت بار، خواستار شنیده شدن صدای این صنف و دیده شدن آنها از سوی مسئولان و مساعدت همه ارگانها با این صنف شد.