• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

15
رئیس اتاق اصناف تهران:

اصناف برای بازرسی‌ از بازار نیازمند کمک دولت هستند/ ضرورت و اهمیت اعتماد به اصناف

  • کد خبر : 1340
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
اصناف برای بازرسی‌ از بازار نیازمند کمک دولت هستند/ ضرورت و اهمیت اعتماد به اصناف
حمیدرضا رستگار با بیان اینکه اصناف نیازمند حمایت دولت در بازرسی از بازار هستند گفت: با تجربه و ابزار موجود امکان دقیق‌تر شدن بازرسی‌ها وجود دارد؛ اما در کنار بازرسی، باید آرامش در اقتصاد کشور و قیمت‌ها نیز ایجاد شود.

 حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: اصناف نقش بی بدیل و قوی در تنظیم بازار کشور دارند و دولت‌ها در ارتباط با اصناف برای ایجاد آرامش در بازار اقدام می‌کند.

وی افزود: اصناف به‌ دلیل گستردگی در همه نقاط مختلف کشور دارای جایگاه تعیین کننده‌ای هستند و به دلیل اهمیت آن در قانونی اساسی به نقش اصناف و اقتصاد کشور نیز اشاره شده است.

رستگار اظهار داشت: صحبت‌های اخیر وزیر صمت درباره نقش آفرینی اصناف در تنظیم بازار مورد تایید اصناف بوده و اتاق اصناف با همراهی تمام اتحادیه‌ها در کنار دولت است.

باید به اصناف اعتماد داشت

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: برای بهره‌گیری از اصناف باید به آنها اعتماد داشت و بتوان به درستی در اقتصادی کشور از این ظرفیت استفاده نمود اما در مواردی مشاهده شده که به آنها بعضاً کم‌توجهی می شود و در بسیاری از جلسات تصمیم سازی و تنظیم بازار به جای دعوت از اصناف از انجمن های دعوت می‌شود که جایگاه واقعی در اظهار نظر ندارند و فقط منافع عده قلیلی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف نظام‌مند و دارای قانون است اما بی‌توجهی یا در مواردی با دخالت‌های غیر کارشناسی در اصناف باعث بهم ریختگی وضعیت آنها می‌شود.

رستگار اظهار داشت: اصناف حتی در دورترین نقاط و روستای‌های کشور دارای عضو هستند و در صورت تعامل، توجه و حمایت از آنها می‌توانند در تنظیم بازار کشور به درستی نقش ایفا نمایند.

نباید اختیارات اتحادیه و مسئولیت‌های قانونی اصناف سلب شود

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: برای کمک به تنظیم بازار و نقش آفرینی، نباید اختیارات اتحادیه و مسئولیت‌های قانونی اصناف سلب شود. اصناف ابزار قانونی لازم برای تنظیم بازار را در اختیار دارند؛ اما باید حمایت شوند تا در این ارتباط نقش آفرینی داشته باشند.

وی افزود: مسئولیت اصلی در تنظیم بازار بر عهده ماست و ما باید برای دستگاه‌های اجرایی برنامه ارائه کنیم؛ اما اکنون کار برعکس است و برنامه‌های اجرای به اصناف ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه آیا اصناف در جلسات تنظیم بازار و تصمیم‌سازی‌ها حضور دارند یا خیر گفت: اصناف در این جلسات حضور دارند؛ اما تصمیم‌گیری‌های نهایی بر عهده خود دولت است.

رستگار گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی نیز آمده است که کار مردم به خود مردم و بخش خصوصی باید سپرده شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به شعار سال درباره کنترل تورم و افزایش تولید ادامه داد: مسئولین در کنترل تورم نقش دارند و اصناف نقشی در ایجاد یا از بین بردن تورم در کشور ندارند.

اصناف برای بازرسی‌ها در بازار باید از طرف دولت حمایت شوند

رستگار با بیان اینکه اصناف برای بازرسی‌ها در بازار باید از طرف دولت حمایت شوند اظهار داشت:  با تجربه و ابزارهای موجود امکان دقیق‌تر شدن بازرسی‌ها توسط اصناف وجود دارد, اما در کنار بازرسی، باید آرامش در اقتصاد کشور و قیمت‌ها نیز ایجاد شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه آیا به تازگی تفاهم نامه یا برنامه‌ای با وزارت صنعت برای تنظیم بازار منعقد شده است گفت: به تازگی تفاهم‌نامه ای در این ارتباط نداشتیم اما آماده همکاری هستیم.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.