• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1195اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد افت شدید قیمت خودروهای خارجی در بازار انواع شمش طلا از مالیات معاف شد چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود

12
رئیس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران:

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنف کفش ماشینی/ ضعف اصلی آموزش نیروی کار متخصص است

  • کد خبر : 5530
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنف کفش ماشینی/ ضعف اصلی آموزش نیروی کار متخصص است
علی اژدرکش، رئیس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران گفت: با توجه به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید، توزیع، صادرات کفش ماشینی مشغول فعالیت هستند؛ اما همچنان ضعف بزرگی در آموزش ضعف نیروی کار را دارد.

 رئیس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران با بیان اینکه اتحادیه تهران نزدیک به دو هزار عضو فعال دارد که شامل تولیدکننده‌ها، عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌هاست گفت: تولیدکنندگان بزرگ کفش از زیرمجموعه‌های بخش خصوصی هستند که همگی عضو این اتحادیه بوده و مشغول فعالیت هستند.

او افزود: در حال حاضر بزرگترین چالشی که وجود دارد رکود در بازار است که باعث عدم برگشت به موقع نقدینگی شده است و تولیدکننده مجبور است تا با سود پائینی به کار خود ادامه دهد و تامین مواد اولیه نسبت به نرخ جهانی نیز گرانتر تمام می‌شود و به نسبت تولیدکنندگان کشورهای دیگر تولید کالا در ایران سخت‌تر شده است.

هزینه‌های سربار تولید در کشور

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران تصریح کرد: چالش بعدی مربوط به انرژی است که یک الی دو روز در هفته برق واحدهای تولیدی قطع می‌شود، از سوی دیگر در آن روزها هزینه‌ها، مزد کارگر، اجاره و… به عنوان هزینه‌های سربار بر روی قیمت نهایی کالا تاثیر گذاشته و باعث افزایش نرخ کالاها و گرانی در بازار شده است.

اژدرکش ادامه داد: در نهایت مجموع این چالش‌ها رکود بازار را عمیق‌تر کرده است و راهکار اصلی این است که باید دولت تمام وظایف حاکمیتی خود نظیر تامین انرژی، کمک به تامین مواد اولیه، تامین بازارهای صادراتی و ارتباط‌های جدید و بازسازی صنعت را در دستور کار خود قرار دهد.

او اضافه کرد: تولیدکننده با این نرخ دلار در کنار ایجاد اشتغال و تامین مایحتاج کشور خود با مشکلات زیادی از کمبود ارز گرفته تا ناترازی انرژی و مسائل مالیاتی روبروست و وظیفه دولت است تا این چالش‌ها را برطرف کند.

طرح از پیش شکست خورده تاسیس نیروگاه

رئیس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران با اشاره به اینکه بازسازی صنعت و آموزش پرسنل را بر دوش تولیدکننده قرارداده‌ایم، افزود: این موضوع نتیجه‌ای جز کاهش ظرفیت، کاهش بهره‌وری و افزایش قیمت‌ها ندارد.

اژدرکش افزود: هر چند یک طرح مبنی بر تاسیس نیروگاه‌ها از سوی شرکت‌های صنعتی مطرح شده است اما اینکه یک کارخانه بتواند به این موضوع ورود کند امکانپذیر نیست. در وهله نخست گرفتن مجوز یک پروسه طولانی دارد و در مرحله بعدی حجم مورد نیاز سرمایه است که از چالشهای مهم به شمار می‌رود.

او خاطر نشان کرد: اینکه یک تولیدکننده کفش، باید در فکر تامین برق واحد خود باشد به هیچ وجه صحیح نیست و بخش خصوصی باید به موضوع تامین برق نیز بپردازد و توقع تامین برق از بخش خصوصی نیز یک طرح از پیش شکست‌خورده‌ است.

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید کفش ماشینی

رئیس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران با اشاره به اینکه در سطح کشوری ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید، توزیع، صادرات و تامین مواد اولیه مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: هر چند در بخش منابع انسانی اشتغال و پتانسیل بالایی در کشور داریم اما آموزش و پروش و آموزش عالی جایگاهی در تربیت نیرویی انسانی ندارد.

اژدرکش تاکید کرد:حتی یک رشته مرتبط نیز در سطح دبیرستان و هنرستان وجود ندارد و این تعداد ۵۰۰ هزار نفر توسط واحدهای بخش خصوصی آموزش داده شده‌اند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.