• امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 10 September - 2024
کل اخبار 1175اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت با اعلام قیمت جدید نان نظارت بر اجرای آن تشدید می‌شود آخرین مهلت برای برخورداری از بخشودگی جرائم مالیاتی نرخ جدید انواع نان در تهران اعلام شد فرش دستباف معاف از رفع تعهد ارزی شد

4
رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد:

استقرار میز خدمت مالیاتی گامی برای کاهش چالش‎های مالیاتی صنف آهن بود/ از بررسی فاکتورها تا مشاوره مالیاتی

  • کد خبر : 5096
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
استقرار میز خدمت مالیاتی گامی برای کاهش چالش‎های مالیاتی صنف آهن بود/ از بررسی فاکتورها تا مشاوره مالیاتی
به گفته حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و  رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد، اقدام سازمان امور مالیاتی برای استقرار میز خدمت در اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، گامی مثبت در کاهش موانع و مشکلات مالیاتی اعضای صنف بوده است.

 سازمان امور مالیاتی به تازگی با استقرار میز خدمت در اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، اقدام به بررسی و رفع مشکلات فعالان این عرصه نموده، اقدامی که به گفته حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، گامی مثبت در کاهش موانع و مشکلات مالیاتی اعضای صنف بوده است. اینکه این اقدام تا چه میزان به رفع مشکلات این صنف کمک کرده است موضوع اصلی بحث با رئیس اتاق اصناف بود که در ادامه می‌خوانید.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش  که استقرار میز خدمت سازمان امور مالیاتی در اتحادیه تاچه میزان در رفع مشکلات مالیاتی اعضای صنف موثر بوده است؟ گفت: یکی از اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی برای تسهیل امور کسب و کار و خدمت‌رسانی به مردم ایجاد میزهای خدمت در اتحادیه‌ها از جمله” اتحادیه آهن و فولاد” است. ما از پانزدهم ماه گذشته تا فردا ، از ساعت ۹ صبح تا پایان وقت اداری میزبان نماینده سازمان امور مالیاتی هستیم.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته به اعضاء همکارانی که مشکل مالیاتی و نیاز به مشاوره داشتند، گزارش کاری خود را ارئه دادند تا نماینده سازمان امور مالیاتی، رسیدگی‌های لازم را  صورت دهد. خوشبختانه در صنف ما این اتفاق افتاد و این اولین باری است که نماینده امور مالیاتی به طور مستمر در اتحادیه حضور داشت و همکارانی که  نیاز به مشاوره داشتند با اطلاع رسانی کاملی که صورت گرفت، مراجعه کرده و این اتفاق خوب رقم خورد. امیدوارم که این روند ادامه‌دار باشد هرچند که ما در ماه‎های گذشته هم میزهای خدمتی از سازمان امور مالیاتی داشتیم، به طور نمونه ما امسال دو  میز خدمت مجزا داشتیم که به صورت برخط به پیگیری مشکلات همکاران ما پرداختند و نتیجه خوبی از آنها حاصل شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران در ادامه در پاسخ به  این پرسش که اکنون در خصوص چالش‌های موجود اعم از بحث مالیات ۹ درصد بر ارزش افزوده و فروش غیررسمی فاکتور، توسط تأمین‌کننده‌ها، چه اقداماتی صورت گرفته است؟ اظهار داشت: همانطور که می‌دانید اولین سالی که قانون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد، تمام صنوفی که مشمول این قانون شدند، ملزم به اجرای این قانون شدند. اقدام حمایتی که از طرف ما برای  خرده‌فروش‌هایی که نمی‌توانستند، فاکتورهای رسمی تهیه کنند، صورت گرفت و  تا سال ۱۳۹۹ باقی بود، ارائه بخشنامه‌ای با عنوان ضریب کاهشی بود که مشمول اشخاص حقیقی می‌شد که احیاناً خرده فروش بوده و قادر به تهیه فاکتور رسمی نبودند. این دستور العمل در سال ۱۳۹۹ اجرا شد و از آن تاریخ به بعد تا سال ۱۴۰۲ با بخشنامه دیگری به همکارانی که نمی‌توانستند فاکتور رسمی داشته باشند، کمک شد. اما متأسفانه در این میان بعضی از شرکتهای کاغذی برای فریب دادن برخی صنوف از جمله همکاران ما، فعالیت‌های غیرقانونی صورت دادند؛ لازم به ذکر است که این شرکتها هیچ ارتباطی با صنف ندارند و تنها به جهت سود نامتعارف و غیرقانونی، تأسیس شده‌اند. توصیه اکید ما این است که مردم باید متوجه باشند و در دام این شرکت‌های سودجو، نیفتند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان با اشاره به این موضوع که اتحادیه در فضای آموزشی و نظارتی فعالیت‌های خوبی داشته و بر رفتار مالیاتی بازار نظارت دارد، گفت: اتحادیه با برگزاری جلسات مالیاتی در گروه‌ها، بخشنامه‌ها و موضوعات مهم مالیاتی را به همکاران آموزش می‌دهد. ما کانال‎هایی داریم که همکاران در آن عضو هستند و اطلاعات به روز و برخط موضوعات مالیاتی را آموزش می‌بینند تا بتوانند کسب و کار خود را با قوانینی که وجود دارد تطبیق دهند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.